האם אפשר לנקות כתמי שמן מהספה

אחד האתגרים הניצבים בפני מי שאמון על הטיפול ברהיטים בבית, הוא ניקוי והסרה של כתמי שמן מהספה.כתמי שמן נמנים עם הכתמים העקשניים ביותר, ולעיתים מזומנות טיפול שגוי בהם עלול לגרום לכך שהם יישארו על הספה לתמיד. בשורות להלן נביא מספר עצות לטיפול בכתמי שמן והסרה מהירה שלהם. מהם הצעדים החשובים ביותר שאפשר לנקוט במקרה של כתם שמן? אילו חומרי ניקוי עובדים, במקרה של כתמים כאלה? מה אפשר לעשות אם הכתם בכל זאת לא יורד? להלן התשובות – כדאי לקרוא.

כתמים שחורים

טיפול מהיר בכתמי שמן

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על האפשרות לטפל בכתם שמן שנוצר, הוא המהירות. ככל שהתגובה תהיה מהירה יותר, כך גדולים הסיכויים שהכתם יוסר, כולו או חלקו. מייד ברגע שנוצר כתם השמן, או בסמוך למועד הזה, יש לנסות בראש וראשונה לספוג את הכתם. הדבר יכול להיעשות באמצעות נייר סופג, שיש להצמיד אותו לכתם ולנסות לספוג באמצעותו חלק גדול ככל האפשר מהכתם. עם תום פעולת הספיגה, יש לעבור לשלב הבא. בשלב הזה, יש להניח על גבי הכתם מלח, או סודה לשתייה, (B CARBONAT), כאשר העדיפות היא לסודה לשתייה. הסודה חודרת אל תוך הכתם, וסופחת אליה חלקים גדולים ממנו. את הסודה לשתייה כדאי להשאיר על הכתם שנוצר זמן מספיק, על מנת שהכתם ייספג בחומר הלבן והמלוח הזה. בשלב הבא, יש להסיר את החור ולנסות לשפשף בעדינות את הכתם באמצעות סמרטוט יבש, או סמרטוט טבול קלות בחומץ. החומץ, שרבים מאיתנו כל כך אוהבים לשנוא, מהווה חומר לניקוי ספות מעולה, כמעט בכל מצב.

חומרי ניקוי שונים לטיפול בכתמי שמן

למעשה, אין בנמצא חומרים שיסירו את הכתם, בעיקר אם עבר זמן מה מרגע שהכתם נוצר ועד לרגע שהוחל בפעולות הניקיון שלו. עם זאת, סוגים מסוימים של ריפוד, כגון ריפוד מעור, מאפשרים הסרה של הכתם באמצעות חומרים ייעודיים לטיפול בכתמי שמן. יש לעשות שימוש מושכל החומרים הללו, אחרת הנזק לריפוד של הספה עלול להיות גדול יותר מהתועלת שבניקוי שלה. בכל מקרה, לפני שמשתמשים בחומר באופן מאסיבי, כדאי לנסות אותו בפינה נסתרת של הספה. זאת, על מנת לוודא שהחומר איננו גורם להסרת הצבע של הריפוד, או לתופעות לוואי אחרות.

עם זאת, יש מקרים שבהם ניקוי כתם שמן מספות פשוט לא אפשרי. במקרים הללו, כדאי מאד להסתייע באנשי מקצוע לניקוי הספה. המקצוענים יבדקו את מכלול הכתמים על הספה ויבחרו את שיטת הניקוי המותאמת שתאפשר להסיר אתם על הצד הטוב ביותר. מומחים לניקוי ספות יכולים להשיג בתוך זמן קצר תוצאות איכותיות, אשר עובדים לא מנוסים משיגים אחרי מאמצים מרובים, אם בכלל. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לניקיון מושלם של הספות הכורסאות, הכיסאות והריהוט בבית בכללותו.

ניקוי ספות – זיהוי סוג הבד.

תוכן עניינים