איתור נזילות באמצעות מבחני הצפה

שמתם לב לכתם מים שהופיע על הקיר? רהיטים מסוימים שלכם נפגעו מלחות? עובש צץ בפינה של חדר כלשהו? ייתכן ואתם סובלים מנזילה בצנרת. מאתרי נזילות יכולים לבצע מספר מבחנים ובדיקות על מנת לאשש את החששות בדבר הנזילה. מהו מבחן הצפה לאיתור נזילות? תשובות לפניכם.

 

אינדיקציות להזמנת המבחן

הזמנת מאתר נזילות לביצוע איתור היא לא דבר שבשגרה. ההזמנה מגיעה לרוב לאחר שדיירי הבית שמים לב לאינדיקציות שונות שיכולות להעיד על נזילה. כתמי מים על הקירות, עובשים בפינות החדר ורהיטים שנפגעים מלחות, יכולים להעיד על כמות גבוהה של מים שהצטברה בין הקירות כתוצאה מנזילה.

סימנים אלו לרוב מעידים על נזילה בשלב מתקדם, שמים רבים הצטברו בחללים השונים כתוצאה ממנה. סימנים מוקדמים יותר יכולים להיות בין היתר טפטופים של ברזים, גם לאחר דקות ארוכות מרגע סגירתם. ניתן לקרוא עוד על סימנים שונים המעידים על נזילה בצנרת הבית באתר https://leak-detector.co.il.

 

מבחן הצפה

אחת השיטות כאמור לאיתור נזילות היא מבחן הצפה. במבחן זה, ייבחן מפלס המים של אחד הכיורים, על מנת לתת אינדיקציה על מצב מערכת הדלוחין של הבית, והאם הנזילה מתרחשת שם. המבחן יתחיל בסתימה של מערכת הדלוחין על ידי המאתר. את החסימה הוא יבצע באופן יזום באמצעות בלון.

הבלון יתנפח עד לקוטר של המערכת ובכך יחסום אפשרות זרימת מים אל הביוב. לאחר מכן, תבוצע על ידי המאתר הצפה של הכיור. במידה ומפלס המים יורד, למרות שקיימת חסימה במערכת הדלוחין, הדבר מעיד על נזילה שמתרחשת שם.

 

יתרונות למבחן הצפה

למבחן הצפה יש מספר יתרונות באיתור נזילה. המבחן הוא איתור ראשוני ולא מעמיק במיוחד, כך שבמקרה ואין נזילה, הבדיקה תוכל להוכיח את זה והדייר לא יצטרך לשלם יותר מדי על בדיקות מתקדמות. בנוסף לכך, הבדיקה נעשית באופן די פשוט, אינה מצריכה ציוד מתקדם מדי או הפרעה לשגרת הדיירים והשכנים. ביצוע הבדיקה באופן שקט ונוח מהווה יתרון לעומת בדיקות אחרות.

 

שלב ראשוני בלבד

כפי שהסברנו ביתרונות של מבחן ההצפה, המטרה העיקרית שלו היא לאשש אם קיימת נזילה או לא. במידה ולא אותרה נזילה, ניתן להמשיך בשגרה ובשימוש במקורות המים של הדירה כרגיל. במידה והמבחן אכן מצביע על נזילה, יש לעבור לבדיקות מתקדמות יותר, על מנת לאתר את הנקודה המדויקת בה מתחרשת הנזילה, מה שיאפשר לתכנן תיקון יעיל. בדיקה של החדרת גזים או החדרת סיב אופטי לצנרת הן בדיקות בהן ניתן להשתמש לכך.

 

איתור נזילה – באחריות המאתר

ענף הנזילות מכיל בתוכו מגוון רחב של מבחנים ובדיקות לאיתור נזילות. בין אם התרשמתם ממבחן ההצפה ובין אם התרשמתם מבדיקה אחרת, דעו כי מאתר הנזילות הוא בעל המקצוע בעל הידע והניסיון לבחירת הדרך בה הוא חושב שצריך לאתר את הנזילה.

איתור נזילות

 

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »