איך בוחרים עורך דין לתביעה מול הביטוח?

היחסים בין חברות הביטוח לבין המבוטחים מאז מעולם היו מורכבים. בעולם מושלם, ברגע שמתרחש אירוע אשר במסגרתו חברת הביטוח צריכה לכסות את ההוצאות עליהן היא התחייבה, זה היה קורה. בפועל, המציאות שונה בתכלית, כך שחברות הביטוח נוטות להערים קשיים רבים על המבוטחים תוך ניצול של יחסי כוחות לא הוגנים.

למזלנו, עורך דין מיומן לדיני ביטוח יכול לשנות את המאזן ולהביא לתוצאה שונה לחלוטין. אבל איך בוחרים עורך דין לתביעה מול הביטוח? התשובות בהמשך.

 

ביטוח – מה זה בכלל?

לפני שנגיע לדרך המומלצת לבחירת עורך דין דיני ביטוח, אותם ניתן למצוא גם דרך אתר משפטי מומלץ, כדאי להבין מה זה בכלל ביטוח. פוליסת ביטוח היא למעשה חוזה משפטי המעגנת את היחסים בין חברת הביטוח לבין המובטח.

באופן הזה, נקבע מה הם דמי הביטוח אליהם מתחייב המבוטח לשם קבלת כיסוי בגובה מסוים, בתנאי שמתרחש מה שהוסכם עליו. לדוגמה, במידה ובפוליסת הביטוח חברת ביטוח התחייבה לשלם כיסוי עבור נזקי תאונת דרכים ברכב – חברת הביטוח חייבת לכסות על העלויות על פי חוק.

ביטוח – מה זה בכלל

בפועל – המציאות שונה

לצערנו הרב, חברות הביטוח לא ששות לכסות את ההוצאות עליהן הן מתחייבות. למעשה, הן נוטות להערים קשיים רבים על המבוטחים והן עושות זאת תוך שימוש באנשי מקצוע רבים. בין היתר, חברות הביטוח מחזיקות בסוללות עורכי דין, חוקרי ביטוח ואמצעיים טכנולוגיים מתקדמים, כל זאת כדי להבטיח את הרווחיות שלהם ולהימנע מתשלום עד כמה שניתן.

כדי להשוות את מאזן הכוחות, מבוטחים רבים מסתייעים בעורכי דין דיני ביטוח ובמקרים רבים מצליחים להשיג את מבוקשתם, אבל איך בוחרים עורך דין מתאים?

בפועל – המציאות שונה

ודאו כי עורך הדין עבר התמחות מתאימה

כדי להבטיח שאתם פועלים להעסקת עו"ד מתאים, וודאו כי הוא עבר התמחות מתאימה בדיני ביטוח, וכן בעל ניסיון מתאים בשטח. באופן הזה, תוכלו לדעת שעורך הדין מכיר את החוקים הרלוונטיים ופסקי הדין החשובים, כך יעלו הסיכויים כי התביעה תסתיים באופן הרצוי.

 

תבקשו המלצות וחוות דעת

עורך דין בכל ניסיון מוכח בשטח הוא עורך דין שיש באמתחתו לקוחות עבר מרוצים שתביעתם הסתיימה על הצד הטוב ביותר. אל תתביישו לבקש מעורך דין הפניות ללקוחות עבר, כך תקבלו התרשמות מהתפקוד של עורך הדין ומהשירות שהוא נתן לאורך תקופת הייצוג.

 

ודאו שיש לו משאבים לעסוק בעניינכם

כדי להבטיח הליכים מהירים ויעילים, וודאו כי לעורך הדין יש מספיק זמינות ומשאבים כדי לעסוק בעניינכם.

 

לסיכום – אל תתפשרו על פחות מניצחון

חברות הביטוח לא מהססות לעשות את שצריך כדי להימנע מהכיסוי לו הן התחייבו. במידה ונתקלתם במקרה דומה, אל תתייאשו ופעלו כדי להשיג את שמגיע לכם. בחירה טובה ומושכלת של עורך דין דיני ביטוח תעלה באופן משמעותי את הסיכוי שלכם להשיג את הכיסוי שמגיע לכם. בהצלחה!

איך בוחרים עורך דין לתביעה מול הביטוח?

תוכן עניינים