מתי חשוב לבצע איתור נזילות מקצועי

אם אתם מקבלים פתאום חשבון מים מנופח בעקבות צריכה גבוהה שלא באמת תואמת את ההתנהלות היומיומית שלכם, כנראה שיש לכם נזילה.

סימנים נוספים שיכולים להצביע על נזילה הם למשל רטיבות בקירות או ברצפה, ריח טחב או שינוי צבע במרצפות.

במידה וזיהיתם נזילה, יש להזמין גורם מבצע של איתור נזילות מקצועי ולתקן כמובן.

לא כדאי לדחות את הבדיקה שכן הנזילה תתפשט לאזורים שונים בבית.

ישנן מספר דרכים ושיטות לאתר נזילות באופן מקצועי, חסכוני, מהיר ומבלי להרוס את הקירות או הרצפה.

 

מספר דרכים וסוגים לאיתור נזילות מקצועי

הנזילה יכולה להיות מהצנרת הביתית או מהביוב של הבניין ואפילו העירייה ועל מנת לאתר כל נזילה כזו משתמשים בטכנולוגיה אחרת. כאשר מדובר בצנרת הביתית, איתור הנזילה יתבצע לרוב באמצעות מצלמה תרמית שאיתה מצלמים את הצנרת של הבית לקבלת מפת צבעים לפי דרגת החום. באם הנזילה מצינור מים חמים נקבל כתם אדום ואם הנזילה מצינור מים קרים נקבל כתם כחול. כאשר מדובר בצנרת רחוקה יותר, למשל של הבניין/צנרת ביוב/ צנרת עירונית, ניתן לאתר את הנזילה באמצעות גז בעומק של עד 7 מטרים. הגז לא מזיק לאדם או לסביבה, כאשר מחדירים אותו לצנרת ומאתרים את הנזילה על ידי כך שהגז מבעבע ממקום הנזילה ומאותר בעזרת חיישן שמצפצף.

 

תחזוקת הצנרת ופתיחת סתימות גדולות

כאשר מדובר בצנרת ביוב גדולה, לעיתים גם אחרי שמאתרים את מקום הנזילה, לא תמיד יודעים מה המקור שלה. לשם כך משתמשים במצלמה עם סיב אופטי העמידה במים ובעזרתה ניתן לצלם את כל קווי הביוב ולראות אם יש פגיעות בצנרת או נזקים כמו למשל ברזלים או שורשי עצים שסדקו את הצנרת. הפגיעות עלולות בעתיד לגרום לסתימות ודליפות ואם לא נצלם, לא נדע את מקור הבעיה. הצילום יכול להתבצע כל תקופה מסויימת וככה לשמור על התחזוקה של הצנרת ובנוסף, באם מדובר בסתימה מדרגה קשה, הצילום מאפשר לנו לבחור את הדרך הטובה ביותר לפתוח את הסתימה בעזרת המכשור המתאים לאזור הממוקד.

 

פלאי הטכנולוגיה

בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתפתחת בכל הכיוונים וכמובן שהיא הגיעה גם לנושא איתור נזילות, כאשר ניתן לאתר נזילות היום גם עם רובוטים וגם עם רחפנים. באיתור עם רובוט, מדובר במכשיר דמוי נחש עם מצלמה בקצה. מכניסים את הרובוט לצנרת והוא זוחל בה לבד תוך כדי צילום היקפי של כל פנים הצנרת, כאשר ישנם גם רובוטים שיודעים לתקן את הנזק, בעומק של 20 מטרים, פרט לצילום עצמו. הרובוט מתופעל בצורה מקצועית על יד מומחים מחוץ לצנרת. באיתור רובוט עם רחפן משתמשים בבניינים רבי קומות או מתי שאין נגישות לגג. באמצעות הרחפן ניתן לקבל צילום של כל הצנרת שנמצאת על הגג ולאתר נזילות ובעיות.

 

כלי עבודה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »