איך מתבצע תהליך של ייעוץ פיננסי

שירותי ייעוץ פיננסי לעסק ניתנים לאחר התאמה פרטנית לכל עסק לפי צרכיו והמאפיינים שלו.

יעדים ומטרות פיננסיות משתנות מעסק לעסק ולכן חשוב שהיועץ הפיננסי שלכם יהיה מספיק מנוסה ומספיק גמיש, כדי להתאים את אופי השירות אל העסק שלכם ואליכם.

אם כן, כיצד מתבצע תהליך הייעוץ, או ליווי פיננסי? אילו סוגים של ליווי פיננסי אפשר לקבל וכיצד מתאימים אותם לעסק שלכם?

 

תהליך ייעוץ פיננסי לעסק – שלב ראשון

כמו כל תהליך ייעוץ לעסק, גם תהליך ייעוץ פיננסי מתבצע בשלבים:

השלב הראשון הוא שלב ההיכרות ואיסוף המידע, בו היועץ מברר מה היעדים של בעל העסק, מה הגורמים המעכבים את העסק מלהגיע ליעדים אלה וכיצד נראית ההתנהלות הכלכלית של העסק.

בסופו של שלב זה, יכול היועץ להפיק דוחות מפורטים המציגים את נקודות החוזק והחולשה של העסק, מאזן הוצאות והכנסות, מצב העסק מול המתחרים ואף דוחות המספקים תמונה ברורה של מערך התפעול, צוות העובדים, המבנה הארגוני של העסק ועוד.

 

שלב שני בתהליך ייעוץ פיננסי לעסק

בשלב זה מציגים היועצים את המידע שהתקבל בשלב ההיכרות והכנת דוחות.

ידע זה מאפשר ליועצים להכין את ההמלצות להמשך – פעולות שיעזרו לעסק לממש את פוטנציאל ההצלחה שלו, להגדיל את הרווחים ולהפחית את העומס הרב על כתפי הבעלים.

בין יתר ההמלצות, ייתכן שהיועץ יבקש מבעל העסק לשנות את ההתנהלות שלו מול ספקים, לנהל משא ומתן מחודש על תנאי אשראי ומחירים ואף לשפר את התנהלות העסק מול הבנקים.

 

שלב שלישי של ייעוץ פיננסי לעסקים

בשלב זה תתבצע בחינה יסודית של תיק האשראי ותזרים המזומנים של העסק. מידע זה יאפשר ליועצים להכין יחד עם בעל העסק תקציב לשנה הבאה ולהכיר את התנודות הקבועות ברמת ההכנסות של העסק בהתאם למשתנים קבועים לאורך השנה, כמו חגים, סופי שבוע, אירועים מיוחדים ועוד.

 

תהליך ייעוץ פיננסי לעסקים לפי תחומים

כל עסק זקוק לדגשים שונים מעט בנוגע להתנהלות הפיננסית שלו.  קיימים מספר תחומי התמחות שכדאי להכיר:

 

הגדרת יעדים ומטרות

גם בעלי עסקים ותיקים לפעמים פועלים ללא הגדרה של יעדים ומטרות. הגדרה מדוקית של נושאים אלה תסייע למקד את העסק, הבעלים, העובדים והמנהלים להתנהלות נכונה יותר ולהשגת יעדים מוגדרים.

 

פיתוח עסקי

יועץ עסקי שהגיע למסקנה עם בעל העסק כי הצעד הבא צריך להיות הגדלת הכנסות העסק, יצטרך לתת לבעל העסק גם כלים והכוונה בנוגע לאופי הפיתוח, גיוס לקוחות חדשים, גיוס מקורות מימון ועוד.

נושאים נוספים שנכללים בהגדרה של ייעוץ פיננסי לעסקים

בניית תקציב, ניהול תזרים מזומנים, ניהול אשראי, ניהול כספים, חשבות, תמחור והמחרה, כתיבת תוכנית עסקית, בדיקת כדאיות כלכלית ועוד.

 

לסיכום

מטרת תהליך ייעוץ פיננסי היא לשפר את ההתנהלות הכלכלית של העסק כדי לעזור לו לממש את פוטנציאל הרווח שלו, להקל על הבעלים ולהפוך את העסק משגשג, פורח ומצליח.

אם גם אתם חשים שהגיע הזמן לעבוד בצורה מקצועית יותר ולממש את היכולות הגלומות בעסק שלכם – אל תהססו. פנו לליווי פיננסי מקצועי.

 

חישוב נתונים

תוכן עניינים