איך דליפה בדוד משפיעה על כמות היתושים שיש לכם בבית?

כולם מכירים את בעיית היתושים הקשה שתוקפת אותנו בקיץ – בחוץ ואפילו בבתים עצמם. היתושים נכנסים לכל מקום והם תוקפים אותנו בזמזומים, עקיצות וגירודים. ישנם מספר פתרונות עבור מניעת כניסתם של היתושים בבית שיפורטו בהמשך.

 

איך מונעים את הגעתם של היתושים אליכם הביתה ולחצר

בימי הקיץ היתושים יוצאים החוצה ומחפשים מקומות טובים להגיע ולהתיישב בהם. היתושים אוהבים הצטברויות של מים עומדים ברחבי הבית והגינה, מים שעומדים אפילו בצלוחיות שמתחת לעציצים וכמובן בדליפות מהדוד או מהצנרת ימשכו אליהם הרבה יתושים לכן אחד הצעדים הראשונים שיש לעשות נגד יתושים הוא לוודא שאין בריכות קטנות של מים מסיבות של השקיות, דליפות וכו'. צעדים נוספים כמו רשת נגד יתושים יפורטו בהמשך.

 

מה עושים בבתים עם בריכות שחייה

המים שמושכים את היתושים והמזיקים השונים הם מים עומדים ולכן אם המים זורמים או עוברים סירקולציה הם לא יהוו בעיה עבור היתושים. כמו כן הכנסה של דגי זהב קטנים למקורות המים יוכלו למנוע את שהותם של היתושים בכך שיאכלו את זחלי היתושים וימנעו את ההתרבות שלהם.

 

מה אפשר להתקין ולשנות בבית על מנת למנוע יתושים

ישנן מספר אפשרויות להרחקת יתושים שניתן להתקין בבית, מומלץ לנקוט במספר פתרונות על מנת לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר:

  • לפידים להרחקת יתושים – פתרון לא רע להרחקת יתושים עבור הגינה, בלפיד יש שמן ציטרונלה שהוא אפקטיבי להרחקת יתושים, הוא מתאים לשימוש בגינה בחודשי הקיץ.
  • רשתות – הפתרון היעיל ביותר עבור מניעת כניסת יתושים הביתה. יש להתקין את הרשתות על כל פתח – חלון ודלת כך תוכלו לשמור על חלונות פתוחים שמאפשרים לאור טבעי ואוויר להכנס אך הרשת תמנע את כניסת המזיקים. ישנן מספר סוגי רשתות שמתאימות לכל סוג חלון ובית והן שקופות מספיק שלא יפריעו לראות ונוף החלון.
  • תאורה – תאורה חזקה מזמינה חרקים ולכן אם תרחיקו מעט את התאורה מפינת הישיבה בגינה ובמרפסת תוכלו להפטר מעט מהיתושים בסביבה שלכם. כמו כן ניתן להתקין מנורות פלורסנט שקולטת וצורבת אותם בעזרת חשמול – את המנורה ניתן להתקין בחוץ או בפנים.
  • מאווררים – הפעלה של המאווררים בבית בימי הקיץ תוכל לעזור לכם גם נגד החום וגם נגד היתושים, הם ימנעו את ההתעופפות של היתושים בעיקר בלילה ולא יציקו לכם בזמן השינה.
  • צמחי תבלין – ישנם צמחי תבלין שונים כמו לימונית, לואיזה וגרניום שיהיו יעילים מאוד להרחקת היתושים כיוון שהם חזקים בריח ובטעם שלהם. אותם מומלץ למקם סמוך לפינת הישיבה וכך המטרד יתרחק מכם עוד קצת.

 

לסיכום,

היתושים הם ללא ספק מטרד גדול עבור כולנו ואנחנו במלחמה בלתי פוסקת מולם ועל מנת לנצח במלחמה נגדם מומלץ להתחיל את כל הצעדים שפורטו לפני תחילת עונת החום הגדולה ולהתמיד בהם.

דליפה בדוד משפיעה על יתושים
דליפה בדוד משפיעה על יתושים
תוכן עניינים