עבירות התנועה הנפוצות ביותר

ככל הנראה – אין אף נהג, בטח שלא בישראל, שלא ביצעה עבירת תנועה בחייו. גם אם לא נתפסנו, רובנו נופלים בעבירות תנועה, בין אם קלות ובין אם קשות, לרבות נהיגה מעל המהירות המותרת, אי החזקת הגה הרכב בשני ידיים, אי מתן זכות קדימה, חניה במקום אסור ועוד. ברוב המקרים, לא מדובר בעבירות המתבצעות במודעות מלאה לפיה האדם אומר לעצמו ״אני יודע שזה אסור אבל אני עושה את זה בכל זאת״, אלא מעיקר במצבים של עבירות שבוצעו בשגגה. למשל, חניה במקום שהיה חוקי בעבר אך עקב שילוט חדש, שהנהג לא שם לב אליו, הופך את הנחיה במקום לאסורה.

ואולם, עבירת תנועה בה נתפסתם והואשמתם בביצוע עבירה איננה גזירת גורל. אין צורך לחכות בחיבוק ידיים לעונש שהשוטר ישיט עליכם ולקבל אותו ללא מאבק (מטאפורי כמובן). דווקא פניה לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה יכול להיות ההבדל בין הרשעה לביטולה, ובמקרים בהם לא ניתן להגיע לביטול – להגיע להקלה בסעיף האישום. למשל, עורך דין המומחה בדיני תעבורה מסוגל בנסיבות מסוימות לשנות הרשעה של הפרעה וסיכון לציבור בנסיבות מחמירות להרשעה בגין נהיגה בקלות דעת.

 

מהם עבירות התנועה הנפוצות ביותר?

  • נהיגה במהירות מופרזת – לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ״ס) – העבירה הנפוצה ביותר על הכבישים בישראל הינה נהיגה במהירות מופרזת. החוק מגדיר בכל כביש וכביש מהי המהירות המקסימלית המותרת לנהיגה, כך שכל קמ״ש מעל המהירות המותרת יוגדר כנהיגה במהירות מופרזת. במצבים מסוימים נהיגה במהירות מופרזת עלולה להוביל לא רק לקנס מוגדל אלא גם לשלילת רישיון, למשל נהיגה במהירות 150 קמ״ש.
  • אי שימוש בחגורת בטיחות – אולי באופן מפתיע, אך עבירה זו הינה אחת מהנפוצות בכבישים בישראל, כאשר לפי נתוני הלמ״ס כ-20% מההרשעות על עבירות תנועה היו בגין אי חגירת חגורת בטיחות. ראוי לציין כי נהג אשר הנוסעים שלו לא חגורים גם ייענש בעבירה זו. לכן – מומלץ לשים תמונה של חגורה בגב המושבים הקדמיים. פעולה זו מעבירה את כובד האחריות מהנהג לנוסע ועלול לסיים לכם במידה ותואשמו בעבירה זו (בגלל נוסעים לא חגורים ברכב).
  • שימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה – העבירה הרלוונטית במקרה זה הינה חוסר שמירה של שני הידיים על ההגה. עם זאת, למרות שלכאורה מצב זה אינו מבדיל בין נהג שמניח יד על עדן החלון לבין נהג שכותב הודעה בזמן הנהיגה – המשטרה מחמירה מאוד עם מי שמשתמש בפלאפון בזמן הנהיגה.
  • עבירות נוספות? לא חסרות עבירות תנועה נפוצות כגון: אי מתן זכות קדימה, אי ציות לשילוט, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, ועוד. מומלץ להישאר מרוכזים בכל זמן הנהיגה ולהשתדל להיות מודעים למה שוקרה סביבכם, ובעיקר – לא לבצע עבירות באופן מודע.

 

עורך דין תעבורה – מי ולמה?

כפי שצוין, בכל הנוגע לעבירות תנועה, עורך דין תעבורה מומחה יהיה ההבדל בין הרשעה חמורה לזיכוי או בין הרשעה חמורה לקלה.

הגישו נגדך קנס או כתב אישום בגין עבירות תנועה?

אל תישארו לבד!

עורך דין תעבורה ערן עקראווי הינו מומחה בתחום התעבורה וניהל מאות תיקים בהצלחה רבה.

פנו אלינו לייעוץ משפטי ראשוני.

ספר ועורך דין

תוכן עניינים