המדריך המלא לערבות בנקאית

הבנק הוא אחד מהשחקנים המשמעותיים ביותר שעומדים לצידכם במאבק בכוחות השוק. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור, הוא שעבודה נכונה עם הבנק שלכם, יכולה להיות מכפיל כוח של ממש. לבנק שלכם יש אינטרס שתצליחו, מאחר וכך הכסף שתפקידו אצלו יהיה רב יותר. במאמר זה נפרט מספר כללים בסיסיים להשגת ערבות בנקאית, שיכולה לאפשר לבצע עסקאות ענק בקלות.

 

הצגת תחזית כלכלית עתידית

הבנק הוא ממש לא סתם מקום לשמירת כספכם האישי, או לביצוע השקעות. מדובר בשחקן כלכלי עם אינטרסים משלו, אשר לרוב הם תואמים לאינטרסים שלכם. כאשר עסק אשר מפעיל חשבון בנקאי מצליח, הבנק מקבל תוספת מכובדת של תזרים מזומנים קבוע, אשר מגביר את יציבותו הפיננסית, ומאפשר לו להגדיל את אחזקותיו ולמשוך לקוחות נוספים. מסיבה זו, הבנקים נוטים לסייע לעסקים ולהעניק ערבויות לביצוע עסקאות, כך שהבנק ערב שהסכום המובטח יוחזר ללקוח או לספק. כאשר הבנק מעניק ערבות, הוא לוקח סיכון לא מבוטל, מאחר ואם העסקה לא מתבצעת והעסק לא מחזיר את הכסף, הוא חייב להחזיר אותו בעצמו. מאחר שמדובר בסיכון, הבנק נזהר מאוד מפני הענקת ערבויות לאנשים או עסקים אשר הוא אינו יכול לסמוך עליהם. כדי לשכנע את הבנק לסמוך דווקא עליכם, כדאי מאוד שתפעלו להצגת תחזית כלכלית עתידית. ככל שהתחזית תהיה מדויקת ומפורטת יותר, ותכלול אפשרויות לשינויים ולתקלות, הסיכוי שתקבלו את הערבות יהיה גבוה יותר. ניסוח כללי הערבות הוא עניין סבוך, וכדאי מאוד שמשרד עורכי דין מוביל יהיה לצידכם כאשר תעשו זאת, לפרטים נוספים חפשו https://www.ordanlaw.co.il.

 

מתן מענה לכל שאלה שעשויה לעלות בתשאול הבנקאי

לאחר הצגת התוכנית הכלכלית העתידית לבנק, במטרה להראות שהכסף שהוא ערב לו יוחזר, הבנק צפוי להגיש מספר גדול של שאלות. שאלות אלו נוגעות לסיבה הספציפית לבקשת הערבות, ולמידת האמון שאתם רוכשים לאדם אליו אתם חייבים את הכספים. חשוב מאוד להכין מראש מענה איכותי לכל שאלה שעשויה לעלות בתהליך התשאול הבנקאי. זכרו, כאשר אתם מבקשים ערבות מהבנק שלכם, אתם למעשה משנים את יחסי מקבל ונותן השירות בינכם לבינו. מרגע שאתם מבקשים ערבות, אתם הופכים למעשה לשותפים עסקיים של הבנק, ועליכם לענות באופן מפורט על כל שאלה שעשויה לעלות, או שתהיו חשופים לתביעות בסכומים גדולים.

 

מילוי כלל הטפסים הבירוקרטיים

לאחר שסיימתם את כלל תהליכי האישור לערבות מהבנק, הגיע הזמן למילוי כלל הטפסים הבירוקרטיים. מילוי הטפסים הבירוקרטיים חייב להיעשות באופן זהיר. כל מילה שאינה במקומה, עשויה לפתוח פתח לשינוי ההסכם, ולתביעות משפטיות בסכומים גדולים במיוחד. כדאי מאוד שכאשר אתם ממלאים את הטפסים הללו, בעיקר אם מדובר בפעם הראשונה שלכם, יהיה לצידכם בעל מקצוע, עורך דין מיומן ובעל ידע בנושא הבנקאי, שיוכל להסביר לכם על מהות כל טופס, ולדאוג למילוי מושלם.

 

תוכן עניינים