איך לבנות גגות מותאמים לדודי שמש וחשמל

ישנם סוגי גגות רבים מבטון, המותאמים לדודי שמש וחשמל, אך הגגות המתאימים ביותר לבתים פרטיים הם גגות הרעפים העשויים מעץ.

המאמר יפרט איך לבנות גגות מעץ ולשלב בהם את דוד השמש והחשמל.

 

מהו גג רעפים?

בניית גגות רעפים מעניקים עיצוב ייחודי לבתים פרטיים במיוחד שהם נבנים מעץ העמיד לחדירת מים וחום. אומנם ניתן לבנות את הרעפים גם מחרס, אבן, חרסינה, זכוכית או בטון, אך העץ הוא חומר גלם דקורטיבי המשרה אווירה כפרית ויוקרתית לחלק החיצוני של הבית. בעבר לא השתמשו בעץ לבניית גגות מכיוון שהוא לא עמיד למפגעי מזג האוויר, לקרינת השמש ולרטיבות, אך עם השנים למדו להשתמש בצבעים אטומים ואיכותיים המעניקים לו את העמידות הדרושה. למרות זאת, עוד לפני יותר מ-4,000 שנים היו מניחים רעפים על קורות עץ כחומר בידוד ועד היום הם מהווים את שיטת הקירוי המועדפת בעיקר בבתים פרטיים. על מנת לשלב ולהתקין בגגות מסוג זה דודי שמש וחשמל יש לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון.

 

איך משלבים דודי שמש וחשמל בגג רעפים?

גג רעפים מעץ בנוי משיפועים המובילים את המים למרזבים מחוץ למסגרות של הבית על מנת שמי הגשמים לא יצטברו עליהם. כאשר מתקינים עליו דוד שמש וחשמל יש לפתוח את הרעפים ולסגור אותם בסוף ההתקנה באמצעות אלומיניום המתאים לחור של הדוד חימום. לאחר מכן מרכיבים את הרעפים על ריבועי אלומיניום וכך נמנעת זרימת מים דרך הפתח של הדוד לרעפים. לא מומלץ לעשות זאת לבד מכיוון שמלבד ההתקנה בעבודה מגובה, יש לדעת לעבוד על השיפוע של הרעפים ולכן חשוב לבחור בחברה מקצועית. בבית חדש ניתן לשלב את התקנת הרעפים ביחד עם התקנת דוד השמש וכך לסיים עם בניית הגג בפעם אחת.

 

מה ההבדלים בין התקנת דוד שמש בגג רעפים לגג שטוח?

אין ספק שהתקנת דוד שמש שהיא אינה עבודה מורכבת, תהיה יותר מורכבת על גג רעפים מעץ מאשר על גג שטוח. מתקין הדוד צריך להעביר בין שיפועי הרעפים את צינורות הדוד באופן אלגנטי כדי לשמור על המראה הדקורטיבי של הגג. לעומת זאת, בגג שטוח ההתקנה פשוטה וקלה כי אין לו שיפוע. גם מיקום הדוד על גג הרעפים צריך להיעשות באופן מדויק על מנת שיקלוט את השמש ויחמם את המים. אם בחרתם להתקין קולטים על גג מעץ, יש לייצב אותם ולחזק אותם כדי שלא יזוזו ממקומם. גם אם הרעפים עשויים מחומר אחר ומותקנים על תשתית קורות עץ, מה שמקובל מאוד בארה"ב, זה דורש התקנה מורכבת של דוד השמש. אך אל תוותרו על המראה מכיוון שגג מעץ שקורותיו נראות לעין יהפוך את הבית שלכם למיוחד, חמים ואקסקלוסיבי וכל מי שיעבור לידו יחשוב שהוא בחו"ל.

 

קולט ודוד

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »