סדר הפעולות הנכון לקראת שיפוץ חדר האמבטיה

שיפוץ חדר האמבטיה הינו שיפוץ נפוץ מאוד שאנשים רבים בוחרים לקיים בביתם.

אולם, על אף שמדובר בחדר אחד בלבד, השיפוץ יכול להיות מורכב בגלל המערכות השונות הקיימות באמבטיה, כמו האינסטלציה, הריצוף ועוד.

לכן, במאמר שלפניכם ננסה לעשות סדר בדברים ולדון בסדר הפעולות הנכון לקראת שיפוץ חדר האמבטיה.

 

שלב ראשון – התכנון

כל פעולה מורכבת מתחילה בתכנון, וגם כל מוצר סופי שאנחנו בונים מצריך תכנון מקדים. לכן, השלב הראשון הינו התכנון של התהליך ושל המוצר המוגמר – איך אנחנו רוצים שחדר האמבטיה יראה. התהליך הזה כולל בחירה של אריחים וחיפוי, עיצוב של החדר כולו, ארונות אחסון ועוד דברים רבים. אחרי התכנון – מתחילים את העבודה!

 

שלב שני – פירוק ופינוי של הריצוף והחיפוי הקיימים כיום

הפירוק והפינוי צריך להיות יסודי ויעיל, גם כדי לבצע אותו במהירות ולא להתעכב לשווא, וגם כדי להימנע מפגיעה במערכות האינסטלציה השונות. מדובר בשלב יחסית פשוט ככל שמבצעים אותו כראוי, ואף שלב כיף, הרי מדובר בהריסה של דברים.

 

שלב שלישי – עבודות אינסטלציה וצנרת

מערכת האינסטלציה בבית, ובמיוחד בחדר האמבטיה, הינה אחת מן החשובות ביותר. כמו כן, לאור השימוש הרב בה, היא גם חשופה לנזקים וליקויים רבים. לכן, במקביל לשיפוץ, נהוג לבחון את האינסטלציה ולבצע תיקונים ככל שנדרש. לדוגמה, אחד מן התיקונים הנפוצים שמבצעים בהליך שיפוץ אמבטיה הוא תיקון מרזב פנימי.

 

שלב רביעי – התקנת האמבטיה או המקלחון

לאחר הטיפול במערכת האינסטלציה, מתקינים את מה שבחרתם, או אמבטיה עם וילון או מקלחון סגור. כמובן שזה מורכב יותר מעצם ההנחה שלהם, וכרוך בכך גם חיבור והתקנה על מערכת האינסטלציה, איטום, ועוד.

 

שלב חמישי – איטום הרצפה והנחת הריצוף

חדר האמבטיה מתחיל לגבש צורה ולהידמות למוצר המוגמר, עם השלמת השלב החמישי. בשלב הזה נהוג לאטום את הריצוף בכדי להימנע מנזקי מים, הרי בסופו של דבר מדובר בחדר אמבטיה. לאחר מכן, מניחים את האריחים השונים שנבחרו בידיכם.

 

שלב שישי – התקנות הכיור, האסלה, הארונות ועוד

בשלב הזה אנשי המקצוע המקיימים את השיפוץ יתקינו את יתר האביזרים השונים הקיימים בחדר האמבטיה, כמו הכיור השידה וחללי האחסון השונים שהחלטתם לשים בחדר האמבטיה, האסלה, מתלים למגבות ככל שקיימים ודברים נוספים בהתאם לעיצוב שנבחר.

 

שלב שביעי – צביעת הקירות

השלב הבא בשיפוץ חדר האמבטיה הוא צביעת הקירות. כמעט כל הליך של שיפוץ גורם נזק מסוים לקירות ונהוג לצבוע את החדר שאותו משפצים בכדי להגיע למוצר מוגמר שקרוב ככל הניתן לשלמות.

 

שלב שמיני – הכנות אחרונות ומקלחת ראשונה!

אחרי שנסתיימו שלבי השיפוץ, נשארו הכנות אחרונות ונלוות, כמו ניקיון האמבטיה מהלכלוכים השונים שנצברו בשיפוץ, הכנסת כלל מוצרי התמרוקים, המגבות והאביזרים שאתם רוצים שיהיו באמבטיה, וכד'. כעת, כל שנותר לכם הוא להתקלח בחדר אמבטיה חדש ומשופץ!

 

איש משפצת

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »