באילו מקרים כדאי לפנות לעורך דין תאונות עבודה

יש מי שסבורים שרק עובדים שנמצאים במקומות עבודה מסוכנים עלולים למצוא את עצמם פונים אל עורך דין לתאונות עבודה, אבל אין זה נכון. כל עובד בכל תחום שהוא עלול למצוא את עצמו פונה אל עורך דין לתאונות עבודה.

נפלתם? נחבלתם? אתם קוראים את המילים הללו ותוהים באילו מקרים כדאי לפנות לעורך דין לתאונות עבודה? קראו את השורות הבאות ותגלו את כל המידע בנושא.

 

הקדמה אודות תאונת עבודה

חשוב לציין איך החוק מגדיר את המושג: "תאונת עבודה". מדובר בתאונה שהתרחשה תוך כדי העבודה אצל המעביד או מטעמו. במקרים שמדובר בעובד עצמאי, מדובר באדם שתוך כדי עיסוק במשלח ידו ועקב העיסוק במשלח ידו הוא עבר תאונה.  ישנם מקרים נוספים שיכולים להיות מוגדרים כתאונות עבודה והם יובאו בהמשך בדוגמאות הבאות:

  1. במקרה שבו המעביד לא סיפק הדרכה לעבודה בטוחה

ישנן עבודות מסוימות שדורשות הדרכת בטיחות. מדובר למשל, בעבודות גובה כמו בתחומים הבאים:

  • שיפוצים
  • ניקיון חלונות של מגדלים
  • עבודה על עגורן וכו'

אם נחבלתם או נפצעתם בגלל שלא ידעתם כיצד להתנהל נכון במקום העבודה בעקבות אי קבלת הדרכת בטיחות, עליכם לפנות בהקדם לייעוץ מטעם עורך דין תאונות עבודה ולבדוק את זכאותכם לפיצויים בעקבות תאונה זו.

 

  1. במידה ונהייתם חולים מסיבה שנוגעת למקום העבודה

ישנם לא מעט עבודות שנחשבות למסוכנות, מכיוון שהן כוללות מגע או קרבה לחומרים מסוכנים שעלולים לפגוע בבריאות. החוק לביטוח לאומי מגדיר את הדבר כ"מחלת מקצוע". מדובר במחלה שהעובד חלה בה כחלק מעבודתו אצל המעביד. מקרה שבו עובד עושה שימוש בצבעים שמורכבים מחומרים כימיים ומצא את עצמו חולה חלילה במחלה נשימתית מצריך הגעה אל עורך דין לתאונת עבודה למטרת התייעצות ובירור מעמיק בנושא.

 

  1. תאונה שאירעה בדרך אל העבודה

לפי המוסד לביטוח הלאומי, ישנם מקרים שבהם תאונות שאירעו בדרך לעבודה נחשבות לתאונת עבודה. אם מצאתם את עצמכם חוצים מעבר חציה כחוק בדרך למקום העבודה שלכם ונפגעים מרכב חולף שלא עצר מסיבה כלשהי, אתם צריכים לפנות אל עורך דין לתאונת עבודה כדי לבחון את הזכאות שלכם לקבלת פיצויים. שימו לב, אין זה משנה אם נפגעתם באופן מינורי או משמעותי, עליכם להתפנות בהקדם אל בית החולים וליצור קשר עם עורך דין בדחיפות.

 

לסיכום

אלו הם המקרים שבהם צריך לפנות אל עורך דין תאונות עבודה: אם לא נערכה לכם הדרכת בטיחות, אם התפתחה אצלכם מחלה מסיבה שנוגעת למגע עם חומרים מסוכנים במקום או אם אירעה לכם תאונה בדרך למקום העבודה, אתם צריכים ליצור קשר בהקדם עם עורך דין כדי לבדוק את זכאותכם לפיצויים. שימו לב, אם אירעה לכם תאונה אחרת ואינכם בטוחים שעורך דין לתאונות עבודה מטפל בה, מומלץ לבדוק זאת מולו בכל אופן.

איש משפט

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »