אילו נזקים מים יכולים לעשות ברצפת הבית

מי מכם בעצם לא אוהב מים? כולנו שותים אותם, הם מרכיבים 70% מהגוף שלנו, כיף לשחות בהם, הם מנקים כמעט כל כתם ועוד. עם זאת, ישנם מצבים בהם המים דווקא עשויים להיות האויב הכי גדול שלכם – לרוב, כאשר מדובר בהצטברות נוזלים מתחת לרצפת הבית, באופן שפוגע באריחים ואף יכול להוביל לנזקים בשווי מאות אלפי שקלים שכוללים הריסת קירות, אריחים, צנרת ועוד. אנחנו כאן כדי לספר לכם אילו נזקים המים עשויים לעשות ברצפת ביתכם ומה הפתרון האפקטיבי ביותר להיפטר מהם במהרה ולצמצם עלויות.

 

נזקי מים ברצפה

איך בעצם נוצרים נזקי מים ברצפה? לרוב זה יקרה באחד משני תרחישים – הראשון, אתם היתה הצפה בבית ולא נוגבתם מספיק טוב. גם אם לא הבחנתם בכך, המים חלחלו לתוך האריחים והתנקזו מתחתיהם. בתרחיש השני עשיתם פעולה פשוטה כמו שטיפת הבית.

נשמע אומנם שהפעולה הזו שגרתית ולא סביר שיכולה להסלים עד כדי גרימה לנזקים כה חמורים, אך זו המציאות. במקרים בהם אתם מגלים על נזקי מים, הפתרון היעיל והחכם ביותר יהיה ייבוש תת רצפתי.

 

איך מזהים?

רטיבות היא דבר נפוץ שקורה כמעט בכל בית – בין אם מדובר בדירה ישנה או בית חדש שנבנה ממש עכשיו. רטיבות כמובן, תהיה אינדיקציה ראשונה שמשהו אינו כשורה ויש לבדוק אותו.

אולם, לפעמים ניתן לשים לב לנזקי מים ברצפה בדרכים אחרות – כך למשל, אם אתם מבחינים בכך שהרצפות בבית שלכם מתחילות להשתחרר, לרוב מדובר בסימן ברור שיש נזק תת רצפתי שאתם לא יודעים עליו. בנוסף, יש סממנים רבים אחרים אשר יהוו אינדיקציה שעליכם לבדוק את הרצפה – ריח של טחב, חשבון מים חריג, בליטות ונפיחות בקירות ועוד. כאמור, הפתרון הטוב ביותר עליו נרחיב בכתבה זו הוא ייבוש תת רצפתי.

 

אז מה זה ייבוש תת רצפתי?

בתהליך הייבוש התת רצפתי הצוות מגיע ועושה בדיקה כדי לבדוק שאכן הבעיה אופיינה כמו שצריך ולא נובעת מגורמים אחרים אפשריים. במידה שאכן יקבע שיש צורך בביצוע הייבוש התת רצפתי, הצוות בוחר נקודות אסטרטגיות בהן יכול לקדוח מבלי שהדבר יפגע במראה האסתטי של הבית. הצוות יקדח בקוטר 50 מ"מ במרצפות בודדות ויחל את השאיבה. בסוף התהליך, הצוותים מבצעים בדיקה נוספת של אחוזי הלחות כדי לוודא שהתהליך צלח.

 

חשיבות ביצוע הייבוש

במידה שלא מטפלים בנזקי מים ברצפת הבית, עשוי להגרם נזק בריאותי משמעותי לדיירים ואורחיהם מכיוון שמדובר באוויר אותו הם נושמים. לצד זאת, המבנה ומערכות החשמל בו עשויים להיפגע באופן שידרוש תיקונים בשווי אלפי שקלים (זאת, עוד מבלי להכניס את השכנים לחישוב).

 

לסיכום

ייבוש תת רצפתי הוא מהותי ויש חשיבות עליונה בלבצע זאת במהירות ויעילות. אנחנו ממש ממליצים לפנות לחברות בעלות מוניטין בתחום, כמו פלמבר-טק. לפרטים נוספים על הטכנולוגיה המעניינת והשירותים שהחברה מציעה, מוזמנים לבקר באתר שלהם: https://www.plumbertech.co.il.

נזקי מים על הרצפה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »