בדיקות ביתיות האם יש חולדה או עכבר בבית?

אצל לא מעט אנשים מתעורר חשש שמכרסמים מסתובבים אצלם בבית. בין אם מדובר על חולדות, עכברים או כל מכרסם אחר, חשוב למנוע את המצב כזה כמה שיותר מהר. הבעיה היא שלא תמיד אנחנו בטוחים שאכן המכרסמים הללו נמצאים אצלנו. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כמה בדיקות שתוכלו לעשות כדי לדעת באופן וודאי האם יש אצלכם חולדות או עכברים בבית.

 

הנזקים בנוכחות חולדות ועכברים

עוד לפני שנדבר על הדרכים השונות בהן ניתן לזהות את הנוכחות של חולדות ועכברים אצלכם בבית, חשוב להבין שהבעיה בחולדות, עכברים וכל המכרסמים האחרים היא לא רק התחושה הלא נעימה שהם משרים עלינו. כל אותם מכרסמים נקראים כך בשל העובדה שהם מסוגלים לכרסם כמעט כל דבר. צינורות תשתית, מכסי ביוב, רהיטים, מוצרי מזון ומזרונים בקלות יכולים להיפגע על ידיהם.

כפי שמיד תבינו התכונה הזו יכולה לעזור לנו לזהות אותן, אולם היא גם צריכה לגרום לנו לטפל בהן במהירות האפשרית כדי למנוע מצב שבו הן גורמות לנו נזק. עוד נקודה שכדאי להכיר היא הזיהומים שאותם מכרסמים עלולים להביא יחד איתן. מדובר על חיות שאוהבות מצבורי אשפה וביוב, מה שאומר שהן מביאות איתן חיידקים אל הבית שלנו, דבר שכמובן מסכן את הבריאות של בני הבית.

 

זיהוי של חולדות ועכברים

הבעיה הראשונה שיש בזיהוי של חולדות ועכברים היא שמדובר על חיות קטנות וחמקניות. באופן טבעי יש להן רתיעה מבני אדם, מה שמקשה עלינו לא רק לזהות את המיקום המדויק שלהן אצלנו בבית אלא גם לדעת האם הן באמת נמצאות שם או לא. זו הסיבה שקודם כל עליכם להכיר מספר שיטות שיעזרו לכם להכריע האם גם אצלכם בבית מסתובבים חולדות או עכברים.

 

סימני כרסום בבית

הדרך הראשונה לזהות חדירה של חולדות או עכברים היא זיהוי של סימני כרסום. החיות הללו מחזיקות ביכולת כרסום גבוהה, ואם אם רואים משקופים אם סימני כרסום או פשוט נסורת מרהיטים באופן שאין לו הסבר אחר, ייתכן שהחולדות או העכברים הם הגורמים לכך. הכרסום יכול להיות גם של צינורות חשמל, מים וגז ולא רק של מוצרי עץ, וכרסום כזה גם עלול להיות הרסני עוד יותר.

החיות הללו גם אוהבות לכרסם מוצרי מזון, ואפילו מזונות שלא נמצאים בתפריט הרגיל שלהן. אם אתם רואים שאריות מזון פזורות ברחבי הבית עם סימני כרסום סביר להניח שהגורם לזה אלו חולדות או עכברים.

 

גללים או שתן ברחבי הבית

דרך נוספת לזהות את החולדות או העכברים היא באמצעות ההפרשות שלהם. החיות הללו, כמו כל בעל חיים אחר משאירות את הגללים שלהן אצלנו בבית במידה והן באמת נמצאות בו. אחת התכונות שיש דווקא לחולדות היא להטיל את הגללים שלהן במקום קבוע, כך שאם הגעתם למצב שבו אתם מנקים פעם אחר פעם גללים מאותו מקום, סביר להניח שמדובר על גללים של חולדות או עכברים.

המראה של הגללים הוא כזה שדומה לגרגירי אורז כהים. ההבדל בין הגללים הוא שגללי החולדות גדולים יותר מאשר הגללים של העכברים. מומלץ להיכנס לרשת ולראות בתמונה כדי להבין באופן ודאי מה בדיוק נמצא אצלכם בבית.

 

זיהוי או שמיעה

שתי הדרכים האחרונות שמאפשרות לכם לזהות הן פשוט לראות או לשמוע את החולדות או העכברים. ראייה בעין היא הדרך הטובה ביותר, רק עליכם לשים לב האם מדובר על חולדות או עכברים. שמיעה היא בדרך כלל שמיעה של כרסום, שתאפשר לכם לזהות את המכרסמים הללו גם אם הם לא נמצאים בשטח הגלוי של הבית אלא באזור שבו שוכנות התשתיות שלכם.

