רשות המיסים האמריקאית: סיקור קצר!

רשות המיסים האמריקאית נקראת גם  IRS, שהם ראשי תיבות של המילים  Internal Revenue Service.

הרשות אחראית על גביית מיסים מאזרחי ארצות הברית ובאופן טבעי נהוג לחשוב כי היא פועלת רק בתוך ארצות הברית, אך למעשה היא פועלת בכל רחבי העולם ובעיקר במדינות שיש להן קשרים קרובים עם ארה"ב – כמו ישראל.

 

מי מפחד מה IRS?

רשות המיסים האמריקאית היא אחת הרשויות הנוקשות ביותר הפועלות בין גבולות ארה"ב וכן ברחבי העולם ולכן גם ישראלים רבים, המקיימים קשרים עסקיים עם ארה"ב, או ישראלים בעלי אזרחות כפולה חוששים באופן טבעי מפני ידה הארוכה של ה IRS.

רשות המיסים האמריקאית מעורבת כמעט בכל תחומי החיים של הפרט בארה"ב, מיום הלידה ועד יום המוות, לעיתים גם לאחר מכן.

גביית המיסים, שהחלה כאמצעי מימון למלחמת האזרחים, הפכה במהרה לרשות פעילה ורבת עוצמה, הפועלת באופן קבוע לגביית מיסים מאזרחים אמריקאים.

 

חובת הדיווח לרשויות המס האמריקאיות

על כל אזרח אמריקאי, או אזרח מדינה זרה, המקיים קשרים עסקיים עם ארה"ב או מחזיק בבעלותו חברות ועסקים בארה"ב, חלה חובת הדיווח ולצידה חבות המס.

כל אזרח אמריקאי, תושב קבע בארה"ב, בעל עסק בארה"ב – שאינו אזרח אמריקאי, ולמעשה כל אדם המקיים קשרים עסקיים עם ארה"ב, חייב להגיש דו"ח שנתי הכולל דיווח מלא על כלל הכנסותיו באותה שנה.

אזרחים זרים חייבים לדווח רק על הכנסותיהם בארה"ב, בעוד שאזרח אמריקאי, גם אם אינו תושב ארה"ב, חייב לדווח על כל הכנסותיו ונכסיו ברחבי העולם.

 

חבות המס בארה"ב – מה זה אומר?

משמעותה של חבות המס היא כי כי עבור כל שנת מס ישולמו מקדמות מס לפי נתוני הדו"ח של השנה הקודמת.

אם ההכנסות הצפויות לא נכנסו כצפוי, הנישום מקבל החזרים.

בהיבט הזה, רשויות המס האמריקאיות נוהגות באופן כמעט זהה לאופן בו פועלות רשויות המס בישראל, אם כי בישראל מתקיימים תנאים אלה על עצמאים, בעוד שכירים מדווחים ומשלמים מיסים באמצעות המעסיק שלהם.

 

מה קורה אם לא מדווחים?

רשויות המס האמריקאיות נוקטות בסנקציות מחמירות במיוחד כנגד אי עמידה בחובת הדיווח או חבות המס. הקנסות על אי דיווח יכולים להגיע עד 20 אחוז מסך ההכנסות וכן סכום נוסף עבור כל חודש של עיכוב בתשלום המקדמות.

במקרים חמורים במיוחד, אי עמידה בחובות אלה עלולה לגרור שלילת אזרחות.

 

לסיכום

החשש מרשויות המס האמריקאיות מוצדק בחלקו, כי אין אפשרות להתחמק מדיווח, או תשלום מסים, אלא במחיר כבד.

רשויות המס בישראל משתפות פעולה עם הגופים האמריקאים ולכן אזרחות ישראלית אינה מספקת הגנה מהזרוע הארוכה של IRS. יחד עם זאת, חשוב לציין כי התנהלות סדירה, חוקית והוגנת מול הרשויות מבטיחה שקט נפשי ויחס הוגן.

 

אותיות גדולות

תוכן עניינים