רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח היא אחת המחלות המורכבות והמסובכות ביותר, שבעת הימצאותה מחייבת התערבות מיידית של רופא מטפל. לצערנו, כמו בדלקות ומחלות נוספות, תחום הרפואה לא נוחל רק הצלחות אלא גם כשלונות, ועומד לא פעם במצבים של רשלנות רפואית. במאמר הקרוב נרחיב יותר על הנושא רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח, ונבין למה היא חמורה כל כך וכן כיצד אפשר להתמודד איתה.

 

מהי דלקת קרום המוח?

מיד ניגש לנושא רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח, אך ראשית נערוך היכרות קצרה עם הדלקת החמורה. דלקת קרום המוח היא למעשה מחלה דלקתית חמורה בה נפגעים הקרומים הרכים כל המוח וכן חוט השדרה. הדלקת עלולה להיגרם בשל זיהום חיידקי ונגיפי.

דלקת קרום המוח היא דלקת מסוכנת ביותר, ועם הופעת התסמינים שלה יש לגשת באופן מיידי לרופא על מנת לקבל טיפול מתאים.

 

סממנים להימצאות דלקת קרום המוח

תסמינים כמו חום וצמרמורות, שינוי במצבי ההכרה, בחילות, הקאות, עורף שמתקשה, כאבי ראש חמורים, רגישות לאור וקוצר נשימה עלולים להצביע על הימצאות של דלקת קרום המוח. רופא אשר לא מקשר בין התסמינים הללו לבין האפשרות לדלקת קרום המוח, הוא רופא שמתרשל רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח, וחשוף לתביעה בגינה.

 

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון מצבים כמו אבחנה לקויה, רשלנות בעת ביצוע הליך ניקור מותני, פענוח שגוי של בדיקות והסקת מסקנות שגויה, עצירת הטיפול והבירור, התעלמות מתסמינים ועוד. בגין רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח ניתן כמובן לתבוע את הרופא המטפל.

 

כיצד ניתן לאבחן הימצאות של דלקת קרום המוח?

עם הופעת התסמינים והפנייה לרופא, אמורות להתבצע מספר בדיקות שיכולות להצביע על הימצאותה של דלקת קרום המוח. בדיקת ניקור מותני, שכחלק ממנה נדגם נוזל עמוד השדרה, היא הראשונה שבבדיקות. נוסף על כל מתקיימות בדיקות כמו בדיקות דם, צילום חזה, דגימה של נוזל השדרה על מנת לבדוק נוכחות של גלוקוז, חלבון ומספר התאים.

 

בדיקות גופניות

נוסף על בדיקות המעבדה, נערכות גם מספר בדיקות גופניות כמו בדיקת קשיון שרירי הצוואר והעורף, הופעה של חבורות על עורו של המטופל, בדיקת פוטופוביה על מנת לבדוק רגישות לאור, בדיקות של מצב ההכרה והתמצאות במרחב על ידי שאילת שאלות ובדיקת כיוונים, מדידה של חום הגוף, צילום מסוג טומוגרפיה ממוחשבת, הידוע גם בשמו המקוצר CT, וכן סריקה מסוג דימות תהודה מגנטית, הידועה גם בשמה המקוצר MRI.

 

מה עושים עכשיו?

במידה ונתקלתם במצב של רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח, כדאי להתייעץ באופן מיידי עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. עורך הדין יוכל לייעץ וללוות אתכם בהליך המשפטי ולתת מנסיונו ומקצועיותו על מנת לסייע לכם לצלוח את ההליך עם כמה שפחות עוגמת נפש.

 

עורך דין, פטיש וספר

תוכן עניינים