מחפשים כדאיות כלכלית בנדל"ן?

השקעה בנדל"ן יכולה להניב רווחים גדולים מאוד למשקיעים, מחירי הנדל"ן בישראל ממשיכים לעלות כל העת ונראה שהמגמה לא הולכת להיעצר בקרוב, יחד עם זאת אנשים רבים מתקשים למצוא את ההשקעה הנכונה, מחפשים כדאיות כלכלית בנדל"ן? המשיכו לקרוא.

 

תמ"א 38

פרויקטים של תמ"א 38 ובפרט תמ"א 38 בתל אביב ובערי המרכז נחשב להשקעה כלכלית כדאי במיוחד, בערים בהם מחירי הנדל"ן גבוה העלות היחסית של שיפוץ הדירות הקיימות נמוכה והמחיר שבו נמכרות הדירות שהיזם לוקח בתמורה לשיפוץ גבוהה במיוחד.

עסקאות תמ"א משקפות סיכון נמוך מצדו של המשקיע ומנפקות תשואות גבוהות במיוחד כאשר הנכס ממוקם בעיר עם ערך קרקע גבוהה.

 

קרן השקעות בנדל"ן

קרן השקעה בנדל"ן היא קרן שמגייסת הון עבור יזמי נדל"ן בארץ ובעולם, היזמים נהנים מהון ובתמורה הם מחזירים חלק מהרווחים ₪.

החיסרון המרכזי של הקרנות הללו הוא שהן נחשבות למסוכנות באופן יחסי לאור העובדה שחלק גדול מההשקעה הולך לעסקאות נדל"ן בחו"ל שבחלק לא קטן מהמקרים פחות יציב מאשר שוק הנדל"ן בישראל.

בית להשקעה

 

דירות בפריפריה

השקעה כדאית נוספת היא השקיה בדירות קטנות בפריפריה של ישראל, באפשרות המשקיע לרכוש דירות עם הון עצמי קטן יחסי של כמה מאות אלפי שקלים, ומשכנתא נמוכה באופן יחסי, דירו כאלה ניתן להשכיר בקלות יחסית וערכן עולה בשנים האחרונות בקצב יציב.

חשוב להבין שרכישת דירה דורשת מהמשקיע לנהל את הנכס, כלומר להיות זמין לשוכרים, לדאוג לבעיות שצצות בנכס, מדובר בהוצאות שיכולות להיות גבוהות במיוחד כשמדובר בדירות ישנות עם תשתיות לא מספיק חזקות.

 

השקעה בשטח משרדי או מסחרי

השקעה בשטח משרדי אפשרית בסכומים נמוכים יחסית, ניתן לרכוש שטח משרדי בגודל של כ-100 מ"ר עבור כמיליון שקלים, השקעה בשטח משרדי יכולה לנפק תשואה נאה בגובה של כ-8 אחוזים אולם, כדי לאתר שטחים קטנים צריך להשקיע זמן רב בחיפוש.

מעבר לכך, הביקוש למשרדים קטנים נמוך באופן יחסית לכן יכולה להיות שתתקשו למצוא שוכרים בשלב הראשון, מה שיפגע בהשקעה שלכם.

גם נכסים מסחריים ניתן לרכוש בהשקעה נמוכה יחסית של כמה מאות אלפי שקלים, רכישה של שטח מסחרי בגודל של כמה עשרות מטרים רבועים יכולה לייצר הכנסה נאה ולהניב תשואה של בין 5 ל-10 אחוזים בשנה.

השקעה בנדל"ן יכולה לייצר למשקיע תשואות גבוהות במיוחד אולם לעיתים היא טומנת בחובה סיכונים גבוהים, נראה שהשקעה בתמ"א 38 היא ההשקעה הכי בטוחה בשנים האחרונות והיא מצטיירת כהזדמנות כלכלית משמעותית.

הליכי התמ"א בתל אביב וסביבתה הפכו לפשוטים בהרבה בשנים האחרונות וניתן למצוא יותר ויותר יזמים שמתמחים בתחום זה, כאשר השקעה בפרויקט תמ"א 38 יכולה לייצר למשקיע תשואות גבוהות שיכולות להגיע לעשרות אחוזים ביחס להשקעה הראשונית.

תוכן עניינים