איך אפשר לבצע הדברת יתושים

יתושים הם ללא ספק אחד מן החרקים המטרידים והמעצבנים ביותר שאנו מכירים. היתושים עוקצים אותנו ומפריעים לנו לישון, ואלו שיש להם גינה פרטית בסמוך לבית סובלים מהם במיוחד. אז כדי להקל עליכם ולסייע לכם להיפטר מהמטרד המעופף הזה אחת ולתמיד הכנו כאן עבורכם מדריך קצר ופשוט להדברת יתושים.

 

את מי היתושים עוקצים?

כדאי לדעת שמי שעוקץ אותנו אלו לא היתושים הזכרים אלא דווקא נקבות היתושים. מעניין לדעת שנקבות היתושים נמשכות לאנשים מסוימים ועוקצות אותם יותר מאנשים אחרים. היתושות מסוגלות לעוף מרחק של עד כמה עשרות מטרים ממקום המחיה שלהן כדי לעקוץ אנשים מסוימים.

המשיכה של היתושות היא לאדם שריכוז הפחמן הדו חמצני (2CO) שהוא פולט בזמן הנשימה הוא הגבוה ביותר. מלבד זאת התגלה שלנקבות היתוש יש העדפה לעקוץ בני אדם שסוג הדם שלהם הוא O, ושנשים בהיריון מהוות גם הן מוקד משיכה לעקיצות, ברמה של קרוב לפי 2.

 

הסכנה שבעקיצות היתוש

אצלנו בישראל ישנם 3 סוגים נפוצים של יתושים שמסוגלים להעביר מחלות. היתוש שמהווה נשא של מחלת המלריה הידועה לשמצה אמנם מצוי בארץ אך הוא לא מעביר אותה ולכן אין מה לחשוש ממנו.

  1. יתוש הקולקס שנקרא גם יתוש הבית המצוי יכול להעביר את מחלת קדחת מערב הנילוס, אך הסיכוי להדבקה נמוך מאוד. אוכלוסיית היתושים ממין זה גדלה בעיקר סביב מקורות מים מזוהמים כמו מי שפכים.
  2. יתוש הנמר האסייתי – מדובר על מין יתושים פולש שהגיע לארץ בתחילת המילניום. יתוש הנמר האסייתי נמצא בעיקר בצפון ובמרכז, והוא יכול להעביר את מחלת קדחת הנילוס המערבי. יש בארץ כמה עשרות מקרים של הידבקות במחלה בעקבות עקיצת יתוש, ובערך עשירית ממקרים אלו מסתיימים במוות.

 

איך אפשר להרחיק מאיתנו את היתושים?

כדי לשמור את היתושים רחוקים מהבית שלנו כדאי לזכור שאפילו כמות קטנה מאוד של מים מספיקה לנקבת יתוש להטלת ביצים ולהביא את דור היתושים הבא לאוויר העולם.

לכן כדאי לעבור בחצר או בגינה ולייבש את כל מקורות המים הקטנים הללו, להיפטר ולזרוק חפצים שבתוכם יכולים להצטבר מים, להחליף מים במקומות כמו אגרטלים, דליים ומכלי מים של חיות מחמד לפחות פעם בשבוע, לרוקן מרזבים, ולהודיע לרשות המקומית במקרה של שלוליות מים ויתושים בשטחיה. למי יש בריכת נוי בחצר כדאי לדאוג שיהיו בה דגים.

 

הדברה מקצועית

אחרי שביצענו את כל פעולות המנע הללו ו'ייבשנו את הביצה' אפשר להזמין מדביר מקצועי. מדביר ימצא גם מקורות מים נסתרים שאדם רגיל יכול לפספס ולייבש אותם. ההדברה נעשית בעיקר על מקומות המנוחה של היתושים כמו קירות וצמחים.

 

לסיכום

אין שום סיבה שתמשיכו לסבול מזמזומים ועקיצות בלתי פוסקות. פשוט דאגו לבצע ריסוס נגד יתושים ותוכלו לשפר לעצמכם את איכות החיים בקלות ובמהירות!

כילה נגד יתושים

תוכן עניינים