דלתות פנים לבית – איך לבחור נכון

דלתות פנים הבית כבר מזמן אינן משמשות אמצעי הפרדה בין חדר לחדר בבית, אלא נחשבות כחלק מעיצוב הבית לכל דבר ועניין. כאשר אתם קונים ביחד חדש, משפצים, או אף מרעננים מעט את ביתכם, לצד הבחירה העיצובית, עומדות קטגוריות נוספות אותן עליכם לקחת בחשבון בעת בחירת דלתות הפנים לבית. איך לבחור נכון דלתות פנים לבית – בואו נתחיל.

 

בחירת דלתות פנים – המדריך המלא

כאשר אנו מעוניינים לרכוש דלת פנים לבית, בין אם בעבור בית חדש, ובין אם בעת שיפוץ, ישנם מספר קריטריונים, טרם הקנייה, אשר יסייעו לנו לבחור נכון. למשל:

  1. מידות – מדדו באופן מדויק את המידות לדלת המיועדת, על מנת להבין מהם הגדלים והמידות אותן אתם צריכים.
  2. תקציב – קבעו תקציב מראש. בחנו מה מספר הדלתות להן אתם זקוקים, ערכו סקר שוק מקדים והשוואת מחירים.

 

סוגי הדלתות – הזזה או פתיחה?

דלתות פנים הבית נחלקות לדלת פתיחה ולדלת הזזה. על מנת לבחור את סוג הדלת, נתחשב בייעודה של הדלת, לאיזה חדר ומטרות תשמש. לרוב, הבחירה בדלת פתיחה, היא הבחירה הפופולארית והקלאסית. דלתות הזזה, יבחרו בעיקר כאשר יהיו מיועדות לחללים צרים, חדרי שירותים ורחצה ועוד.

חומרים – על איכות לא מתפשרים. התפשרות על החומרים ועל איכות הדלתות, תוביל להוצאה נוספת בעתיד, בשל התקלות ואי עמידה.

 

עיצוב

בעת בחירת דלתות הפנים לבית, נחלק את העיצוב לשניים. האחד, הבחירה הסטנדרטית, בדלת חלקה ואחידה, ובמילים אחרות, פשוטה. לרוב מחירן של אלו יהא נמוך יותר. באם ברצונכם לשדרג את מראה החדרים והבית, בחירה בדלת מעוצבת, תהא הבחירה הנכונה.

כיום, השוק מציע מגוון רחב של דלתות, החל מדלתות בעלות עיטורים ודוגמאות למיניהן, דרך דלתות בצבעים מיוחדים, וכלה בדלתות בעלות ידיות מפוארות. הבחירה בדלתות אלו ללא ספק תשדרג כל חלל, אך דלתות מעוצבות יגררו אחריהן תשלום גבוה יותר.

 

מה נבחן בעת הבחירה?

בעת בחירת דלתות פנים לבית, ישנם מספר פרמטרים מרכזיים, בהם עלינו להתחשב. תחילה, הצבע. ישנה חשיבות רבה לבחור בצבעים אשר מתכתבים עם צבעי החדר ועיצובו, ואף עם עיצוב הבית כולו. בחירת צבע נכון, תשרה הרמוניה ותעניק מראה של אחידות בבית.

שנית, עמידות – חשוב לבחון את עמידות הדלת, שכן איננו רוצים כי זאת תתנפח ממים, או שאינה תחזיק במרוצת השנים. ולבסוף, איטום – בפרמטר זה, אנו נבחן שני סוגי איטום. האחד לרעשים, באם מיועד לחדר בו אנו זקוקים לבידוד רעש. השני, איטום ריחות, רלוונטי בעיקר לחלל המטבח, על מנת שריחות הבישולים והטיגונים אינם יעברו לכלל הבית.

דלתות פנים לבית – איך לבחור נכון?

תוכן עניינים