יתרונות וחסרונות של חימום מים בגז

נכון הוא הדבר שישראל היא מדינה ים תיכונית, ורוב הימים בה הם שמשיים וחמים יחסית. אבל כולנו יודעים, שכשהחורף מגיע? הוא מגיע. אנו צפויים בכל שנה, למספר לא מבוטל של ימי חורף קרים מאוד שבהם הטמפרטורות צונחות. קיימים פתרונות שונים לחימום של מים, דוד שמש, בוילר, וחימום בגז. חימום מים באמצעות גז נכנס לתודעה לאחרונה, היות ומדובר בפתרון מהיר, חסכוני, ופשוט יחסית. איך זה פועל? מה היתרונות ומה החסרונות? המשיכו לקרוא.

חימום מים בגז- כדאי?

כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנו מעוניינים להתקלח, אך שכחנו להדליק את הבוילר, ועכשיו? ניאלץ לחכות דקות ארוכות עד שנוכל ליהנות ממקלחת חמה. עולם חימום המים בגז נכנס לשוק בשנים האחרונות, ומציע פתרון בדיוק לבעיות כאלה. בעוד חימום של בוילר הוא אינו מדויק, ועלול לגרור הוצאות גבוהות- כיוון שאין אנו יודעים בדיוק כמה זמן להשאיר אותו דולק לצרכינו, חימום בגז פועל אך ורק כשזרם המים מופעל, ולכן הוא חסכוני ומדויק. בנוסף, המים החמים יהיו זמינים עבורנו בכל עת שנבקש, כך שאין צורך לחכות, וגם לא ניתקל במצבים שבהם נגמרים לנו המים באמצע המקלחת…וכולנו יודעים כמה מתסכל זה עלול להיות. מעבר ליתרונות הרבים, יש גם מספר חסרונות שכדאי לדבר עליהם. על אף שהשיטה חסכונית- מחיר ההתקנה הראשונית הוא יקר יחסית, והשימוש בגז נחשב לפחות בטוח מאשר השימוש בחשמל. חסרונות נוספים שיכולים להתעורר הם- הישארות ממושכת של בני הבית במקלחת, וזרם מים חלש יחסית לעומת השימוש בדוד.

כיצד פועל חימום בגז?

כשאנו מתקינים בביתנו מערכת חימום מים בגז – בעת פתיחת ברז המים נדלק מצת חשמלי, שמפעיל מבער המחמם את צינור הנחושת של המערכת. הנחושת מוליכת חום ולכן מתחממת תוך שניות ספורות, ומחממת את המים הזורמים בה, עד לסגירת הברז. המים החמים למעשה יכולים להמשיך לזרום בלי הפסקה, בעוד המכשיר מחובר לאספקת המים, הגז והחשמל. חשוב לציין שמערכת חימום בגז יכולה להיות משולבת גם עם דוד שמש, וכשאין בה צורך ניתן פשוט לכבות אותה ע"י לחיצה על כפתור.

כיוון שמדינת ישראל היא מדינה ים תיכונית, רובנו מכירים את פתרון חימום המים בצורת דוד השמש המוכר. אך מה קורה בימים קרירים יותר? ובכן, ברוב הבתים הישראליים מותקן בוילר המרתיח את המים שבדוד, כשקולטי השמש אינם יעילים. בשנים האחרונות אנו נתקלים יותר ויותר גם במערכות של חימום מים באמצעות גז, ויש לכך סיבות לא מועטות. מדובר במערכת חסכונית ומהירה, שמסוגלת לספק לנו מים חמים בהתראה של שניות, ולעצור את החימום ברגע שאנו סוגרים את הברז. למערכות חימום בגז ישנם גם חסרונות, כגון התקנה יקרה ובטיחות, אך נראה שהן נכנסות יותר ויותר לשימוש, היות והיתרונות עולים על החסרונות.

סירים ברתיחה

תוכן עניינים