הפתרון לבעיית הדוד המסתורית שלא מדברים עליה

מכירים שבסוף יום עבודה אתם חולמים להגיע הביתה, לפשוט בגדים, להיכנס למקלחת חמה ולסיים את היום מול הטלוויזיה? לצערכם אתם מגיעים הביתה, פותחים את הברז ו… המים קרים. לא משנה אם ביקשתם להדליק את הדוד לפני או שהיה יום שמשי. מערכת הדוד יכולה לאכזב. אז איך מפסיקים להתאכזב? לפניכם כמה מהבעיות ופתרון אחד מנצח. 

 

מה זה בעצם דוד מים?

בישראל שיטת חימום המים נפוצה בעיקר על ידי דוד חשמלי או דוד שמש. מקורות האנרגיה שלהם הם שונים, דוד השמש יחמם את המים בעזרת השמש, אילו דוד חשמלי יחמם בעזרת חשמל. קולטני השמש נמצאים לרוב על הגג, לדוד החשמל יש מערכת חימום הנמצאת בתוכו.

.

תקלות נפוצות בדוד המים

אבנית – כן, כמו האבנית שיש לנו בתחתית הקומקום, גם הדוד סובל ממנה. אחת לשלוש שנים מומלץ להזמין טכנאי ולנקות את הדוד, פעולה קטנה שתסב לכם עונג כשתיכנסו למקלחת.

תרמוסטט מקולקל –  במידה ולא ניקיתם את האבנית בזמן, ייתכן שהמצב החמיר והתרמוסטט התקלקל. תפקידו של התרמוסטט הוא לדאוג שהדוד יכבה כשהמים רותחים, מה שאומר – תרמוסטט מקולקל זו סכנה! הדרך לפתור את הבעיה היא להחליף תרמוסטט כל שלוש שנים בערך.

נזילת מים – נזילת מים יכולה להיווצר כתוצאה מבלאי או מהתקנה לקויה של פלאנג' (הבסיס עליו מותקנת מערכת הדוד). במקרה הזה הטכנאי ימליץ לכם מה הטיפול הנדרש. החלפה של כל הדוד או טיפול נקודתי בנזילה.

 

תקלה נפוצה, אך פחות ידועה, "בריחת מים חמים"

אז הזמנתם טכנאי והבעיה לא נפתרה. במקרה הזה, ייתכן והדוד סובל מ "בריחת מים חמים", תופעה הנפוצה בעיקר בבניני מגורים. אחד הגורמים לתופעה זה יותר מדי דיירים ופחות מדי מקום על הגג. לצערכם, אתם חולקים קולטן שמש המספק מים חמים לכל דיירי הבניין.

בעצם, אם השכן הקדים אתכם במקלחת, לא משנה כמה יום שמשי היה, תקבלו מים קרים. נניח שלמחרת הדלקתם את הדוד החשמלי וקיוותם שזה יעזור, גם במקרה הזה המים יזרמו למערכת המשותפת והשכן שלכם יהנה לפני שתספיקו להתקלח.

 

הסוף ל "בריחת מים חמים"

אלון הנסב, יזם ובעלים של חברת "לפיד מערכות" מצא פתרון לבעיית בריחת מים חמים. הוא פיתח יחד עם שותף את "הפקחום" מערכת מתוחכמת ויעילה המזהה מתי המערכת הסולרית והדוד החשמלי לא מתפקדים כראוי. "הפקחום" שומר על המים החמים בדוד שלכם שלא יברחו, הוא דואג לסגירת השסתום המונע זליגה של המים החמים, בנוסף מזהה אם המים החמים במערכת המשותפת חמים יותר ויתחבר אליה במידת הצורך.

 

לסיכום –

כדי להנות ממקלחת חמה בסוף יום  אתם לא חייבים לסחוב את תסכול, להזמין טכנאי שוב ושוב ולהסתפק במקלחת פושרת. התקנת "הפקחום" היא פשוטה ומשתלמת, גם תחסכו חשמל יקר, תחסכו כאב ראש, ובעיקר תהנו ממקלחת חמימה ומנחמת בסוף יום. לעוד פרטים כנסו לאתר: https://pakahom.com.

נזילת מים חמים

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »