איטום גג בזמן יחסוך לך הרבה כאב ראש

חשיבותו של גג הבית

רבים מאתנו בעלי בתים פרטיים המוקפים בגינה, בעלי מרפסת או עוד מגוון תוספות ומרכיבים שונים המוסיפים לבניין נוי ויציבות. אחד הרכיבים החשובים ביותר, הוא גג הבית. הגג, לבד מהיותו גורם מרכזי בפן האסתטי, משמש כגורם מבודד בין דיירי הבית למזג האוויר שבחוץ בין אם מדובר במערכות חורפיות גשומות, ובין אם מדובר בבידוד מהשרב הקיצוני המאפיין את הקיץ הישראלי.

אך, פעמים רבות, לאחר תקופה ממושכת בה שימש אתכם הגג בנאמנות, נוצרים חורים וסדקים במעטפת הבידוד של הגג. חורים וסדקים אלו, או לחלופין היווצרותו של רעף חסר במבנה החיצוני של הגג, עלולים לגרום למגוון נזקים אם לא יטופלו בזמן.

רבים מבעלי הבתים, יפטרו את עצמם מביצוע איטום גגות חדש, בתואנה כי אין ממה לדאוג, וכי הנזק העלול להיגרם כתוצאה מהפגמים באיטום הוא מינורי.

בדיוק לשם כך, נפרט בפינכם את הצרות הרבות שקרוב לוודאי שיגרמו אם לא תטפלו באיטום הגג בזמן, וכתוצאה מכך, סביר להניח שתיצרו קשר עם אנשי המקצוע במהירות האפשרית.

 

הנזקים שעלולים להיווצר

פגיעה במבנה הבית

נזילה של טיפות מים למעטפת הבית, דהיינו הקירות והתקרות, עלולה לערער בטווח הארוך את יציבות הבית.

הרטיבות והלחות הנוצרים כתוצאה מהתנקזות מים במקומות שונים בבית, מרככים אט אט את היסודות והחומרים השונים המרכיבים את התקרות והקירות, ובסופו של דבר הנזק שייגרם למבנה ידרוש טיפול ותיקון שעלותו תהיה רבה הרבה יותר מהמחיר של איטום תקופתי על ידי איש מקצוע.

 

אסתטיות

נוסף על הנזק שעלול להיווצר למבנה, אין להתעלם מהפן האסתטי של פנים הבית, שייפגע בצורה משמעותית כתוצאה מנזילות מתמשכות.

כתוצאה מהפגיעה באיטום הגג, נוצרים לעיתים רבות כתמים בצבעים וגדלים שונים בתקרת וקירות הבית, ובעקבות כך חזית פנים הבית נפגעת בצורה משמעותית. לכן, מומלץ לטפל בבעיית האיטום במהירות האפשרית.

 

בעיות בריאותיות

השלכה נוספת של בעיה באיטום הגג שלא מטופלת בזמן, היא היווצרותם של כתמי עובש ומקורות לחות שונים ברחבי הבית. התוצר הישיר של מצבים מעין אלו, הוא היווצרות מהירה של מוקדי בקטריות, זיהומים וחיידקים, שעלולים להזיק רבות לבריאותם של בני הבית.

בנוסף, אנשים בעלי רגישות לאסטמה ודלקות ריאות, עלולים לסבול מהתפרצויות חריפות של קוצר נשימה, כתוצאה מהחשיפה ללחות והקור. לכן, מומלץ ביותר לטפל בבעיית הנזילות ובאיטום הגג במידיות.

 

נזק לריהוט ולמוצרי החשמל בבית

יתר על מגוון הנזקים שנמנו לעיל, פגיעות ופגימות באיטום הגג, עלולות לגרום לנזק רב לרהיטים בבית. שכן, טפטוף עקבי של נוזלים על מכשירי חשמל, ארונות המטבח והספות, יגרום להם לנזקים שלעיתים יהיו בלתי הפיכים.

בעקבות סיבות אלו, דאגו לאיטום מידי של הגג שלכם ועל ידי כך תחסכו מעצמכם את המצבים המטרידים הללו.

גג

תוכן עניינים