המדריך המלא על חומר לפתיחת סתימות

כשאתם נתקלים בסתימה קלה בכיור או בשירותים, תוכלו לעשות שימוש בחומר לפתיחת סתימות שהוא יעיל רק לסתימות קלות. להלן המדריך המלא על חומר לפתיחת סתימות.

 

מהו חומר לפתיחת סתימות?

חומר לפתיחת סתימות הוא חומר נוזלי אותו שופכים לאסלה, לכיור או למקלחת, פותחים את זרם המים והסתימה משתחררת בקלות. במקרים אחרים כאשר הסתימה ממשיכה חייבים לשכור את שירותיו של האינסטלטור שימצא פתרונות אחרים. כאשר ישנן הצפות ביוב וסתימות חוזרות ונשנות בבית, זה כבר סיפור אחר בו מתעסקת ביובית בדרום. עם הניסיון הרב שיש לביובית ולצוות שלה, הם יאתרו את מוקד הסתימה בצנרת שלכם ויטפלו בה באופן יסודי. הצנרת בבית שלכם מחוברת לצנרת הבניין המשותף שממשיכה את דרכה לצנרת המרכזית באזור מגוריכם עד למתקני הטהרה. ייתכן וגוף זר התקוע בצנרת, כמו גם שורשים של עצים המונעים את זרימת המים. ייתכן גם שהשכנים שלכם גרמו לסתימה וזה מגיע אליכם. לסתימות בסדר גודל כזה חומר לפתיחת סתימות אינו יעיל.

 

כיצד תוכלו למנוע סתימה בשירותים?

כאשר אתם משליכים פסולת לא מתכלה לכלים הסניטריים אתם עלולים לגרום לסתימה. מדובר על מגבונים לחים, תחבושות היגייניות, טמפונים, פדים וכיוצא בזה. הימנעו מכך והשליכו לפח ולא לכיורים, למקלחת או לשירותים. גורם נוסף לסתימה הם מוצרים שומניים. אל תרוקנו שמן משומש לשירותים או לכיור ואל תרוקנו שפורפרות עם חומרים שומניים. השומנים בסופו של דבר מתגבשים בצנרת והופכים למוצק שאינו מאפשר את מעבר המים. לעיתים גם נשירת שיער רבה יכולה לגרום לסתימה. אם אתם עושים שיפוץ בבית חשוב גם לא לגרוף את שאריות הבטון והאבן לתעלת הניקוז. הטיפול בסתימה חייב להיות מיידי. אנשים רבים עושים שימוש בפומפה כאשר המים בכיור עולים או משתמשים בחומר לפתיחת סתימות כאשר מדובר בסתימות קלות.

 

יש לפעול מוקדם ככל האפשר

השימוש בחומר לפתיחת סתימות בשלב מוקדם ימנע סתימות נוספות וסתימות חמורות יותר. עלות החומר היא עלות נמוכה לעומת מה שתשלמו כאשר תזדקקו לפתיחת סתימות בצנרת שלכם. בנוסף, הנזק שיגרם לחפצים בעקבות הצפות ביוב יהיה גדול ושלא נדבר על ריח רע ומפגע בריאותי למשפחה. תמיד טוב להחזיק בבית חומר לפתיחת סתימות בהישג יד כדי לפתוח את הסתימה מהר ככל האפשר.

 

הקפידו על הזהירות

חומר לפתיחת סתימות מכיל מרכיבים כימיים שאינם בריאים לעור. לפיכך, קראו את הוראות היצרן בקפידה ועשו שימוש באמצעי ההגנה הדרושים כמו כפפות וכמו לשמור במרחק מהעיניים. מומלץ לעשות שימוש רק בחומר הנוזלי ולא באבקה או בגרגירים כיוון שהם מתגבשים וגורמים לסתימה גדולה יותר ולנזק. לסיכום, ההמלצה היא לעשות שימוש בחומר לפתיחת סתימות כטיפול מניעתי ולאו דווקא כאשר יש סתימה קלה. עשו זאת בתדירות בעת הניקיון השבועי של הבית ובכך תמנעו מסתימות.
שירותים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »