איך מתבצע תהליך של איתור נזילות מים?

מערכות אספקת המים העירוניות והביתיות חשופות באופן קבוע לנזילות שעלולות לגרום לבזבוז מים רב ונזקים כבדים לתשתיות ולרכוש. לכן, איתור מקורות הנזילה ותיקונם המהיר הם צעדים קריטיים לשמירה על אספקת מים יעילה, חיסכון בעלויות ומניעת נזקים. במאמר זה נדבר על איך מתמודדים עם נזילות מים ובעיקר- איך מאתרים נזילות אלה? המשיכו לקרוא. 

 

גילוי ראשוני של נזילה

דליפות מים עלולות לגרום לבעיות ונזקים שונים, חלקם עשויים להיות שוליים אך חלקם עלולים לגרום לנזקים משמעותיים ויקרים. לעתים קרובות, הסימנים הראשונים לנזילה הם עלייה חריגה בחשבונות המים או הצפת מים מפתיעה באזורים מסוימים בביתכם.

איתור נזילות מים עשויות גם להתגלות באמצעות גלאי נזילות, ציוד המגלה שינויים בלחץ הצנרת שלכם. אך לאחר שנזילה אפשרית אותרה, נדרשים צעדים נוספים כדי לאתר את מקור הדליפה המדויק. איתור מהיר, חד משמעי ומדויק של מקור הנזילה, עשוי לצמצם את הנזק האפשרי וגם לאפשר לכם לבצע תיקוני צנרת במידת הצורך.

גילוי ראשוני של נזילה 

טכניקות לאיתור מקור הנזילה

קיימות מספר טכניקות וטכנולוגיות לאיתור מקור נזילות המים, לדוגמא:

 

1. מכשירי שמיעת קול

מכשירי איתור נזילה המבוססים על קול עובדים על ידי האזנה לרעשי הזרימה הייחודיים שמפיקה נזילה. איש מקצוע המתקין מכשירים אלו, למעשה מצמיד את המכשירים לצינורות ולתאי ביקורת, ומאזין לרעשים שיכולים להעיד על מיקום הנזילה.

 

2. טרמוגרפיה

שיטת הטרמוגרפיה מסתמכת על מצלמות חום שמגלות שינויים בטמפרטורה של הקרקע מעל נזילות. שינויים אלה נגרמים על ידי המים הזורמים בטמפרטורה שונה מהקרקע שמסביב.

 

3. צבע גלאי

צבעים אלו המכילים חומרים פלואורסצנטיים מוזרקים לתוך מערכת הצינורות, וכאשר יש נזילה, החומרים הפלואורסצנטיים דולפים ונחשפים לקרינה אולטרה-סגולה, מה שמאפשר איתור הדליפה בצורה ויזואלית מובהקת וחד משמעית.

 

4. שיטת קורלציה אקוסטית

שיטה זו מבוססת על גלי קול הנוצרים ממקור הנזילה באמצעות חיישנים צמודים בשני נקודות שונות לאורך הצינור. בעזרתה של תוכנת מחשב המנתחת את ההפרשים בגלי הקול כדי לחשב את מיקום הנזילה, ניתן לאתר בצורה יעילה את מקור הדליפה המדויק.

טכניקות לאיתור מקור הנזילה

תיקון הנזילה ודרכים למנוע נזילות עתידיות

לאחר שאיתרתם בהצלחה את מקור הנזילה, כדאי שאיש המקצוע יעבוד במהירות על תיקון הנזק ושיקום הצנרת והאזור הסובב. בנוסף לכך, חשוב שאנשי התחזוקה המקצועיים ששכרתם גם יבדקו ויתקנו גורמים אפשריים שהובילו לנזילה, כגון תשתיות ישנות ופגומות, לחצי מים גבוהים או נזקי חפירה, על מנת לשפץ, לתקן ולשפר את התחזוקה ולמנוע נזילות חוזרות בעתיד.

 

לסיכום

איתור נזילות מים בצורה יעילה ומהירה הוא אתגר לוגיסטי מורכב המשלב טכנולוגיות שונות ומשוכללות. זהו תהליך חשוב לשמירה על אספקת מים יעילה וחיסכון במשאבים יקרים, ולכן קריטי וחשוב מאוד להיוועץ ולהיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים על מנת לטפל ביעילות מקסימלית בנזילה, ולבצע תיקונים מותאמים בכדי למנוע נזילות חוזרות ונזקים שונים לצנרת, לביתכם ולרכוש שלכם.

איך מתבצע תהליך של איתור נזילות מים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »