התקנת דוד שמש – הנה מה שאתם לא יודעים

התקנת דוד שמש נשמע כמו סיפור פשוט וקל למדי, אולם מה שאתם לא יודעים זה שזה דורש לא מעט תכנון מקדים.

יש שאלות חשובות שצריכות להישאל כמו מהו הגודל המתאים ביחס למספר הנפשות החיים בבית? מה עלות התקנת דוד שמש? כיצד לבחור את האחד הנכון? ועוד.

כיום הרבה אנשי מקצוע מנצלים את היעדר הידע של קהל הלקוחות בכל מה שקשור בדוד שמש, דבר שעולה לבסוף בטיב דוד השמש המותקן ובעלויות הגבוהות.

כדי שתימנעו ממצבים בהם אין לכם מושג מה מתרחש, חשוב שתקראו את המאמר הזה ותלמדו את כל מה שעוד לא ידעתם.

 

רקע כללי על דוד שמש

דוד שמש נחשב למערכת חימום המים הכי נפוצה בישראל, זאת לעומת אפשרויות חימום אחרות שפועלות על בסיס גז או חשמל. דוד השמש נחשב לפתרון חימום מים חסכוני ואף ירוק, זאת משום שהוא נעזר במקור חום טבעי, הלא היא השמש.

הדוד עטוף בשכבת ציפוי חיצונית שעשויה מאמייל, ובתוכו יש מיכל מים פנימי. האמייל נועד למנוע מחלודה להיווצר, וכן שמים יחדרו מבחוץ. בין המיכל לשכבת הציפוי עומד לו חומר בידוד תרמי, אשר עשוי מפוליאוריטן מוקצף. באמצעותו נשמר החום של המים.

 

מה משפיע על מחירי הדוד כיום?

המחיר הסופי שמוצג ללקוח מחושב על פי הסכום הכולל של עלות הדוד עצמו יחד עם עלות ההתקנה. העלויות של הדוד מושפעות משמו של היצרן ומנפח הדוד, ואילו עלות התקנת הדוד נקבעת לפי מיקומו – גג שטוח\ גג רעפים, שימוש בשלל חומרי בניין איכותיים לתהליך של איטום גגות לאחר פעולת ההתקנה ועוד.  כמו כן, ישנם אביזרים נלווים, כדוגמת שסתום ביטחון, שמשפיעים גם הם על המחיר. למעשה, ישנם ארבעה משתנים שמשפיעים משמעותית על מחירי הדוד:

נפח הדוד

הנפחים העיקריים המצויים בשוק נעים בטווח של 80-150 ליטרים. המחיר הממוצע של דוד בנפח של 80 ליטרים עומד בממוצע על 880 שקלים, וכל מקפצה בנפח תייקר אותו אף יותר. יחד עם זאת, כל זמן שנותרים בטווח הליטרים המצוין מעלה, הפערים במחירים אינם דרקוניים. את הנפח עליכם לבחור בהתאם למספר הנפשות החיות בבית.

 

יצרן

כמו חולצות ממותגות, גם דודים ממותגים עולים יותר כסף, אפילו אם הנפחים זהים. הסיבה לכך היא שיצרן ממותג יצר לעצמו מוניטין במעלה השנים, אולם גם החומרים בהם הוא משתמש לייצור הדוד נחשבים איכותיים.

 

מיקום הדוד

התקנת דוד על גג רעפים עשוי להיחשב יקר יותר, שכן ככל שהוא רעוע יותר כך ההתקנה תהיה יקרה יותר, מעין 'תוספת סיכון' למתקין. התקנת דוד על גג שטוח תהיה זולה יותר, ותותאם על פי נפח הדוד.

 

אביזרים נלווים

שסתום, מעמד לדוד וכו' ייקרו את המחיר הכולל והסופי.

 

קולט

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »