איתור נזילות – למה חשוב לעשות זאת לפני שזה מחמיר

מי מאיתנו לא היה או היתה במטבח אי פעם וקלטו שמתחת לברז יש טיפות מים שנוזלות אחת אחרי השנייה מבלי סיבה שברורה בהחלט לעין.

רבים מאיתנו באולכוסייה הישראלית נתקלים בנזילות מסוגים שונים בייחוד בימי החורף הקרים, בהם מים מצליחים לעיתים לחדור דרך חומרים שלא אטומים במיוחד.

עניין התחזוקה של נזילות מים בבתים יכול להיות עניין מאתגר ומקשה ולכן חשוב לעלות על הבעיה ישר כאשר היא מתחילה.

אז איך תאתרו נזילות מים שונות? ולמה באמת חשוב לכם להבין מתי מתחילה כל נזילה?

 

אתגר המים שנותנים לנו חיים יכול להיות קשה במיוחד

המים, הם אמצעי חיוני לכל בית במדינת ישראל. גופנו מורכב מכ – 70% של מים. המים משרתים אותנו כמעט בכל דבר שאנו עושים אך חשוב להבין כי כאשר מדובר בנזילות העניין משתנה. גם בימים העדכנייים והמתקדמים של העידן הזה, עדיין יכולות לצוץ בעיות מים שונות. הכלים אומנם חכמים יותר וקיימות דרכים חדשניות להבין את מקור הבעייה.

אך עדיין לעיתים ניתן לגלות את הבעיה רק כאשר היא מגיעה למצב חמור במיוחד. במצב סוג זה עלות הטיפול יכולה להיות גבוהה בהרבה משיכלה להיות אילו היו מצליחים לאתר את הנזק בשלב מוקדם יותר.

העוצמה של המים כחומר כימי יכולה להיות אדירה. לכן גם מערכות חכמות במיוחד עלולות למצוא עצמן ניזוקות ופגומות בעקבות תקלת מים קטנה שהפכה לגדולה. המצב עלול להיות חמור במיוחד כאשר מדובר במים שמיועדים לשתייה.

 

כיצד תוכלו לזהות את ההתחלה של הנזילות שעלולות להסתבך

  1. נזילה בקירות הבית באזורים שונים – את הנזילה הזו קל במיוחד לאתר. במידה ותראו כי מתחילה לגדול רקמת עובש רחבה לאורך הקיר שלכם תוכלו להבין כי הבעיה כבר החמירה. אך גם את התחלת הבעיה תוכלו לאתר בצורה פשוטה במיוחד ף קיר מתקלף ולח מאוד עם כתמים קטנים באזור הרטוב.

המים שמאפשרים חיים לנו – בני האדם, מאפשרים גם לפטריות מסוגים שונים את אותם החיים. לכן לעיתים במקומות בהם יש לחות גבוהה בקיר או שיש כתמי עובש קטנים תוכלו להבין כי המים בביתכם מגיעים למקום שלא אמורים להיות בו.

  1. נזילה ברצפה – נזילה שקשה יותר לאתר עלולה להתרחש מתחת לרצפות הבית שלכם. שם, הדרך היחידה בה כנראה תוכלו להבין כי משהו אינו עובד כשורה במערכת המים שלכם הוא מצאית עובש בין הפאנלים. העובש מעיד על קיום של יצורים חיים שונים שמתקיימים על המים שיוצאים מהנזילה שלכם. איתור נזילות מסוג זה הוא אכן הקשה ביותר.

חשוב מאוד לשים לב לנזילות מתחת לפאנלים כיוון שהן עלולות להתרבות במהירות ובכך להיות בעלות עלות גבוהה הרבה יותר.

 

זכרו כי החשיבות לאיתור בעיות הנזילות גבוהה מאוד

עליכם להבין כי העלות של כל מקרה חמור יכולה להגיע לאלפי שקלים על ידי אפילו אינסטלטורים אמינים במיוחד . באמצעות איתור מהיר של הנזק בשלביו המוקדמים תוכלו לחסוך סכומי עתק וביקורים מיותרים בביתכם.

כלי עבודה

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »