האם ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה?

לפני כמה ימים גילינו שהבניין שבו אנו מתגוררים מוגדר כמבנה מסוכן. הדבר גרם לפינוי מהיר שלנו ושל שאר הדיירים. עובדה זו הובילה לכך שאת המדריך הנוכחי אנו כותבים מחדר בית מלון שנמצא בקרבת מקום המגורים שלנו.  העניין המוזר שאירע לנו גרם לנו לתהות לא מעט מתי נחזור לדירה? והאם אפשר להסיר את הצו מהמבנה? הרי אנחנו רוצים לחזור לבית שלנו. יצאנו לבדוק את הנושא וחזרנו עם מסקנות שאתם צריכים להכיר אם אתם נמצאים במצב דומה.

תכירו את המומחים שעזרו לנו להבין את העניין באופן מעמיק

יצאנו לפגוש אנשים שגילו גם כן לאחרונה שהבניין שבו הם גרים או עובדים נחשב למסוכן. הם היו במצב זהה ממש לפני כמה שבועות או חודשים. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר מקיף בכל מיני קבוצות פייסבוק ברחבי הרשת ובו ביקשנו לדעת האם אפשר להסיר צו שכזה ממבנה שהוגדר כמסוכן. מעל ל – 400 איש ענו על הסקר ואפשרו לנו להגיע למסקנה חד משמעית בנושא. רוצים לדעת מהי? קראו את הפסקאות הבאות ותגלו.

ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה

בואו נתחיל מהסוף – האם אפשר להסיר צו מסוכן ממבנה?

תכננו להציג בפניכם תחילה את המבנה המסוכן ולהגדיר אותו עבורכם, אבל החלטנו להתחיל ישר מהמסקנה. הסתבר לנו שלאחר בחינת הצו, החברה שאחראית על הבניין יחד עם המהנדס יכולה להודיע על הסרת צו מסוכן החברה למבנים מסוכנים. זאת לאחר שהיא תגיש לדיירי הבניין תכנית שתכלול פרטים מעמיקים אודות שיקום ושיפוץ של המבנה.

 

מה התכנית הזו צריכה לכלול?

התכנית שתוכל להביא להסרה של הצו המסוכן מהמבנה צריכה להיכתב על ידי סיוע מטעם אדריכל מוסמך. היא צריכה לכלול את כל התיקונים הדרושים בבניין. ראוי לציין כי בסיום היישום של התכנית (כלומר, בסיום השיפוץ) יהיה צורך בבירור מעמיק מטעם מהנדס בניין. עליו בעצם לבחון את העבודות שבוצעו במקום ולוודא כי הן אכן נותנות את המענה לגורמי הסיכון. במידה ומתגלה שהבניין שתקין, ניתן להסיר את הצו המסוכן מהבניין.

 

אתם יכולים להיות רגועים

עכשיו, אתם יכולים להיות רגועים. שכן, אם יתגלה שהבניין המסוכן שלכם יכול לעבור שיקום – אתם כנראה תוכלו להיכנס אל הבית שלכם ממש בקרוב. ראוי לציין כי יש לא מעט מבנים מסוכנים שמתגלים בסופו של דבר כלא ניתנים לשיקום. אם זה המצב אצלכם, כדאי שלא תפתחו ציפיות, פשוט בגלל שמצב שכזה מוביל במרבית המקרים להריסה כללית של המבנה.

 

כמה מילים לקראת סיום המדריך

רגע לפני שהמדריך מסתיים, אנו רוצים לומר לכם, קוראים יקרים, שיש לא מעט אנשים שמגלים שהבניין שלהם הפך להיות מסוכן. אם אתם רוצים לקבל תמיכה או לשוחח בנושא, אתם יכולים לערוך חיפוש מקיף ברשת וליצור קשר עם אותם אנשים ולשוחח עמם. נאחל לכם בהזדמנות זו שיוסר הצו מהבניין שלכם, כדי שתוכלו לחזור לשגרה.

ניתן להסיר צו מסוכן ממבנה

תוכן עניינים