מהו ODT ולמי זה מתאים?

חיפשתם בגוגל פעילות ליום גיבוש לעובדים ונתקלתם בראשי תיבות בלתי מפוענחים? ה-ODT הולך וצובר תאוצה כפעילות לילדים, סדנאות לנוער וימי גיבוש למבוגרים. מהו אם כן ODT ומה הופך אותו לפופולרי עבור צוותי חינוך בעלי ארשת נכבדה כמו גם בקרב זאטוטים?

הכירו את צורת הפעילות השוברת את גבולות הקופסה ופורצת דרך חדשה על יתרונותיה השונים וייחודיותה.

 

פעילות OTD – גיחה אל מחוץ לאזור הנוחות

ראשי תיבות OTD נגזרים מהמילים: Outdoor Training. כאשר פעילות מסוג זה מורכבת על פי שני עקרונות חשובים:

  • הסביבה בה מתנהלת הפעילות היא מחוץ לכל חלל סגור כמו משרד, כיתה או כתלי בית , באזורים פתוחים מסוגים שונים. או בקיצור: Outdoor.
  • הפעילויות מתבצעות תוך הדרכה צמודה בה מתנסים המשתתפים בשלל פעילויות מאתגרות על פי אופיים, גילם ורמתם. או בקיצור: Training.

 

הרציונל העומד מאחורי פעילויות OTD

היומיום שלנו מפגיש אותנו בעיקר עם חוויות מוכרות במרחב סגור ומצומצם בו הורגלנו לחוש ביטחון. האחיזה במוכר והידוע יוצרת ניוון מחשבתי ומאלצת אותנו להתמיד בפעילויות שגרתיות על אף שאנו מנצלים כך רק אחוז זעום מהפוטנציאל שלנו.

יציאה פיזית מאזור הנוחות המוכר אל מרחבי טבע תחת כיפת השמים מאפשרת פרידה זמנית מהרגלי היומיום תוך התנסות במגוון פעולות אתגר מסוגים שונים.

המשתתפים בפעולות מסוג זה מתבקשים לבצע תחת הדרכה משימות מתחומים שונים מנטלית ופיזית מה שמפגיש אותם עם חוויות הצלחה וכישלון.

מדריכי הפעילות מכוונים את תוצאות ההתנסויות להתפתחות אישית, העצמה, למידה ושינוי תפיסות מקובעות כלפי האדם והעולם.

באמצעות פעילויות OTD נלמדות ונרכשות יכולות של עבודה כצוות, שיתוף פעולה, פיתוח דמיון, פיתוח יכולות מוטוריות שונות, גילוי יכולות מנהיגות, שיפור יחסי תקשורת והתמודדות עם מצבים חדשים ובלתי מוכרים.

 

למי מתאימות פעילויות ODT?

סוג פעילות ODT מתאים עבור מגוון קהלי יעד לרבות:

  • נוער וילדים עם הפרעות קשב

צעירים המתמודדים עם הפרעות קשב נאלצים לחוות כישלונות יומיומיים במסגרת הבית ספרית כמו גם הביתית. "שוב שברת?", "למה אתה חולם במקום לפתור משוואה?", "תתנהג כמו בן אדם" – אלו רק חלק משירי הערש איתם הולך נער ADHD לישון והזמירות עימן הוא קם בבוקר.

פעילות מסוג זה מעצימה ומחזקת יכולות נוספות משמעותיות על אלו המוערכות במוסדות פורמליים ומוכחת כמשפרת את תפקודו בביצוע פעולות נוספות.

 

  • ימי גיבוש לצוות העובדים

פעילות OTD מתאימה מאוד כסדנת גיבוש, היא מייצרת מצבים המצריכם שיתופי פעולה בין הקולגות ומביאה את המשתתפים להיכרות מעמיקה יותר עם עמיתיהם למקצוע.

 

  • סדנאות לנוער

פעילות מגבשת לנוער וילדים משלבת פעילות מתונה מזו המוצעת למבוגרים וניתן להתאימה לאופי האירוע ולגיל המשתתפים המדויק. ניתן להזמין סדנאות של מספר מפגשים במקרה בו רצוי לייצר מחויבות רבה של חברי הקבוצה לתהליך הגיבוש. או די טי לילדים הוכח כפעילות המפתחת יכולות מוטוריות, קוגניטיביות והתנהגותיות בטווח גילאים רחב.

 

 או די טי – פעילות מחוץ לקופסה

מחפשים פעילות סודקת שגרה? תרים אחר האקט הנכון שילחים בין חברי הצוות בעבודה? או די טי המפתח שלכם לפעילות מגבשת, חווייתית ותורמת לכל גיל.

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »