מדביר עם רישיון

כדי לשמור על רמה סבירה במגוון מקצועות, החלה המדינה במתן רישיונות והעברת הכשרות ייעודיות. אחת מההכשרות החשובות ביותר, והרישיון שפשוט אסור לוותר על עבודה אם אנשים שמחזיקים בו, הוא רישיון המדביר. מדביר עושה שימוש בחומרים כימיים מסוכנים, והוא חייב לעבוד עמם באופן מדויק. במאמר זה נפרט על הסיבות המחייבות בחירה אך ורק במדביר המחזיק רישיון.

 

מדוע עבודה עם מדביר ללא רישיון היא מסוכנת?

מערכות הגוף של בני האדם, אינן שונות באופן מובהק מאלו של חלק מהמזיקים השוהים בחלל הבית. כאשר מדובר בהדברה של יונקים, כמו עכברים, הדמיון הוא אפילו גדול יותר, כאשר העכברים משמשים מודלים לתגובת גוף האדם לטיפולים ותרופות במכוני מחקר בבתי החולים. הדמיון של מערכות הגוף, אומר שלחלק מחומרי ההדברה בהם נעשה שימוש על ידי המדבירים, יש השפעה גם על גוף האדם. גודל ההשפעה תלוי בסוג החומר הספציפי, בכמות שלו, ובריכוז אליו אתם נחשפים. עבודתו של מדביר מחייבת אותו להכיר את החומרים השונים, ולעשות בהם שימוש נכון ומדויק, בדיוק על פי הוראות היצרן. עבודה עם מדביר ללא רישיון חושפת אתכם לסכנה, מאחר והוא עשוי להתבלבל בריכוזי החומר הדרושים, ולפזר אותו בצורה לא אחראית בחלל הבית, בלי לעדכן אתכם כראוי בנוגע לסיכונים.

 

מהי ההכשרה אותה עוברים מדבירים מורשים?

מדבירים מורשים חייבים לעבור קורס ייעודי במשרד התמ"ת, ולאחר מכן לעבור בחינת רישוי. בחינה זו בוחנת את יכולת המדביר לזהות את המזיקים השונים, כולל תתי מינים ספציפיים, ולבחור בטיפול המתאים ביותר עבורם. הטיפול המתאים ביותר יהיה כזה אשר מצד אחד מחסל את הבעיה במהירות, ומצד שני יוצר כמה שפחות נזק סביבתי, ועושה שימוש בכמות רעלנים הקטנה ביותר. המדבירים המורשים חייבים גם לעבור ריענון תקופתי, אשר מכין אותם להתמודדות עם מזיקים חדשים אשר חודרים לישראל, ומאפשר להם לרענן את הידע שלהם בנוגע למזיקים קיימים, אשר יתכן ויצא להם פחות להיתקל בחלקם. ההכשרה של מדביר צריכה להימשך גם אחרי קבלת הרישיון, כך שהוא יהיה מעודכן בכלל החידושים של התחום. דור המדביר הוא אחד מהמדבירים המנוסים ובעלי הידע הרחב ביותר בארץ. בכל מה שנוגע למדביר כמו דור מידרג הוא רק אחד מאתרים רבים בהם הוא מדורג בראש הרשימה.

 

האם זמן מתן הרישיון משנה?

זמן מתן הרישיון איננו משנה, מאחר וכלל המדבירים מחויבים להגעה לריענון תקופתי, או שהרישיון שניתן להם לא יהיה בתוקף. עם זאת, עדיין מדבירים חדשים יותר, למדו מראש בקורס על חומרי הדברה מתקדמים, ונחשפו לשיטות הדברה אשר יתכן ומדבירים ותיקים אינם מכירים די הצורך. כמובן, מדביר ותיק אשר המשיך לשמור על התעניינות בתחום, ולמד באופן עצמאי על החידושים, יהיה השילוב המושלם בין ניסיון מקצועי רלוונטי, וידע עיוני תומך, מה שיוביל לתוצאות הטובות ביותר.

אנשי שרות

תוכן עניינים
בעלי מקצוע

הדברה למחסנים ומתקני אחסון

לחומרי הדברה יש תפקיד לא מבוטל בשמירה על אספקת המזון שלנו ובהגנה עליו מפני האיומים שמציבים מזיקים וחרקים. בעוד שלעתים קרובות אנו מקשרים בין חומרי

קרא עוד »