מזג האוויר בפיליפינים – כל מה שצריך לדעת!

הפיליפינים הופכים משנה לשנה ליעד תיירותי אהוב ומושך יותר, אך רבים מתלבטים לגבי תאריכי הנסיעה הטובים ביותר. האם העונה החמה מקבילה לחורף הישראלי? האם הקיץ מלווה בסופות טרופיות כלשהן שחשוב לדעת לגביהן? איזה ביגוד יש לארוז לחופשה באיים פיליפינים טיול מאורגן  למשך שבועיים שלמים? הנה כל מה שצריך לדעת על מזג האוויר בפיליפינים ומועדי הטיסה הטובים ביותר:

 

מתי הכי כדאי לטוס לפיליפינים?

באופן כללי, האקלים הפיליפיני טרופי וחמים למשך כל השנה, אבל תמיד עדיף להגיע בעונה היבשה שמתרחשת החל מחודש דצמבר ועד חודש מאי (ולמעשה מקבילה לחורף הישראלי). בחודשים אלה מזג האוויר חם ויבש, כאשר מי שירצה לגלוש מעט יותר מבחינת התאריכים לאזור יוני, יגלה שאז נפתחת עונת המונסונים שתימשך עד נובמבר והיא עשויה להיות מלווה בשבועות של גשם שוטף ובלתי פוסק, עם הפוגות שמשיות ומפתיעות למדי. סיבה טובה נוספת להגיע לכאן בחודשים ינואר עד מרץ היא הפסטיבלים השונים, כאשר באפריל אפשר לחוות גם את טרסות האורז המרהיבות שבצפון חבל לוזון.

 

מדוע מזג האוויר בין העונות קיצוני כל כך?

כיאה למדינה אסיאתית, הפיליפינים כוללים מזג אוויר הפכפך שעשוי להיות לא צפוי במיוחד. נכון שהקיץ חם ולח ומזכיר מאוד מדינות כמו תאילנד, אך גם הוא עשוי להיות מלווה במספר גשמים. בשל גודלה העצום של אסיה (הלוא היא היבשת הגדולה ביותר בעולם), היא נעה על פני כל טמפרטורות הקיצון מהחמות ועד הקרות ביותר. אזור סיביר הצפוני למשל, מאופיין באקלים קר במיוחד שמגיע גם למינוס 50 מעלות צלזיוס בחורף וקיץ חמים יותר. מרכז אסיה גם הוא מאופיין בחורפים ארוכים וקרים לצד קיץ חמים וקצר יחסית. מזרח אסיה ודרום אסיה – האזורים הפופולריים יותר לטיולים במזרח, נחלקים מבחינת האקלים לעונה יבשה ועונה רטובה. המשמעות היא שאין חלוקה ברורה לקיץ וחורף, משום שהטמפרטורות עדיין נותרות יחסית חמות, גם בעונה הרטובה.

בעונה הרטובה, המונסונים נושבים מאזור מרכז אסיה לדרום ומזרח היבשת ומביאים איתם רוחות עזות, ממטרים כבדים והם אפילו מסוכנים. לכן אם אתם מבקרים בפיליפינים בעונת המונסונים, חשוב להיערך לכך בהתאם ולהישמע להוראות הבטיחות. אם אתם נמצאים בחוץ בזמן שהסופה במגמת התחזקות, יש לעזוב הכל ולמצוא מחסה, או להישאר בתוך החדר עד להודעה חדשה.

העונה היבשה החל מאוקטובר ועד מאי נחשבת לעונה האידיאלית, בה יהיה כדאי למהר ולקבל ויזה ללאוס או סינגפור ולצאת לתור את בורמה, וייטנאם, קמבודיה, נפאל, מלזיה ותאילנד. כן, גם את הפיליפינים כמובן.

 

באיזה ביגוד כדאי להצטייד מראש?

מטיילים בעונה הרטובה יצטרכו להצטייד בביגוד אטום שמתאים לגשמים כמו חולצות תרמיות, מעילי גשם ורוח, גטקס, מגפיים, צעיפים, כובעי צמר וכפפות.

מטיילים בעונה היבשה יצטרכו להצטייד בבגדים קלילים ונוחים, סנדלים ואמצעי הגנה מפני השמש כמו קרם הגנה, כובע ומשקפי שמש.

בשתי העונות רצוי להצטייד בכיסוי נגד גשם, נעלי הליכה נוחות ואטומות למים וסט בגדים אחד למקרה של מזג אוויר קיצוני ופתאומי.

ביגוד לחורף

תוכן עניינים