מחממים מנועים לקראת החורף – חימום תת רצפתי

החורף כבר ממש בפתח וכולם מתחילים להתכונן. קונים בגדים חמים, בודקים את האיטום של התקרה ומנסים לוודא שהקור יישאר מחוץ לבית. אפשר להשתמש בדרכים מסורתיות כמו רדיאטורים, מפיצי חום, תנור אמבטיה או מזגן ולהעניק לעצמכם פתרון מקומי שלעיתים קרובות לא יכסה את כלל הצרכים שלכם. התרחקות מכל אחד ממפיצי החום האלה תגרום לכם לחוש את הקור חודר לעצמות ותבריח אתכם בחזרה לספה או לחדר בו שהיתם עד כה. אבל מה אם היה אפשר לדמיין פתרון שמכסה את כל הבית, מעניק חוויה של חום נעים ומאפשר לבית להפוך למקום בו אפשר ללכת עם רגליים יחפות בחורף? מסתבר שפתרון כזה כבר קיים ורק צריך להכיר אותו. חימום תת רצפתי, נעים להכיר!

חימום תת רצפתי – המדריך השלם

חימום באמצעות מים

מדובר על שיטת חימום חדישה ומתוחכמת שמשתמשת ברצפה של הבית כדי לשמור על הבית חמים ונעים. מתחת לכל המרצפות מותקנים צינורות מים ייחודיים המאפשרים למים חמים להסתחרר בתוכם לכל האורך בעזרת שימוש במשאבת חום ייחודית. החום המשתחרר מהצינורות עולה למרצפות ומשאיר אותן חמות. כך ניתן ללכת בבית יחפים ולהתפנק על כל רגע.

חימום באמצעות חשמל

גם במקרה הזה המערכת מותקנת מתחת למרצפות הבית, אך במקרה הזה הוא מבוסס על גופי חימום חשמליים. גופים אלו מותקנים בכל רחבי הבית וברגע שמדליקים את המערכת הם מעבירים את החום לרצפה ושומרים על החום בתוך החלל הרצוי.

לקראת החורף

הבדלים בין שתי המערכות

עלות התקנה

בהשוואה בין עלות שתי המערכות, ניתן לראות סכומים שונים לגמרי. מערכות חימום תת רצפתי המבוססות על חימום חשמלי נחשבות לזולות יותר, כאשר ההפרש במחיר ההתקנה יכול להגיע אף ל-50%, הנחשב לפער משמעותי לכל הדעות. משאבת החום הנדרשת למערכת המבוססת על מים נחשבת לפריט המייקר את ההתקנה ועושה את ההבדל.

מחיר שימוש

כאשר נכנסים בשנית להשוואה ניתן לראות כי מערכת החשמל מסוגלת לנצל את כל קילו ואט שעה ביחס ישיר של 1:1. זאת אומרת, שכל קילו ואט שעה שנכנס מתורגם באופן מיידי לקילו ואט שעה של חום (ערך החום נמדד בקלוריות, ובמקרה זה 860 קק"ל לשעה). לעומת זאת, חימום תת רצפתי המבוסס על מים מצליח להגיע לנתונים גבוהים משמעותית, כאשר ניתן לנצל כל קילו ואט שעה חשמלי למינימום של 2.8 קילו ואט שעה – מה שאומר שמערכת החימום על בסיס מים יעילה פי 2.8 (לפחות) מזו המבוססת על חשמל!

אז איך ניתן להחליט אם לרכוש מערכת המבוססת על מים או על חשמל? מגוון השיקולים לכאן או לכאן יכולים לבלבל ולכן רצוי להתייעץ עם מומחים דוגמת חברת ספקטרום אנרגיה בע"מ שיכולים להציג את התמונה המקיפה ביותר ולאפשר להחליט החלטה מושכלת המבוססת על כלל הנתונים.

תוכן עניינים