איך לבחור את חומרי האיטום בהתאם לצרכים שלכם?

החורף הישראלי הולך ומחריף עם השנים, ונשאר לפרקי זמן קצרים יותר.

הגשמים הרבים ושינויי מזג האוויר מאיימים על כל מבנה וגג שלא עבר הכנה עם חומרי איטום.

כשכתמי רטיבות ונזילות נמצאת מעבר לפינה, חשוב לדעת לפני עונת הגשמים מהם חומרי האיטום ההכרחיים לחיזוק עמידות הבית.

אם אתם עדיין לא יודעים מה הוא חומר האיטום הנכון, כך תוכלו להתאים את חומרי האיטום לצרכי הבית שלכם.

 

סוג המשטח

כל חלק בבית הוא בסופו של דבר משטח של חומר שנועד לבודד את החיון מהפנים. לכל משטח בבית יש חומר איטום אחר שמתאים לצרכים שלו, גם בגלל מהותו לבית וגם בגלל קרבתו למשקעים – ישירה, עקיפה או דרך ספיגה ממשטח אחר. לדוגמה – ריצפת בית תצטרך שכבה מבודדת אחרת לחלוטין מגג הבית. בטון בדרך כלל יהיה חומק מספק כדי לבודד את ריצוך הבית מהאדמה והרטיבות הנלוות אליה בזמן שהגג יצטרך איטום מתקדם יותר וחזק יותר.

 

עמידות החומר

כפי שאמרנו, חומרי איטום שונים באים עם עמידות שונה למשקעים ולהגנה על החומר מתחת. בשפה מקצועית חומרי איטום אלה נקראים גם מבודדים. בדרך כלל, לאיטום ארוך טווח משתמשים ביריעות ביטומניות. אלו יריעות שעשויות בבסיסן מזפת והן מגיעות במגוון רב של שילבי חומרים בהתאם למשטח שצריך בידוד וחוזק. יריעות אלו יכולות להתאים לעבודות לטווח זמן ארוך כמו יריעות לגגות, או יריעות פשוטות יותר וגמישות לצורך בידוד רצפה מקרקע.

 

מזג האוויר

מדינת ישראל כל כך קטנה, אך עדיין היא מכילה לפחות 4 אזורי מזג אוויר שונים פר עונה. המרכז ומישור החוף מאופיינים באחוזי לחות גבוהים יותר ממדבר יהודה ופנים הארץ, אזור הגליל העליון חם בקיץ ולח ליד מקורות המים ובחורף קר מאוד, משקעים רבים, וככל שמתקרבים למקורות מים – כך נהיה קר יותר. כאשר אנו מעורבים בפרויקט בניה של בית פרטי, הדרך הטובה ביותר להתגבר על תהיות אלו היא לחבור לאיש מקצוע כמו יועץ איטום שיוכל לקחת בחשבון את כל המשתנים האלה. מזג האוויר הוא גורפם מרכזי בשיקולים אלו מאחר ובחירה לא נכונה יכולה לעלות הרבכה כסך בתיקונים ובאיטום מחדש.

 

איטום פתחים

עוד גורם מהותי באיטום בית הוא לקחת בחשבון את הפתחים השונים. הכוונה היא לנקודות החיבור בין הקירות לקורות הדלת, חלונות, פתחי אוורור וכו' … לפתחים אלו יש חומרי איטום ייעודיים. אם חושבים על כך לעומק, החלונות והדלתות הם פתחים בעלי פתח משנה לבית ונקודות הממשק יכולות להוות עקב אכילס בכל בית אם לא אטומות כראוי. מעבר לנזילות, רטיבות בקירות ועובש, איטום לא תקין של אזורים אלו יכול להוביל לקריסה של חלונות ודלתות.

בגלל כל אלו, אל תיקחו סיכון. יועץ איטום יידע לתת מענה לכל בעיה.

 

בעל מקצוע

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »