הפסקות חשמל חוזרות ונשנות? כנראה שאתה צריך חשמלאי

חשמל הוא לא עניין של מה בכך, מדובר על חיים ומוות. לכן כאשר נזמין חשמלאי ננסה להבין מי עומד להגיע אלינו והאם ההכשרה שלו תואמת את סוג העבודה שעליו לבצע. אמנם חשמלאי מוסמך רשאי לבצע את רוב העבודות שיכולות להיות בבתים פרטיים, אך לא כל חשמלאי הוא חשמלאי מוסמך ויש בעלי מקצוע שינצלו את בורותנו.

איך אפשר להיות בטוחים? בלי מתח, כל התשובות מחכות לכם בהמשך!

 

מהו רישיון עיסוק בחשמל?

המושג "חשמלאי מוסמך" הוא מעט טריקי, כאשר מדובר בחשמלאים, המילה "מוסמך" אינה אינדיקציה לכך שהאדם שמולנו עבר הסמכה באופן כללי, זוהי רמת ההסמכה בסוג הרישיון שלו. רמת ההסמכה נקבעת על פי סוג הלימודים והניסיון של בעל המקצוע.

 

בואו נעשה סדר, סוגי רישיונות לעיסוק בחשמל:

הרשימה מתחילה מהדרגה הנמוכה ביותר ועד להכי גבוה. כל רמה כוללת גם את הסמכויות של הרמה הקודמת לה, למשל: את הסמכות שיש לחשמלאי מעשי תמצאו בחשמלאי מוסמך וכן הלאה.

  1. חשמלאי עוזר
  2. חשמלאי מעשי
  3. חשמלאי מוסמך
  4. חשמלאי ראשי
  5. חשמלאי טכנאי
  6. חשמלאי הנדסאי
  7. חשמלאי מהנדס

 

אם כך מה אומר המושג "חשמלאי בודק" ואיפה הוא נמצא על הסכלה?

חשמלאי בודק הוא חשמלאי שעבר הסמכה מיוחדת כדי להיות בודק והם עוסקים, כשמם כן הם, בבדיקה של מערכות החשמל, ההארקה והחיווט ובהפקה של הדו"ח על ליקויי חשמל במידה וקיימים. במידה ויש צורך בשירותיו של חשמלאי בודק הוא יכול לבצע תיקונים בהתאם לסוג הרישיון שיש ברשותו.

3 סוגי חשמלאים בודקים:

חשמלאי בודק הסוג הראשון- חשמלאי טכנאי שעבר הכשרה מיוחדת בשביל להיות חשמלאי בודק.

חשמלאי בודק סוג שני- חשמלאי הנדסאי שעבר גם הכשרה כדי להיות גם חשמלאי בודק.

חשמלאי בודק מסוג שלישי- חשמלאי מהנדס שעבר גם את ההכשרה להיות חשמלאי בודק.

 

עוד סוג רישיון שחשוב שתכירו: רישיון חשמלאי לעבודה ספציפית:

ישנם חשמלאים שרשאים לבצע עבודה רק מסוג מסוים, תחת הגבלות שמצוינות ברישיון העבודה שלהם. לדוגמא: חשמלאי מסויג על פי תחום עיסוקו (התקנת מזגנים), או חשמלאי על פי תחום ההתמחות שלו (טלוויזיה ורדיו למשל).

 

אז מהן הסמכויות המדויקות של חשמלאי מוסמך?

בן אדם שיש ברשותו הסמכה של "חשמלאי מוסמך" רשאי לתכנן ולבצע כל עבודת חשמל עד מתח של 80X30 אמפר, כולל תלת פאזי. רוב הבתים הפרטיים בישראל נמצאים במתח נמוך מזה ולכן חשמלאי מוסמך בהחלט יספיק לכל עבודה. רמות מתח גבוהות יותר, כמו שיש במבנים ציבוריים (קניונים, בנייני עירייה וכו') חשמלאי מוסמך אינו רשאי לבצע כל תכנון במבנה, אך רשאי לבצע עבודות תחת פיקוח של חשמלאי בדרגה גבוה משלו.

 

ידע הוא כוח ובמקרה הזה גם בטיחות

עכשיו אחרי שאתם יודעים ומודעים יותר למקצוע הכולל "חשמלאי" אנחנו מקווים שתפעילו את הידע הזה בשיחה עם בעל המקצוע הבא.

חַשׁמַלַאי

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »