יש נכס בבעלותי למכירה – באיזה שלב עליי לפנות לעורך דין?

העיסוק במכירת דירה הוא עיסוק מורכב, כאשר רוב האנשים שלא מומחים בדיני המקרקעין עלולים למצוא את עצמם מסתבכים ללא קבלת סיוע מעורך דין. עורך דין המומחה לדיני המקרקעין יודע בדיוק אלו בדיקות עליו לבצע ואיך לנסח את הסכמי המכירה באופן בו הלקוחות שלו יהיו מוגנים מפני השלכות עתידיות ולא צפויות. במאמר זה נבין במה יכול לסייע לכם עורך דין למכירת דירה כאשר ההמלצה היא לשכור את שירותי העורך דין בשלב המוקדם ביותר, כבר כשר החלטתם על המכירה.

 

בדיקת מסמכים ומצבו העדכני של הנכס

כל עסקת מכירת קרקע מחייבת את בדיקת מצבה הרשמי והרישומי. את הבדיקה הזאת יש לעשות הן במרשם המקרקעין, מה שנקרא טאבו, וכתלוי בסוג המקרקעין גם במנהל מקרקעי ישראל. לעיתים רבות יש צורך בבדיקות מקיפות נוספות המותאמות למצבו המשפטי של בעל הנכס ולנכס עצמו. לכן, מומלץ כי כבר בשלב הזה תשכרו את שירותיו של עורך דין אשר יבצע בעבורכם את כלל הבירורים הרלוונטיים, ידאג להמצאתם של מסמכים אשר נדרשים על ידי הגופים השונים או הרוכשים. כך, תוכלו להיות שקטים ובטוחים כי אתם מכוסים מן הבחינה הזו.

 

בחינת מצבו הפיננסי של הנכס

ישנן עסקאות במקרקעין הדורשות בירור פיננסי מעמיק. הדבר נדרש בעיקר כאשר מדובר במכירה או רכישה של נכס המיועד להשקעה, או כאשר לקונה יש הון עצמי הנמוך באופן יחסי לשוויו של הנכס המוצע למכירה. במקרה זה, עורך דין אשר יכין את הסכם המכר או הסכם הרכישה, יוודא כי תנאי התשלום שיקבעו יהיו נוחים ומותאמים להגנה על הסיכונים, בין אם אתם בצד המוכר ובין אם אתם בצד הקונה. מהצד המוכר, עליו יהיה לוודא כי הקונה יוכל לעמוד בתשלומים בהם הוא מתחייב, כמו גם התייחסות לערובות ביטחון. ומן הצד הקונה, יהיה צורך לנסח סעיפים המאפשרים לו את הגמישות לה הוא זקוק על מנת לעמוד בהחזרים.

 

עריכת חוזי מכר וחוזי קנייה

עורך דין מקרקעין יערוך ויכתוב את חוזה המכר או הקנייה הרלבנטיים לסיטואציה בה אתם נמצאים. בנוסף, הוא יבצע דיווח לרשויות המס ולרשויות המקומיות על מנת שתוכלו לקבל את האישורים הנדרשים לביצוע העברת הזכויות ומכירת הנכס.

 

פניית עו"ד לערכאה שיפוטית

במקרי קיצון כדוגמת מקרים בו ההסכם לא מכובד על ידי מי מהצדדים או בוצע מלכתחילה בחוסר תום לב, יתכן ותמצאו את עצמכם נאלצים לפנות לערכאה שיפוטית על מנת שתיתן לכם את הסעדים הרלבנטיים להתמודדות עם הסיטואציה. במקרה זה, עורך דין למכירה דירה, כדוגמת עו"ד יוני לוי, יוכל לפנות בעבורכם ולמצות את כלל ההליכים האפשריים להם אתם זקוקים, אכיפת ההסכם או ביטולו, זאת כדי שיהיה באפשרותכם לתקן את הנזק שנגרם לכם.

בדיקת מסמכים ומצבו העדכני של הנכס

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »