מחירי צמחיה מלאכותית בשוק

על מה אתם חושבים כאשר אתם שומעים את צמד המילים 'צמחיה מלאכותית'? הרבה פעמים יש נטיה לייחס לה מימד של זיוף ואפילו להגיד עליה כי היא מהווה תחליף "זול" לצמחיה החיה, כיוון שלרוב האדם הממוצע ייתקל בסוג זה של דקורציה רק בשווקים ובחנויות שאינן ייעודיות לכך. אך האמת היא שאם מכירים את התחום לעומק, מהר מאד מתגלה תמונה אחרת הכוללת מבחר רחב ויפיפה של אפשרויות, המתאימות לכל סגנון עיצוב ובאיכות מפתיעה.

באשר למראה, הדור החדש של פריטי צמחיה מלאכותית נהנה ממראה טבעי להפליא, שניתן לדעת כי הוא אינו חי רק אם מציינים זאת באופן מפורש. אם אינכם מכירים עדיין את העיצובים החדשים והמגוונים הקיימים בתחום, הגיע הזמן לערוך היכרות – בציון טווח המחירים המקובל להם – אך כמובן רק באיכותם הגבוהה.

 

צורת הצמח

ראשית יש להבדיל בין צורות הצמחים השונים, כאשר ממש כמו בצמחיה חיה פריטי צמחיה מלאכותית נחלקים בעיקר לשני סוגים מרכזיים: צורת עציץ לגדליו השונים, וצורת שיח – המגיע לעתים גם לגובה של מטר ויותר. מלבד אלה ישנם סוגי צמחיה מלאכותית המשתייכים לקבוצה עיצובית אחרת לחלוטין – כמו קירות צמחים או עיצובי צמחים מיוחדים אחרים (למשל אדנית רחבה הכוללת מספר עציצים שונים, ועוד). כך תוכלו לתכנן נכון את ההוצאות על דירה חדשה.

כך לרוב, ההבדל בין מחירי העציצים הקטנים כדוגמת אדנית שרך למשל, ובין עציץ בצורת שיח כמו צמח במבוק לדוגמה, ינוע לרוב בטווח של כמה עשרות עד מאות שקלים, כאשר מחירי העציצים הקטנים והבינוניים יעלה בדרך עד כ-150 ש"ח, ואילו העציצים הגדולים יכולים להגיע לכמה מאות שקלים ליחידה ואפילו לעבור את ה-1000 ש"ח לכל עציץ. עם זאת חשוב לציין כי במקרים של רכישה גדולה לצורך קישוט משרד או מתחם מסחרי, לרוב תינתן הנחה משמעותית עבור כל מוצר ככל שתגדל כמות הפריטים המוזמנים.

 

עציצים המשלבים פרחים צבעוניים

יש הסבורים כי עציצים מלאכותיים המשלבים פרחים עולים משמעותית יותר מעציצים בדוגמת עלים ועשבים שאינם כוללים פרחים צבעוניים, אך בהרבה מקרים דוקא ההיפך הוא הנכון – ולא מכיוון שאיכות הצמח נופלת במקרה אחד מן השני, אלא לרוב בשל העובדה שעציצי הפרחים הם נמוכים יותר מאלה הירוקים.

ועם זאת, תמחור העציצים יכול להשתנות בהתאם לעוד מספר פרמטרים אחרים, כאשר בקטגוריית הצמחים הכוללים פרחים ניתן למנות שיחי ורד או קנה הודי המתומחרים בדרך בכמה עשרות עד 100 שקלים ליחידה, לעומת עציצים ללא פרחים שעלותם גבוהה יותר (כמו אוזן פיל) או לחלופין נמוכה יותר (דוגמת עציץ סוקולנט קטן).

 

סוקולנטים ועיצובים מיוחדים

ואם כבר הזכרנו סוקולנטים, ראוי להקדיש לסוג הצמח המיוחד הזה מקום משל עצמו, כיוון שכל עוד מדובר על צמחיה מלאכותית, מדובר בטווח מחירים רחב ולמעשה במגוון עשיר מאד של אפשרויות.

משום מה גם כשלא מדברים על צמחיה מלאכותית אלא על שילוב צמחים חיים בבית, נהוג לחשוב על סוקולנטים כעציצים "משעממים" או לא מספיק ייחודיים, אך זאת רק משום שהישראלי הממוצע אינו מכיר מספיק את סוג הצמח הזה: בגזרת הסוקולנטיים ניתן למצוא למעשה לא רק עציצים יפיפיים המכילים פרחים (וקשה להאמין שהם קיימים אפילו בתצורתם הטבעית), אלא גם עלים צבעוניים בגווני סגול, ירוק עמוק ועוד. הצמחים הסוקולנטיים מאופיינים במרבית המקרים בעלים בשרניים בעלי צורות ייחודיות, ותתפלאו לגלות עד כמה גדול ומרשים המבחר הקיים בגזרה זו.

מעבר לכך, ישנו גם מבחר רחב מאד של פריטי צמחיה מלאכותית בסוגי הצמחים דמויי השיבולת, בעלי עלים "נוצתיים" ואווריריים יחסית. צמחים מסוג זה מאד נפוצים ואהובים במיוחד בעיצוב הבית או המשרד, ועל אף שקל יחסית לתחזק אותם בתצורתם החיה, דוקא הבחירה בעציצים מלאכותיים תהיה עדיפה במקרה זה, כיוון שהמראה שלהם משתנה מאד בין עונה לעונה. לכן, יהיה מקובל מאד למצוא עציצי צמחיה מלאכותית בצורת נוצה, במגוון גדלים וסגנונות.

 

כיצד החברות מתמחרות את העציצים השונים?

בכל הנוגע לצמחיה מלאכותית, השאלה כיצד כל עציץ מתומחר עולה לא פעם בקרב הקהל הרחב, ובצדק. בהקשר זה כדאי לדעת כי תעריפי הצמחים המלאכותיים יכולים לנוע בטווח מחירים רחב התלוי הן בחומרי הגלם והן במשתנים קבועים כמו גובה וצפיפות העציץ, כמות חומרי הגלם (כאשר מטבע הדברים קיים הבדל בין קיר צמחיה מלאכותית לעציץ זעיר, שנועד לקישוט שולחן העבודה במשרד) ולבסוף כלי הקיבול שבו מונח העציץ ואלמנטים דקורטיביים נלווים.

אם אתם מתבלטים בנוגע לסוג הצמח הרצוי ואתם חוששים מהמחיר שיהיה לו, ראוי לשאול מספר שאלות מקדים בכדי לקחת החלטה מושכלת יותר: האם אתם זקוקים לצמח אחד, או ליותר? אם אתם מחפשים פתרון עיצובי לבית וחשבתם לרכוש רק צמח מסוג אחד, אולי כדאי לשקול רכישה של מספר צמחים נוספים בכדי להוזיל את עלויות הרכישה.

אם מדובר לחלופין ברכישה לצורך עיצוב המשרד או החלל המסחרי שברשותכם, כדאי לדעת כי ישנן חברות ייעודיות המציעות שירותים ייחודיים לבעלי עסקים, ומגוון הפתרונות שיוצע לכם הוא גדול ומרשים, במחירים נוחים במיוחד לכמויות גדולות.

 

איך לבחור את הצמח המתאים לכם?

כדי לבחור בעיצוב המדויק והטוב ביותר לחלל שלכם, מומלץ להיעזר במעצב פנים או לכל הפחות באיש קשר מתוך החברה עצמה, שיראה את החלל או החללים בהם אתם מעוניינים לשלב את הצמחיה ולבחון את מידת ההתאמה בין שני הגורמים הללו על פי מספר משתנים מרכזי: פלטת צבעים הקיימת במקום, מצב התאורה בחלל במהלך שעות היום המשתנות, גודל הצמח לעומת האלמנטים האחרים המצויים בחדר, ועוד ועוד.

בין אם אתם מעוניינים לשלב את הצמח בגינת הבית הפרטית או במסדרון עסקי רחב ידיים, חשוב להקדיש תשומת לב מרבית לשאלה העיצובית, כיוון שלכל צמח "אופי" ועיצוב משלו, ממש כשם שהייתם בוחרים צמחיה חיה לחלל הביתי או המשרדי שלכם.

לפרטים נוספים: https://www.decoration2000.co.il.

תוכן עניינים