אילו הם שלבי השיפוצים הבסיסיים ביותר

ברכות לכם! אם הגעתם לכתבה זו, זה סימן שאתם מתכננים משהו גדול. משהו חדש. שיפוץ בבית, קטן או גדול ככל שיהיה, מצריך תכנון מראש, הערכות עם תקציב וכלי מעטפת שונים ומגוונים. בכתבה זו נעבור על שלבי השיפוץ הבסיסיים ביותר, אלו שבלעדיהם לא תדעו מאיפה להתחיל ואיך זה מסתיים.

 

שלב ראשון – הבנת החזון

שיפוצים, באופן כללי, לא יתחילו לנוע עד שיהיה לכם חזון ברור ליתרונות של השיפוץ, איך הוא ישפר את אורח החיים שלכם ומה יהיה המראה הסופי של הבית. בשלב ראשוני זה, עליכם לעשות חושבים, להתייעץ עם בן או בת הזוג, לרשום רעיונות, לקחת מידות של חדרים וקירות ולאחר מכן לגשת לייעוץ עם מעצב או מעצבת פנים. אחרי שקו החשיבה יהיה אחיד יותר, אסוף יותר ומקורקע יותר, ניתן להתקדם הלאה.

שיפוצים

שלב שני – איתור קבלן שיפוץ

שלב זה יכול להיות הארוך והמייגע ביותר. איתור איש המקצוע שיהיה אמון על כלל השיפוץ יחייב אתכם להתחייב לתהליך החיפוש והאיתור: התייעצות עם בעלי מלאכה, חברים ומכרים שערכו שיפוץ בבית שלהם, זיהוי שמות קבלנים באתרי בנייה וכל אמצעי אחר. אחרי שעלו כמה אפשרויות בחכה שלכם, זה הזמן שלכם לברר הצעת מחיר בהתאם לרעיונות שעלו עם מעצבת הפנים: אריחים, צבעי קיר, שבירה או בנייה של קירות וכו' …

 

שלב שלישי – הערכות כלכלית

בשלב זה, עליכם להעריך כמה כסף ביכולתכם להשקיע בשיפוץ הבית שלכם. התקציב הוא החלק הקריטי ביותר כי הוא זה שיאפשר לכם להבין איפה את ם יכולים להשקיע יותר או פחות, על מה אפשר לוותר ואופן כללי – ליצור סדר עדיפויות בחלקי השיפוץ השונים. בחלק זה צריך להבין בדיוק את תמחור העבודות השונות, עלות החומרים ומה יהי משך זמן העבודה. קבלני שיפוץ יכולים להעלות הצעות השונות אחת מהשנייה, ולכן זה טוב מאוד להיפגש לפני כן עם מעצבי פנים כדי לקבל מהם הערכת מחיר גסה.

שיפוצים

תזמון

מהרגע שברור לכם מי יהיה הקבלן המבצע ויש תקציב מוגדר, כעת עליכם להיערך עם מקום לינה. במקרים רבים, שיפוץ הבית יכול לאלץ את הדיירים למצוא פתרון מגורים זמני עד שתסתיים העבודה במלואה. צריך לקחת בחשבון שיכולים להיות עיכובים בגלל בעיות בתשתיות הבית, ייבוא והזמנה של חומרים ומוצרים שונים, והאמת שיכולים להיות לא מעט בלת"מים. לכן, הדבר החשוב ביותר עבורכם המשפצים הוא להישאר תמיד עם קורת גג מעל ראשכם.

 

מילות סיכום

בכתבה זו ציינו את השלבים הבסיסיים ביותר לשיפוץ הבית. קחו בחשבון שיכולים להיכנס שלבים נוספים כמו הזמנת רהיטים חדשים, עיצוב חללי בית בהתאמה אישית, פרק זמן ייעודי לעבודת תשתיות ועוד. כל עוד אתם סומכים על הקבלן, יש תקציב שלא יכניס אתכם לגירעון וקורת גג מעל ראשכם – אתם מסודרים.

שיפוצים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »