התקנת בריכה ביתית – המדריך המלא

מדינת ישראל התברכה באקלים שמשי במיוחד, ואין הרבה דברים שהישראלים אוהבים יותר מאשר לטבול במים! כשמגיעים ימי הקיץ החמים, חופי הים והבריכות הציבוריות מתמלאים והופכים לעתים להומי אדם. חלקנו אוהבים את הבילוי החברתי, וחלקנו גם צריכים קצת שקט לפעמים… אחד הפינוקים האיכותיים ביותר בימי הקיץ – הוא בריכה פרטית בחצר או בגינה שלנו! מדובר בפריבילגיה שמאפשרת לנו לשדרג משמעותית את חוויית הקיץ עבורנו ועבור האורחים שלנו. התקנת בריכה ביתית – איך עושים את זה נכון?

 

בניית בריכה פרטית – כיצד מתחילים?

למי מאיתנו שראה בריכה פרטית אצל חברים או שכנים, והרגיש צביטה קטנה בלב – אולי תשמחו לשמוע שבריכה פרטית היא לא "סיפור מההפטרה". כיום יש חברות מקצועיות כמו לגונה בריכות שחייה, המציעות התקנת בריכות פרטיות ותחזוקה מקצועית שלהן. השלב הראשוני בהתקנת בריכה פרטית אצלכם בגינה, הוא ייעוץ מקצועי שמטרתו לבדוק את התאמת השטח לבריכה. שלב הייעוץ הוא חשוב במיוחד, ודורש את תשומת לבם של אנשי מקצוע כמו אדריכל, מהנדס אינסטלציה, וקבלן -שיוכלו לבחון את תנאי השטח ואת יסודות הבית או הבניין. לאחר שלב ההתרשמות – מגיע שלב היתר הבנייה שאותו צריך להגיש לרשויות המקומיות, ויכול להמשך בין חצי שנה לשנתיים. זהו למעשה השלב הפחות אהוב על רובנו, שהרי אף אחד לא אוהב להתעסק עם בירוקרטיה.

 

צוללים פנימה! בואו נתחיל לבנות

תהליך הבנייה של הבריכה דורש צוות של אנשי מקצוע, ומומלץ לכם לבחור בחברה מקצועית עם אמינות מוכחת בתחום! ניתן לבנות בריכה מבטון, פיברגלס, או חומרים אחרים, ובין אנשי המקצוע שאתם עשויים להזדקק להם בתהליך, תוכלו למצוא מודד, אדריכל, חשמלאי, מהנדס מבנים, מהנדס אינסטלציה, ועוד בעלי מקצוע, שעשויים להתווסף בהתאם לדרישות האישיות שלכם. נשמע מסובך? ובכן, יש אנשים שמעדיפים לבחור את אנשי המקצוע בנפרד, ואילו מי שמעוניין לחסוך זמן וטרטורים מיותרים – פשוט בוחר בחברה מקצועית המרכזת את כל הנדרש תחת קורת גג אחת. חברות כאלה לרוב מטפלות גם בכל השירותים הנלווים, דוגמת התקנת מערכות סינון לבריכה, ושירותי תחזוקה שוטפים – שהם הכרחיים למניעת בעיות בעתיד.

 

אילו סוגי בריכות יש?

ישנם מספר סוגים נפוצים של בריכות שחייה פרטיות. 

 

בריכה מתועשת

הסוג הזול ביותר של בריכות פרטיות, הנבנות בתהליך מהיר ותוך שימוש בטכנולוגיה משוכללת יחסית. הבריכה מבוססת על פאנלים מיוחדים ויציבים אל מול תנודות הקרקע, וניתן לבנות אותה תוך 10 ימי עבודה!

 

בריכת בטון

זוהי הבריכה היקרה ביותר מבין סוגי הבריכות, ותהליך ההקמה שלה הוא ארוך יחסית. הבריכות מחופות בציפוי קרמיקה או פסיפס, ויש חברות המייצרות בריכות בטון במפעל, ומניידות אותן אל בית הלקוח כשהן כבר מוכנות!

 

בריכת פיברגלאס

בריכה יצוקה מעל הקרקע או בתוכה, מתאפיינת בהתקנה פשוטה יחסית, ואספקה מהירה ללקוח.

פנטהאוז

תוכן עניינים