איך מתכננים נכון את מערכות החשמל בזמן תכנון הבית?

בעולם היום מערכות חשמל מפעילות כל שלב ושלב ביומיום שלנו. כיום, ניתן למצוא בהרבה בתים מערכות אשר שולטות של הבית. בתים חכמים זה נקרא. הבית החכם מתבטא בכך שכל פעולה שעלינו לעשות יכולה להתבצע בלחיצת כפתור או שהיא נשלטת דרך הטלפון. לכן, חשוב מאד בזמן תכנון בניית הבית שלנו לתכנן גם את מערכות החשמל שנרצה להתקין בבית החדש שלנו. משום שחשיבה מאוחר על הנושא הזה עלולה לעקב אותנו בבניית הבית או בשלבי ארגון הבית.

 

איך מתחילים?

בראש ובראשונה חשוב להבין אילו מערכות חשמל נרצה להתקין בבית שלנו. חשובה מאד מחשבה מוקדמת בנושא זה משום שעל האדריכל או אדריכלית לבצע עיצוב מתאים לבקשת הלקות. בנוסף כיום ישנם שני אופציות להעברת תקשורת. חוטית או אל חוטית. שני הדרכים האלו דורשות תכנון מוקדם לצורכי הסתרת גוף החשמל או יצירת מעברים הישמשו לכבלי החשמל או התקשורת.

 

מי מבצע פעולות כאלו?

מלבד מהנדס חשמל הרשאי לשמש כיועץ חשמל. ישנם גם חשמלאים מוסמכים שרשאים לבצע פעולות אלו. ישנם חשמלאים בכמה דרגות שונות שניתנת להם האופציות השונות למתן אישור או יעוץ. הפעולה שעליהם לעשות היא תכנון וחתימה על תוכניות החשמל. להלן סדר החשמלאים הרשאים לבצע את האישורים.

חשמלאי ראשי: בעל אישור לטפל ולתכנן מערכות חשמל במתח נכון. מתח נמוך הינו עד 3*250 אמפר, תלת פאזי.

חשמלאי מוסמך: בעל אישור לטפל ולתכנן גם כן במערכות חשמל במתח נמוך. מתח נמוך הינו עד 3*80 אמפר, תלת פאזי.

משמלאי מעשי: בעל האישור לטפל ולתכנן במערכות חשמל במתח נמוך. מתח נמוך הינו עד 40 אמפר, חד פאזי

עוזר חשמלאי: בעל האישור לבצע עבודות חשמל פשוטות ומוטלת עליו חושת השגחה על ידי חשמלאי בדרגה גבוהה משלו אשר ישנו האופציה לבצע הסמכה.

 

בפועל מה עושים?

על ידי אחד מאנשי מקצוע אלו תוכלו לתכנן את הבית שלכם בצורה חכמה בשלב תכנון הבית שלכם. משום שאנו נמצאים בעולם טכנולוגי כך גם הבית שלנו יהיה. כיום בתים חכמים אינם מלאים בכבלים בכל רחבי הבית ואנו לא רואים את המערכות השונות גלויות לעין. וכל זאת בזכות תכנון מוקדם של מערכות חשמל אשר מוסתרות באזורים שונים בבית. ישנם מערכות רבות אשר ניתן להתקינם בבית, אך חשובה מחשבה מוקדמת לצורך העלמתם מזווית העין. מערכות כמו: מערכות הזעקה, מערכות שמע וקול, מערכות תקשורת, מערכות שליטה על הבית (בית חכם) ועוד. כל מחשבה מוקדמת תזכה אותנו באופציה נקייה ויפה שתעלים לנו את המערכות הנ"ל.

 

לסיכום

אם ברצונכם להוסיף לביתכם מערכות חכמות אשר יוטבעו בבית בצורה יפה, חלקה ונקייה תעלצו לעשות זאת עוד בשלבי התכון. לשם כך תצטרכו להשתמש בעזרתו של חשמלאי ובנוסף בעזרתו של אדריכל. אדריכלית מעולה אשר מתחמה בתחום זה היא אסתי איפרגן אדריכלית משכמה ומעלה שעושה עבודה מקצועית ומרשימה ובעלת ניסיון רב בתחום.

לוח אם

 

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »