האם ניתן למגן חדר קיים?

אזרחי מדינת ישראל סופגים לא פעם מתקפות, ועל כן כדאי שבכל בית במדינה, בכל האזורים, יהיה מרחב המוגן מפני מתקפות כגון טילים. כמובן, ישנם אזורים הסופגים יותר בתוך עורף ישראלי הסמוך לגבולות ישראל, אולם כל אזור בארץ עשוי להיות האזור המותקף הבא ולכן אין לוותר על מיגון הבית. ישנם סוגים של מיגון, אך במידה ואתם מתגוררים בבית ללא מרחב מוגן אך בכל זאת מעוניינים לקחת אחריות ולמגנו, האם ניתן למגן חדר קיים? כן! המשיכו לקרוא.

 

מרחב מוגן

כיום אין תקן המחייב הקבלים לבנות מרחב מוגן בכל בית בישראל. עם זאת, הדבר חשוב, נחוץ ועשוי להציל חיים במקרים רבים ובמיוחד במציאות הישראלית. לכן, ישנן דירות ובתים פרטיים שאין ברשותם מרחב מוגן זמין.

במידה ויש מקום בבית ,ניתן להוסיף מיגונית חיצונית או לבנות ממ"ד בבית. עם זאת, הכל תלוי בתקציב ובעלות אותה מוכנים להשקיע במיגון הבית. כמו כן, מיגונית חיצונית באמצע החצר לא תמיד תהיה רעיון חביב. בדיוק מהסיבות הללו ישנו פתרון מנצח – מיגון חדר קיים, שכבר בנוי במלואו.

במהלך שיפוץ החדר, אנשי מקצוע יבצעו מיגון טוב של החדר הקיים, שלא היה מוגן כלל לפני כן – ויהפכו אותו לחדר מוגן וחסין בפני טילים ומתקפות דומות. שיטת מיגון זו לא טובה פחות מאחרות מבחינת חסינות ובטיחות, ואף נבדקה ואושרה בידי פיקוד העורף כעומדת ברף הנדרש.

 

למי זה מתאים?

מיגון חדר קיים יכול להעניק מיגון טוב למי שלא מעוניין להשקיע הון בבניית ממ"ד או בהעמדת מיגונית. כמו כן, מי שאין ברשותו מקום למיגונית נפרדת, או לא מעוניין בשיפוץ כללי של הבית שיכלול עבודות כלליות וארוכות בביתו.

מיגון חדר קיים יכול להתאים גם למתגוררים בבניין דירות אשר לא מצליחים להשיג את הסכמתם (או את כספם) של כל הדיירים לצורך בניית מיגונית. אין צורך כעת לגייס את כל הדיירים אלא ניתן לקחת אחריות אישית על עצמך ולדאוג למשפחתכם באמצעות מיגון אחד החדרים הרגילים בדירתכם.

 

איך עושים את זה?

ישנם אנשי מקצוע אשר מסוגלים למגן את החדר הקיים שלכם בהתאם להנחיות פיקוד העורף. בתהליך המיגון מפרקים את רצפת החדר ומניחים פלדה לאורך הרצפה והקירות, על מנת להופכם לחזקים ועמידים במיוחד.

לאחר מכן מחליפים את הדלת והחלונות, לכאלה מפלדה כבדה על מנת שיהיו בלתי חדירים לרסיסים וכיוצא באיומים אלה. כמו כן, לצורך מיגון חדר קיים אין צורך באישורי בניה, שכן העבודה כולה מתבצעת בתוך הבית ללא השפעה על החוץ.

 

סיכום

חדר ממוגן הוא הכרחי וחשוב במדינת ישראל, אשר לעיתים קרובות העורף שלה נמצא תחת איומים והתקפות המחייבים הגנה עליו. באין תקן מחייב, כל תושב ומשפחה זוהי אחריותם האישית להתמגן במידה ואין מיגון בקרבת מקום. אין צורך בסכומים גדולים או מאמץ עילאי על מנת להשיג מיגון טוב לבית – ניתן למגן בצורה מספקת חדר קיים.

חדר

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »