האם אפשר לבצע הרחקת יונים וחולדות מגגות?

שניים מבעלי החיים הנפוצים ביותר בקרבת מגורי האדם הם יונים וחולדות. מדובר על בעלי חיים מעניינים מאוד ובעלי יכולות מדהימות, אך עם זאת, הם יכולים לגרום לנזקים רבים ואף למחלות ולבעיות תברואתיות שונות, ולכן נעדיף להרחיק אותם ככל שאפשר מהבית הפרטי שלנו.

 

מזיקים על הגגות

אין שום ספק שגגות בתים הם אחד מהמקומות האהובים ביותר על מזיקים מסוגים שונים, ובייחוד על יונים וחולדות. הגג הוא משטח מרווח שאליו בני האדם לא מגיעים לרוב והוא מלא במקומות מסתור אפשריים עבור אותם בעלי חיים.

 

הדברה או הרחקה

ישנם מזיקים שהדרך הטובה ביותר להתמודד איתם היא הדברה, אך ישנם מזיקים שעדיף לא לנסות להדביר אותם אלא להרחיק אותם מהבית שלנו. בנוסף, ישנם אנשים שחשוב להם שלא לפגוע במזיקים השונים, אך הם כן רוצים להרחיק אותם מהבית הפרטי שלהם. מסיבות אלו התפתחו בשנים האחרונות שלל שיטות מתוחכמות להרחקת בעלי חיים מזיקים מבתי מגורים.

 

הרחקת יונים

היונה היא דוגמה מצוינת למזיק שאותו לא כדאי לנסות להדביר, מכיוון שתוך זמן קצר יגיעו למקום יונים אחרות. דרך ההתמודדות הטובה ביותר עם היונים היא פשוט להרחיק אותם מבית המגורים. אחת השיטות היעילות והפשוטות ביותר להרחיק את היונים מהבית שלנו היא בעזרת התקנת דוקרנים ורשתות ייעודיות נגד יונים.

הדוקרנים הם מעין קוצי מתכת קטנים שאותם מניחים על כל המשטחים, מה שמונע מהיונים לעמוד על המשטחים או לקנן עליהם. רשתות יונים פשוט מונעות מיונים להיכנס אל תוך מבנים. מדובר על פתרונות מאוד פשוטים אך עמידים ומוצלחים.

 

הרחקת חולדות

חולדות הן אחד מסוגי המזיקים הבעייתיים ביותר. החולדות יכולות להזיק למבנים ולתשתיות כמו קווי תקשורת וחשמל, ואף להפיץ מחלות וחיידקים שונים. כאשר אנו רוצים להרחיק חולדות מהבית אפשר להשתמש במלכודות חולדות מסוג מלכודות כלוב שכולאות את החולדה כך שניתן יהיה לשחרר אותה מהמלכודת במקום רחוק מן הבית. שיטה נוספת וחדשנית במיוחד להרחקת חולדות כוללת שימוש באמצעים אלקטרוניים יחודיים.

למעשה מדובר על מכשיר חשמלי שמייצר רעשים אולטרה-סוניים. הרעשים הללו לא נשמעים באוזני בני אדם, אך לעומת זאת החולדות לא יכולות לסבול אותם, מה שגורם להן לשמור על מרחק מהמכשיר שמפיק את הצליל. מדובר על שיטת הרחקה הומאנית מאוד שלא פוגעת בחולדות, וכמובן שהיא שיטה ירוקה שלא גורמת לנזק סביבתי. עם זאת חשוב לדעת שהיעילות של המכשירים החשמליים למשך זמן ארוך מוטלת בספק.

 

לסיכום

אז אם גם אתם סובלים מאוד מחולדות או מיונים שהגיעו לגג שלכם, או לכל פינה אחרת בבית, חשוב שתדעו שאפשר לפתור את הבעיה הזו במגוון דרכים. אם אתם לא מעוניינים להדביר את המזיקים תוכלו להיעזר בשירותי ההרחקה המתקדמים שמציעה חברת אביה בקרת מזיקים ולהיפטר מהמטרד בצורה אקולוגית והומנית. אז למה בדיוק אתם מחכים?

עכברוש

תוכן עניינים