 

אל תגיעו למצב הזה מלכתחילה

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם נוכחות של מכרסמים אצלכם בבית היא פשוט לא להגיע למצב הזה מלכתחילה. חשוב להבין שהסיבה שחולדות או עכברים מרגישים בנוח אצלנו היא שהסביבה האנושית היא גן עדן של ממש עבורם. בסביבה הזו יש להם מזון בשפע, מים וכל מה שהם צריכים כדי להתקיים בצורה משגשגת. המטרה שלנו היא שהבית שלנו לא יהיה מקום כזה.

ראשית כל, עליכם לסגור את כל הפתחים שדרכם החולדות או העכברים יכולים להיכנס. בהתחשב בעובדה שמדובר על מכרסמים הפתחים צריכים להיות כאלו שלא ניתנים לכרסום. בנוסף, אל תשאירו בשום מצב שאריות מזון או מצבורי אשפה, כיון שאלו פשוט מזמינים אליכם חולדות ועכברים.

 

הדברת חולדות ועכברים

שאלנו את המומחים בפרפקט הדברותהדברת מכרסמים מה הדרך הטובה ביותר לטפל בחולדות ועכברים:

ברגע שהחולדות או העכברים הגיעו אליכם לבית, אין מנוס אלא מביצוע של הדברה מהירה. יש שתי שיטות מוכרות שבעזרתן רוב האנשים מדבירים חולדות או עכברים. השיטה הראשונה היא פיזור מלכודות ברחבי הבית. המלכודות הן כלי מכני פשוט שבתוכו אנחנו מניחים פיתיון. ברגע שהחולדה או העכבר יעלו או יכנסו אל המלכודת כדי לאכול את הפיתיון הם כבר לא יוכלו לצאת ממנה.

כל מה שנשאר לכם זה פשוט לפנות את המלכודת למקום מרוחק. הדרך השנייה היא באמצעות פיזור רעלים בבית. גם את הרעלים אנחנו לא מניחים בצורה גלויה בשל הסכנה הרבה שיש בהם. החולדה או העכבר אמורים להיכנס לתוך הקופסה שבה מונח הרעל וכך למצוא את מותם. גם את המלכודות וגם את הרעלים יש לפזר בצורה מושכלת כדי שהמכרסמים יגיעו אליהם כמה שיותר מהר.

 

החסרונות בשיטות ההדברה הללו

למרות הפופולריות הרבה שיש לשיטות ההדברה הללו, אי אפשר להתעלם מכמה חסרונות בולטים. החיסרון הראשון נוגע להרג של החולדות או העכברים, שקורה לא רק בשימוש ברעים אלא במקרים רבים גם בשימוש במלכודות.

בנוסף, יכולים לחלוף מספר ימים עד שהמכרסמים יגיעו אל הרעל או אל המלכודות ששמנו. גם אחרי שהם יגיעו לזה אנחנו אלו שצריכים להתמודד עם הפינוי של המלכודת או הגווייה של המכרסם. זו הסיבה שכדאי להכיר עוד שיטת הדברה לעכברים או חולדות.

 

הדברת מכרסמים עם הידיים

הדברת מכרסמים עם הידיים כפי שניתן להבין מהשם שלה היא שיטת הדברה שבה הלוכד מנסה במשך כשעה להגיע אליהם עם הידיים בלבד. אתם תזמינו את הלוכד, תצביעו על החלל שבו נמצאים המכרסמים והוא במשך כשעה ינסה להוציא אותם משם. כמובן, במידה ולאחר כשעה הוא לא יצליח תמיד אפשר לעבור לשיטות ההדברה האחרות אולם בתור התחלה היינו ממליצים לכם על זה.

בשיטה הזו אנחנו לא הורגים את החולדות או העכברים אלא רק מסלקים אותם מהמרחב שלנו. בנוסף, אם ההדברה הצליחה אתם יכולים תוך כשעה להיות רגועים ולא לחכות כמה ימים עד שהמכרסמים יחליטו להגיע למלכודות או לרעל ששמתם להם. היתרון האחרון הוא שאתם לא צריכים לפגוש בשנית את החולדות והעכברים.

לסיכום

כדי להדביר בצרה יעילה חולדות או עכברים מהבית עלינו להבין קודם כל האם הם באמת נמצאים אצלנו. יש מספר דרכים לזהות וביניהן ניתן למנות זיהוי של הפרשות, אבחנה בסימני כרסום או פשוט לראות בעיניים את אותן חיות. כאן גם קיבלתם סקירה על מספר שיטות הדברה יעילות שיאפשרו לכם לסלק את המכרסמים הללו מהבית, לרבות שיטת הדברה ירוקה שבה אתם לא הורגים אותם.

הדברת מכרסמים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »