5 דברים שכדאי לדעת לפני שקודחים בבטון

לא תמיד צריך להסיר קירות בטון או לחצוב בחומות בטון.

לפעמים יש צורך בעבודות קידוח כחלק מעבודות שיפוץ מבנים, כאשר מדובר בקידוח באמצעות מקדח יהלום אשר עומד בפני כל סוגי הבטון ובעובי של יותר

ממטר.

דוגמאות לקידוח כזה: יצירת תשתיות צנרת למים, חשמל או ביוב בקיר קיים, יצירת מקום לקמין, מכונת כביסה, מייבש או מדיח כלים ויצירת פתחים לונטות או

מעבר צינורות גז.

בטון הינו מבין החומרים החזקים שקיים בבניית מבנים, יתרון גדול ליציבות מבנים אך חסרון וקושי כאשר רוצים לקדוח בו.

 

הכנות לפני קידוח

מה צריך? למה צריך?
חיבור למקור מים מדובר על מקדחים חזקים שמתחממים מהר ולכן יש לקרר אותם באופן רציף על ידי התזת מים על הדיסקים.
חשמל שהינו תלת פאזי המקדחים עובדים רק תחת חשמל תלת פאזי ולכן צריך שיהיה במבנה המיועד חשמל ממערכת כזאת. באם אין, ישנן חברות שמספקות גנרטור.
פינוי מקום עבודה מקדחי היהלום אמנם לא משאירים הרבה לכלוך בניגוד לשימוש בפטיש כבד, אך עדיין מומלץ לפנות את מקום העבודה מחפצים קרובים או לפרוש ניילונים.

 

כלי העבודה ויחידות המידה

לקידוח בטון יש מגוון כלים: החל מהכלים הידניים לשימוש בקוטר נמוך ועד למכונות קידוח מקובעות לקיר עם מנגנון הידראולי לעבודות מורכבות יותר. מכונות אלה בעלי כוח קידוח ודיוק ברמה מאד גבוהה. בנוסף, ישנם 2 פיצ'רים נוספים למקדחים:

  1. השימוש במים על מנת לקרר את המקדח ולמנוע פיזור של לכלוך בדמות שבבים ואבק.
  2. כוסות- נמצאים בראש של המקדח החודר לבטון. הכוסות עשויות סגסוגת מורכבת ומצופות אבקת יהלום (ומכאן גם השם קידוח יהלום) כך ששילוב של הכל מאפשר התמודדות עם הבטון החזק.

קידוח בטון מתבצע ביחידות של צול כאשר צול אחד שווה ערך ל 2.63 ס"מ, כך שכדי לדעת מהו הרוחב בסנטימטרים, תכפילו את מספר הצול ב 2.63 (למשל, קידוח של 2 צול=5.26 ס"מ).

 

קידוח הפוך

זהו מצב בו הקידוח צריך להתבצע בזווית הפוכה, כלומר, מלמטה כלפי מעלה. אמנם זהו קידוח נפוץ, הוא מכיל בתוכו אתגרים מכיוון שבמצב טבעי המקדח ימשך כלפי מטה על ידי כוח המשיכה וזאת בניגוד לכיוון הקידוח, כלפי מעלה. דוגמה לכך: קידוח בתקרה. בנוסף לכוח המשיכה ישנם גם את האלמנטים הבאים: העובי שקיים בתקרות בטון, ההכרח בקידוח ישר וסימטרי, משקל התקרה, לחץ המקדח וזרימת המים שמקררים את הכוסות. מקרים נוספים בהם יש צורך בקידוח הפוך הינם: קידוח לשים קמין, קידוח לוונטות וקידוח לתשתיות (צינורות חשמל, ביוב, מים)- בכל אלו צריך לקדוח בתקרה או בקיר זוויתי. הקידוח מתבצע כך שמקבעים את המקדח הדרוש לתקרה תוך הקפדה על זווית ישרה, כאשר החלק שאחראי על הקידוח עצמו, זז על ידי גלגל השיניים מה שמאפשר למפעיל המקדח לעבוד מבלי להתאמץ כמעט.

 

רכב כבד

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »