איך להדביר מזיקים

גיליתם מצעד נמלים במטבח, מתקפת חומנים ותיקנים במרפסת, כנימות בגינה וחרקים בבית – ישנן שיטות שמסייעות להתמודד עם הבעיה באופן עצמאי לפני שמזמינים מדביר מקצועי. על כך במאמר הבא.

 

איך נפטרים מהנמלים?

הנמלה היא אומנם חרק חרוץ שעובדת קשה כדי לאגור מזון לחורף, אך רצוי שלא תעשה זאת על חשבונכם. הדרך האופטימלית להתמודד לבד עם הנמלים היא להניח מלכודות העשויות ג'ל שבהן ישנם חומרים מהן הן ניזונות בהתאם לתקופה בה הן פולשות לבית.

כלומר, בתקופה מסוימת הן צורכות סוכרים ובתקופה אחרת חלבונים. חשוב למצוא את הקן שלהן בו המלכה מטילה את ביציה וכך הן מתרבות. אם מדובר במתקפה של ממש ולא מצליחים להיפטר מהנמלים באמצעות מלכודות ג'ל, מומלץ לקרוא למדביר מקצועי במיוחד בתחילת האביב כדי לא להותיר סיכוי לנמלים ויתר המזיקים להיכנס לבית. באתר של אבי המדביר תוכלו למצוא מידע נוסף על הנושא.

 

תיקנים – אף אחד לא אוהב אותם

התיקנים הם חרקים בגדלים וצורות שונות שמפחידים אנשים רבים מאחר והם נושאים מחלות. הם מתרבים מהר מאוד וכשהם מגיעים לביקור, מלבד חיפוש אחר מזון הם יישארו בבית בפינות מוסתרות. זאת אומרת שאם ראיתם תיקן אחד חבריו יחכו לו בפינה… הם חרקים כל כך עמידים שאפילו יכולים לשרוד לאחר פיצוץ אטומי בעולם.

שיטת הריסוס בחומרי הדברה ביתיים יכולה להרוג את התיקן באופן ממוקד אך חבריו ימשיכו להגיע לאזורים שונים בבית. לכן, ההמלצה היא להשתמש במלכודות ג'ל ואם זה לא עוזר, לקרוא לאיש ההדברה. בנוסף, חשוב לאטום את כל הסדקים והחורים בבית ולבקש מהמדביר גם להדביר את פתחי הביוב משם הם מגיעים. רשתות בחלונות הבית יסייעו למנוע הגעה של התיקנים המעופפים.

 

הדברת כנימות בגינה

כנימות בגינה הן עסק מתסכל מכיוון שהן פוגעות בעלים ובצמחים, במיוחד בעצי פרי שמפרישים סוכרים לקראת האביב ומזמנים את הגעתן של הכנימות. תוכלו להבחין בנקודות זעירות על הצמחים או בעלים שמשנים את הצבע והצורה שלהם וכך תדעו שהכנימות הגיעו גם אליכם.

כדי להיפטר מהן באופן אינדיבידואלי מומלץ להתיז עליהן מים מהולים בחומץ ביחס של כף חומץ לליטר מים. שיטה נוספת היא מהילה של כף סבון כלים בליטר מים והתזה ישירה על הכנימות. במידה ולא רואים שינוי לטובה בצמחים מומלץ להסתייע במדביר מקצועי על מנת להיפטר מהכנימות.

 

היכן מומלץ להניח מלכודות ג'ל?

את מלכודות הג'ל מומלץ להניח במקומות כמו: פתחי ביוב, מתחת לכיורים במטבח ובאמבטיה, במרפסת וכד'. חשוב לא להימצא בקרבת המלכודות כשעתיים מאחר ומדובר בחומרים רעילים לאדם. לסיכום, בין אם מדובר על מלכודות ג'ל ובין אם על שיטות טבעיות כמו חומץ או סבון כלים, לא תמיד הבעיה נפטרת לגמרי. לכן, הדברה מקצועית אחת לשנה תפטור לכם את הבעיה בצורה מוצלחת יותר.

להדביר מזיקים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »