הפעלת מקרר או חדר מקפיא – יתרונות וחסרונות

מי מאיתנו שמתכנן הקמה של עסק שמצריך אחסון בקור, כמו מסעדה, מטבחים במשרדים, קייטרינג ואפילו שירותי מעבדה ואחסון תרופתי – יתקל בדילמה שרשומה בכותרת.

לשתי האפשרויות יש יתרונות נהדרים בתפעול העסק אך באותה מידה יש גם חסרונות.

כדי לקהל עליכם, ריכזנו במאמר זה את היתרונות, החסרונות וכמובן – המסקנה הסופית שלנו.

יצאנו לדרך

 

הפעלת חדר מקפיא

חדר מקפיא הוא מאוד פשוטו כמשמעו. מדובר במבנה סגור, בגודל שיכול להתחיל במטר עלך מטר וגם להגיע לגודל של דירה. חדר מקפיא יכול להיות פתרון מעולה למוצרים שמצריכים שימור בקור לאורך זמן.

  • יתרונות – טמפרטורה נמוכה מאוד, נגיד ונוח, חלל אחסון רב, סידור סחורה על מדפים רחבים., תפעול אחיד, לוח בקרה ראשי
  • חסרונות – עלות בנייה והרכבה גבוהה, טמפ' אחידה להקפאה, אין אפשרות לאחסון מוצרים שמצריכים קירור בלבד כמו שמאפשר חדר קירור.

הפעלת מקרר

מקרר הוא בעצם הפתרון הנפוץ והקלאסי ביותר. ישנם מקררים תעשייתיים גדולים, קטנים וגם עצומים שיוכלו לענות על צורכי האחסון שלכם בקור.

יתרונות – עלות רכישה נמוכה יחסית, לא מצריכים התאמה או שינוי במבנה הקיים, לא מוגבלים להיות רק בחדר אחד אלא בפריסה דינמית.

חסרונות – עלות תפעולית גבוהה החל מהחשמל וכלה בתקלות, קבעון במידות המקרר בגלל המבנה הקיים, עלות גבוהה של שינוי ועיצוב מחדש של המבנה כדי להתאים אותו למקררים.

 

איך יודעים במה לבחור

כשאתם ניצבים מול שאלה זו, עליכם להבין מה אתם צריכים באמת. כשמדובר במקררים, יש אפשרות הזמן מקררים עם תא הקפאה, בניגוד לחדר מקפיא שיש לו רק טמפ' אחת שאםשר ליישם בחלל הזה. במידה ויש לכם דרישות טמפרטורה שונות לאחסון מוצרים שקיימים אצלכם במלאי, תמיד אפשר לשלב בין מספר אפשרויות.

 

מה יותר משתלם כספית

מקררים יכולים להיות זולים יותר מחדר קירור וחדר מקפיא. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה. המקרר מגיע מורכב, שלם, ומוכן לפעולה. רק צריך לוודא שהטמפרטורה מכוילת, לחבר לחשמל, להתקין מדפים ולהשתמש בו כרצונכם.

להבדיל מכך – חדרי קירור וחדר מקפיא עולים יותר בגלל ההרכבה במקום, השימוש בחומרי בידוד איכותיים, ווסתי טמפרטורה מתקדמים, ביטוח וזיווד החדר במדפים והתאמת האיטום.

 

בחירת המערכת

קשה להכריע בשאלה שזו במיוחד שלכל אדם יש את הצרכים שלו באופרציה שהוא מנהל. האפשרות המועדפת לכל הדעות היא להרכיב חדר קירור או חדר מקפיא. חדרים כאלה יכולים להיות גם ניידים על גלגלים וגם מקובעים כחדרי קירור מובנים. ניתן לשלבם במבנה עוד בשלב הבנייה או לנצל שטחים פנויים ולהרכיב בהם את החדר.

דעת המערכת עושה רק מרחק מסוים. מעבר לאלו, זה באמת תלוי בצורך הפרט. האופציה המשתלמת יותר בטווח הקצר היא המקרר ובטווח האורך היא חדר מקפיא. אבל שוב, הכל תלוי בצורכי האחסון.

 

מוצרים במקרר

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »