טיפול בגלי הלם – הטיפול היעיל והבטוח ביותר לבעיות אורטופדיות

בשנת 2020 אין כמעט תחום שלא נמצא בהתפתחות. גם כשמדברים על התחום הרפואי מדברים על קדמה יוצאת דופן בכל מה שקשור למכשור וסוגי טיפולים חדשניים שמוכרים היום בתור טיפולים יעילים ביותר. גם בתחום האורטופדיה מתקיימים חידושים רבים, ובמאמר הקרוב נתמקד באחד מהם: טיפול בגלי הלם – הטיפול היעיל והבטוח ביותר לבעיות אורטופדיות.

 

מהו טיפול בגלי הלם?

טיפול בגיל הלם הוא למעשה טיפול אורטופדי שמשלב התמקדות של גלי הלם באיזור הפגוע. בין אם אלו רקמות, גידים או איזורים שלמים שפגועים – טיפול בגלי הלם יכול לתת מענה לכל אחת ואחת מהבעיות האלו.

מדברים היום על שתי שיטות עיקריות של טיפול בגלי הלם – גלי הלם אקוסטיים וגלי הלם רדיאלים. טיפול בגלי הלם אקוסטיים תפקידו לרסק את ההסתיידויות שנמצאות על הגידים וגורמות לכאבים ולדלקות. העוצמה הגבוהה של גלי ההלם הללו מאפשרת חדירה של 6.5 ס"מ לרקמות והתמקדות בסביבת הרקמה וברקמה עצמה. בעקבות טיפול בגלי הלם, מתחדשת צמיחה של כלי דם חדשים באיזור. דבר זה מזרז את תהליך הריפוי.

גלי הלם רדיאלים מאפשרים שימוש בראש ידני בגדלים שונים – קטנים וגדולים. הדבר הזה מאפשר בעצם הגעה לאיזורים גדולים וקטנים כאחד באמצעות הראשים המתחלפים. טיפול זה נחשב לטיפול יעיל וחדשני מאוד. הם מאפשרים חדירה של 3.5 ס"מ שמתפזרים באופן מעגלי ברקמה.

 

טיפול בגלי הלם – הטיפול היעיל והבטוח ביותר לבעיות אורטופדיות

מדברים היום על שיעורי הצלחה מדהימים של בין 65%-95% בקרוב מטופלי טיפול בגלי הלם וכן על שיעור שיפור של 90%. המשמעות של העניין הזה היא משמעות אדירה – הפחתה של כאב והיעלמות שלו כליל. שני הדברים האלו גורמים לשיפור באיכות החיים וחזרה לתפקוד היום יומי התקין והרגיל.

חשוב לדעת שטיפול בגלי הלם לא מתאים לכולם, והוא מיועד בעיקר לטיפול בבעיות כמו דלקות גידים, דלקת בברך, דלקת בגיד אכילס, הסתיידות בכתף, בורסיטיס בירך, קרעים ברצועה ועוד.

 

כמה זמן לוקח טיפול בגלי הלם?

זמן הטיפול בגלי הלם משתנה ממטופל למטופל ובהתאם לדרגת הכאב וסוג הבעיה, אולם בגדול מדובר על טיפולים של בין 45-60 דקות כאשר בתום הטיפול המטופל יכול לחזור לשגרת חיים רגילה. התדירות היא בין פעם בשבוע לבין פעם בשבועיים, בהתאם לבעיה המטופלת.

 

האם קיימות תופעות לוואי לטיפול?

כמו כל טיפול רפואי גם טיפול בגלי הלם עלול לגרום לתופעות לוואי, אולם תופעות הלוואי הן זניחות יחסית וחולפות מהר. תופעות לוואי כמו גירוד, כאב קל או אדמומיות עלולות להופיע, אך בהחלט מדובר כאן על תופעות לוואי מזעריות.

 

מי מבצע טיפול בגלי הלם?

קיימות קליניקות רבות שמבצעות טיפול בגלי הלם, אולם אנחנו ממליצים ללכת על מקום מקצועי ומיומן. הקלינקה של שירי צ'רבוננקו פיזיותרפיה בשילוב גלי הלם היא אחד מהמקומות המומלצים האלו. החלמה מהירה!

תוכן עניינים