הכירו את תקלות נפוצות בדודים

אין בית בישראל שלא משתמש בדוד שמש או דוד חשמל – הם אלמנט מהותי בצריכת המים של המשפחה, ובעזרתם ניתן ליהנות ממים חמים או קרים לפי הצורך, ולחסוך סכומים משמעותיים בחשבון המים של הבית. אך כמו כל דבר, גם לדודים יכולות לצוץ בעיות כאלה ואחרות. במאמר זה נדבר על התקלות הנפוצות בדודים, כדי שתכירו את הבעיה עוד לפני שהיא מתרחשת. 

 

מהן התקלות הנפוצות ביותר בדודים?

כדי שתצליחו להקדים תרופה למכה, איגדנו עבורכם את התקלות הנפוצות ביותר בתחום דודי החשמל והשמש:

דוד נוזל או דולף

נזילה קלה יחסית יכולה להגיע מהצינור המוביל אל הדוד, בעוד דליפה בדוד עלולה לקרות בשל חור בגוף הדוד עצמו מה שלא ניתן לתקן, ומצריך החלפה של הדוד כולו. ציפוי דוד מסוג אמייל יכול למנוע בעיה זו.

 

התיישנות ובלאי

אין מה לעשות – כמו בכל דבר, גם בענייני דודים הזמן נותן את אותותיו בשלב מסוים, המכשיר מתיישן ומפתח בעיות שונות שנובעות מבלאי. הזמן הממוצע בו צצות בעיות הקשורות להתיישנות הוא לאחר כעשור.

 

נזקי מזג האוויר

לעיתים מזג אוויר קיצוני יכול להשפיע על גוף הדוד, שכן הוא חשוף לגרמי השמיים ולגורמים חיצוניים – כמו פגיעה של עץ או חפץ אחר בציפוי המיכל.

 

הצטברות של לכלוך

מומלץ לבצע ניקוי עונתי של קולט הדוד, אך אם לא מנקים את הקולט והמיכל בחודשי הקיץ – עלולים להיתקל בבעיות כשמגיע החורף.

מהן התקלות הנפוצות ביותר בדודים

תיקון דודי שמש וחשמל

אז עכשיו כשאתם מכירים את התקלות הנפוצות ביותר, כדאי שתדעו כיצד להתנהל במקרה בו הדוד שלכם תקול ואיך מתקנים אותו ומחזירים אותו לתפקוד מלא. מה צריך לדעת על תיקון דודי שמש וחשמל?

כמה יעלה לכם?

נכון להיום, שעת ביקור של טכנאי המתמחה בדודי חשמל ושמש תעלה בין 150 ל-250 שקלים. במידה ותזעיקו את הטכנאי בימי סוף השבוע או בחגים, המחיר צפוי לעלות בכ-50%. מחיר לתיקון של דוד עם בעיית נזילה יעלה בין 250-300 ש״ח, בעוד מחיר להחלפת גוף החימום יעלה בין 350-500 ש״ח, והחלפת זכוכית לקולט דוד תעלה לכם בין 400-450 ש״ח.

 

איך מוצאים טכנאי?

חשוב לערוך מחקר ולהשוות בין אנשי מקצוע שונים המציעים שירות תיקון דודים, שכן אם הטכנאי אינו מנוסה, מקצועי ובעל ידע – הוא עלול להזיק לדוד ולעלות לכם ביוקר.

 

כמה מהר כדאי לתקן?

חשוב לדעת כי כאשר דוד תקול לא מטופל באופן מידי, וממשיך לפעול במשך שעות או ימים כאשר הוא תקול, ישנו סיכוי גדול שהוא ייהרס לחלוטין ויהפוך לבלתי שמיש, ואז כמובן עלות התיקון שלו תהיה משמעותית גבוהה יותר.

תיקון דודי שמש וחשמל 

לסיכום

דודי שמש וחשמל הם חלק מהותי ביכולת שלנו ליהנות ממים חמים וקרים לאורך חודשי השנה, וכדי לאפשר להם לחיות חיים ארוכים ולשרת אותנו נאמנה, חשוב לדעת מהן התקלות הנפוצות שעלולות להתרחש ולפעול בהתאם בכדי למנוע אותן. תחזוקה נכונה של הדוד תוכל לאפשר לכם ליהנות ממנו שנים ארוכות.

הכירו את תקלות נפוצות בדודים

תוכן עניינים