איך לנהל צנרת בבית מוכן

אחת השאלות המרכזיות שמטרידות אנשים בקשר לקניית בית מוכן היא "מה עושים עם הצנרת?".

שאלה זו נפוצה במיוחד, משום שצנרות, על כל סוגיהן, מים גז וחשמל, מתחברות לנקודות קבועות בקרקע.

בניגוד לכך, בית מוכן נבנה במקום אחד, ומונח באופן קבוע במקום אחר.

במאמר זה, נספק לכם את כל המידע הרלוונטי בנוגע לצנרת של בית מוכן, כך שתוכלו לעבור לביתכם החדש בראש שקט.

 

צנרת מים

השלב הראשון והיחיד בהתקנת צנרת מים בבית מוכן הוא החיבור. בית מוכן מגיע עם צנרת מורכבת, וכל שעליכם לעשות הוא לחבר את הצנרת לתשתית מים חיצונית. תוכלו לבקש הכוונה וסיוע מהחברה שבנתה את הבית המוכן, או לבקש מהם שישלחו איש מקצוע שיחבר את הכל. טרם קניית הבית המוכן, עליכם לבדוק מאיזה חומר עשויה צנרת המים. צנרת ממתכת נחשבת לאיכותית פחות, משום שהיא נוטה להיסדק ולהחליד, ובכך להכניס חומרים מזהמים למים שאנו שותים. צינורות המים האיכותיים והנפוצים ביותר עשויים מ- SP או PEX.

 

צנרת גז

גם את צנרת הגז צריך לחבר לנקודת גז חיצונית. בית מוכן מגיע עם צנרת גז שלמה, ועליכם מוטלת המשימה לחבר את הצנרת למקור גז. תוכלו לבחור אם אתם משתמשים במאגר גז, שניתן על ידי חברה חיצונית, או בבלוני גז, אותם ניתן לחבר, לנתק, ולהחליף בצורה עצמאית. כך או כך, עליכם לוודא שצנרת הגז שלכם עומדת בכל הנהלים ותקני הבטיחות. לדוגמה, צנרת גז תת רצפתית חייבת להיות מבוטנת, כלומר מצופה בבטון. בנוסף, חיבור צינורות גז ממתכת נעשה על ידי הלחמה בלבד, ולא בהברגה.

 

צנרת חשמל

כמו שבטח כבר הבנתם, גם צנרת החשמל מותקנת מראש בבית המוכן, ואתם צריכים רק לחבר אותה לנקודת חשמל חיצונית. במילים אחרות, עליכם לוודא שיש לכם תשתית חשמל חיצונית, ושהיא יכולה להתחבר לצנרת של הבית המוכן. מומלץ להיעזר בשירותיו של מומחה על מנת לחבר את צנרת החשמל.

 

סיכום

צנרת בבית מוכן מתנהלת ככל צנרת אחרת בבית רגיל, למעט פעולת החיבור. לאחר שהחברה שייצרה את הבית הניחה אותו במקום הרצוי, כל שנותר הוא רק לחבר את התשתיות לצנרת המתאימה בבית. תוכלו לעשות זאת על ידי שימוש באיש מקצוע חיצוני, סיוע מהחברה שבנתה את הבית, או באופן עצמאי. בכל מקרה שהוא, ובהקשר של כל אחת מהצנרות השונות, יש לוודא שחלה הקפדה על נהלי הבטיחות ועמידה בתקנים. אם תרצו לרכוש בית מוכן, עמיד אמין ואיכותי, תוכלו לפנות לחברת עופרים ממ"דים ובתים מוכנים. החברה מתמחה בבניית בתים מוכנים, וכל הצנרות שלהם בטיחותיות, עומדות בתקנים, וקלות לחיבור.

 

כלי עבודה

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »