לחץ נפשי – שלבי טיפול ומניעה

כולנו עשויים לסבול מלחצים נפשיים, גם אם המטען הגנטי שלנו יחסית "נקי" מהפרעות כאלו ואחרות. חשים בלחץ נפשי? ייתכן שכדאי לעבור אבחון מקיף, או לפחות לקבל מענה טיפולי הולם באותם רגעים שהלחץ גובר עליכם. ההבדל בין טיפול נקודתי לטיפול ארוך טווח? הבדל משמעותי. מה עדיף? בואו נבין:

בין אם בגלל ימי הקורונה או בגלל סיבות אחרות, אנשים רבים חשים לחץ נפשי לא פעם בחייהם. אם מדברים על תקופות טרופות שגעון כמו תקופת הקורונה, הרי שאין ספק בכלל, אנשים יכולים להפיק תוצאות מעולות מטיפולים פסיכולוגיים, טיפולים רגשיים ועוד. אבל רגע לפני שמתאימים שיטת טיפול, כמובן שיהיה חשוב לעבור את האבחון הנכון.

 

אבחון מקצועי ומדויק ולאחר מכן טיפול נכון

פגשתם בפסיכולוג או בפסיכיאטר אשר ממהרים לרשום לכם כדורים מבלי לאבחן אתכם קודם לכן? ובכן, אנחנו לא רוצים להגיד לכם שיש להתייחס לכך בתור נורית אזהרה, אבל אנחנו אישית לא היינו ממהרים להכניס לגופנו טיפול תרופתי ללא אבחון מקדים.

מעוניינים לעבור אבחון ולהבין מדוע אתם חשים לחץ נפשי או לחץ רגשי? אתם מוזמנים להכיר את מכון דרור – פסיכולוגיה וחינוך, אבחון ללחץ נפשי ואיתור מוקד ומקור הבעיה. במקרים רבים, למעשה ברוב המקרים, אנשים כלל לא מודעים לסיבה שהם מרגישים בעקבותיה לחצים נפשיים.

 

מהי הסיבה שאני מרגיש לחץ נפשי כה עמוק?

בעוד שלפעמים הסיבה היא מובנת וידועה, לעיתים הסיבות הן הרבה יותר מורכבות מכפי שאנחנו יכולים לדמיין. לא פעם, אנשים חווים לחצים בעקבות מקום העבודה וחיי הזוגיות, אך מה לגבי אותם מקרים של אנשים אשר מתמודדים עם טראומות ילדות אשר עברו הדחקה?

בכדי להגיע למקור הבעיה ולטפל בה כמו שצריך, טיפול בסטרס כרוני ותסמינים של לחץ נפשי יכלול שילוב של מספר שיטות. הפתרון בדרך כלל לא יהיה מתן טיפול תרופתי, לפחות לא בלבד. למה הכוונה? נסביר כעת:

 

הטיפול הנכון בלחצים נפשיים ורגשיים

במקרים רבים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים גורסים כי כדאי לשלב את השיטות של טיפול דינמיים ורגשיים יחד עם מתן טיפול תרופתי. מדוע? מכיוון שלפעמים אנשים כל כך מותשים נפשית או רגשית, עד שהם כלל לא מסוגלים להפיק תועלת מטיפולים פסיכולוגיים.

מה עושים? במשך תקופה מסוימת, נהוג ליטול כדורים שאחראיים על ייצוב מצב הרוח, מה שמאפשר לבנאדם לצאת מהמרה השחורה אליה הוא נקלע ולהתחיל להפיק תועלת מהטיפולים. אם כך, מה השלבים שהיו לנו עד כה עבור טיפול בלחץ נפשי ומניעתו?

קודם כל, מאבחנים את מקור הבעיה (גם אם זה לוקח זמן). לאחר מכן, מקבלים את הטיפול הנכון במכון מוסמך לטיפולים מהסוגים הנדרשים עבורכם. לבסוף, יהיה עליכם לקחת בחשבון שמדובר בתהליך, בדרך כלל לא קצר. צריכים ייעוץ נוסף? מרגישים לחצים? מכון דרור עומד לשירותכם עוד היום, בהצלחה!

אישה עם לחץ

תוכן עניינים