מי הם אנשי המקצוע שחייבים לעבור הסמכה לעבודה בגובה?

בחודש נובמבר לשנת 2008 נכנסה תקנה חדשה לתוקף שצפויה לשמור על הבטיחות של אלו שעובדים בגובה. מאז, יש אנשי מקצוע מסוימים שמחויבים על פי החוק לעבור הסמכה שתאפשר להם להכיר את כל הדגשים החשובים בעת עבודה בגובה. במדריך הנוכחי אנו נתמקד באנשי המקצוע הללו, כך שתוכלו לדעת במי בדיוק מדובר.

 

תכירו את הרקע המעמיק לכתיבת המדריך

מדריך זה שאתם קוראים ברגעים אלו ממש נכתב לאחר ששמענו על מקרה מצער של עובד בניין שנפל מגובה רב ונפצע באורח קשה. הדבר גרם לנו להבין כי יש צורך בכתיבת סדרה של מדריכים שתתמקד בעבודה בגובה ובאלו שמחויבים לעבור הסכמה מותאמת לעבודה מסוג זה. המטרה של מדריך זה היא להעלות את העניין למודעות בתקווה שנשמע על פחות מקרים כואבים כמו זה שצוין בפניכם לפני כמה שורות. אנו מבקשים שתקראו את המדריך בעיון, כדי שתוכלו לדעת אם אתם או מכרים שלכם עובדים בתחום שמחייב את ההסמכה המדוברת.

 

בואו נציג תחילה את המושג "עבודה לגובה"

כדי שלא יהיו אי הבנות, חשוב לדייק ולהסביר מהי בעצם עבודה בגובה. התקנה לבטיחות בעבודה מגדירה באופן מדויק את אלו שעובדים בגובה ומחויבים לעבוד בהתאם לדרישות הבטיחות. עובד בגובה הוא מי שיש לו גישה למקום עבודה שבעקבותיה הוא עשוי ליפול אל עומק שעולה על 2 מטרים. בנוסף לכך, זו גם עבודה שמתבצעת על משטח עבודה שאין לו את שני הדברים הבאים:

  • גידור
  • מעקה תקני

אם אתם או קרובים שלכם עובדים בעבודה זו אנו מזמינים אתכם להגיע לפרטים נוספים על קורס עבודה בגובה באמצעות בירור מעמיק ברשת.

 

אז מי הם האנשים שחייבים לעבור הסמכה לעבודה בגובה?

עובדים שמוגדרים כ"עובדי גובה" חייבים לעבור את ההסמכה לעבודה בגובה. מדובר בין היתר בעובדים שעוסקים בתחומים הבאים:

  • ניקיון חלונות חיצוניים של מגדלים
  • עובדי בניין
  • משפצים ועוד

 

למה חשוב לעבור הסמכה לעבודה בגובה?

חשוב מאוד שכל עובד יעבור הסמכה לגובה ולא רק בגלל שמדובר בעניין שאם הוא אינו מתבצע – הוא נחשב לעבירה על החוק. שכן, הסמכה לעבודה במקום גבוה מאפשרת לעובדים להכיר את הסכנות שאורבות להם בשטח. כך שהם יכולים להתגונן מפניהן ולהתארגן בהתאם כדי לשמור על הבטיחות שלהם. עבודה בגובה זה לא משחק ילדים, כך שהיכרות מעמיקה עם כל העובדות החשובות יכולה לא פעם להציל חיי אדם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מי הם אנשי המקצוע שחייבים לעבור הסמכה לעבודה בגובה. כעת, כשיש לכם את כל הפרטים, אתם מוזמנים להעביר אותם הלאה אל מכרים שלכם, חברים או קרובי משפחה שעוסקים בעבודה מסוג זה. מי יודע? אולי הם יגלו כי לא עברו הסמכה כזו ותצילו את חייהם.

מנקים

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »