דרכים לשיקום נזקי מים

מים הם נוזל החיים ואנו רגילים לקשר אותם לדברים חיוביים, אך לעתים מים עלולים לגרום לנזקים.

אם בגלל אסונות טבע או בגלל תקלה במערכת המים הביתית- הצטברות מים בין קירות הבית לאורך זמן מסוכנת לתשתיות ולמבנה ואף פגיעה בבריאות

הדיירים.

אז איך משקמים בית שניזוק ממים?

 

ממה נגרמים נזקי מים?

נזקי מים עשויים להיגרם ממספר סיבות. הסיבה הנפוצה היא הצפה בעקבות נזילה. צינורות ישנים, חלודים או שאינם באיכות גבוהה עלולים להסדק ולהישבר והמים העוברים דרכם מתחילים לצאת. ככל שהנזילה קטנה יותר, יקח יותר זמן למצוא אותה שכן את נזקי הנזילה רואים רק כאשר מצטברת כמות מים נכבדה המחלחלת אל מעל פני השטח. עם זאת, ישנן סיבות נוספות להיווצרות נזקי מים: צינור של מכשיר חשמלי המערב מים, כמו מכונת כביסה או מקרר, שניזוק מיושן או מכרסום של מזיק, יכול להציף גם הוא את הבית במידה זו או אחרת, נזקי טבע שונים, נזילות מבתים סמוכים החולקים קיר עם הבית שלכם, ניקוז או איטום פגומים או מערכות חימום וקירור שלא תוחזקו כראוי.

 

כיצד ניתן לזהות נזקי מים?

נזקי מים יכולים להיראות במספר דרכים: נזילה קאפילרית היא חלחול המים כלפי מעלה ממקום הנזילה ומתבטאת לרוב ברטיבות על הקיר, התנפחות שכבת הצבע, הופעת עובש או אפילו טיפות של ממש. במקרה כזה יהיה קל יותר לאתר את מקור הנזילה מאחר ותסמיני הנזילה ממוקדים במקום אחד. דרך נוספת לאתר נזילת מים היא חשבון מים גבוה ללא הסבר הגיוני. בבתים עם גינות פרטיות לעתים הנזילה תהיה במערכת ההשקיה בחצר ויקח זמן עד שתשימו לב אליה ולכן חשוב מאוד לעקוב היטב לאחר חשבון המים ולראות שהוא נשאר בממוצע קבוע. סימני נזילה נוספים הם הופעת אבקה לבנה על הרובה בין מרצפות הבית. האבקה היא בעצם פטריה המתפתחת באיזורים רטובים ומעידה על נזילה מתחת למרצפות הבית.

 

שיקום נזקי מים

שיקום נזקי מים הוא תהליך מורכב וארוך ולכן כדאי להתחיל אותו כמה שיותר מוקדם. ברגע שנראה סימן אחד או יותר לנזילה או הצטברות מים בבית יש להזמין בעל מקצוע על מנת לאתר את מיקום הנזילה. לאחר תיקון הנזילה ניתן להזמין חברת ייבוש רצפות שתוכל לאבחן האם הרטיבות הגיעה מתחת למרצפות. במידה וכן ניתן לייבש את הרטיבות ללא שבירת מרצפות על ידי מכונה המיועדת לכך. לאחר מכן יש להזמין אנשי מקצוע על מנת לבדוק אם ניזוקו תשתיות שונות, חוטי חשמל וכו'. מומלץ להזמין אינסטלטור עם מצלמה שנכנסת לצינורות, כדי שיוכל להתריע במידה והצינורות אכולים או חלודים. לבסוף כדאי לנקות היטב את המקומות בהם הופיע העובש ולהיעזר בחומץ או באקונומיקה על מנת למנוע התפזרות נבגי העובש באוויר, העלולה לסכן את בריאותכם. מומלץ להגביה רהיטים כבדים על גלגלים על מנת למנוע נזק במקרה של הצפת הבית.

 

כלי עבודה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »