המדריך המלא להכנה לועדה להפסקת הריון

בניגוד להרבה מדינות אחרות בעולם, כאשר מדברים על הפלה בישראל מדברים על עניין חוקי לחלוטין. כלומר, כל אישה יכולה להחליט שהיא רוצה לעבור הפלה, אך חשוב להבין: בין אם מדובר על הפלה ציבורית ובין אם זו הפלה פרטית, אי אפשר לעבור את התהליך בלי ועדה. מה זו הועדה הזאת ואיך תעברי אותה כדי לקבל את האישור המיוחל להפלה? כל הפרטים במדריך שהכנו עבורך.

 

באיזה מקרים הועדה תאשר הפלה?

כאשר מדברים על הועדה להפסקת הריון מדברים על עניין שבשגרה בישראל. עם זאת, כמובן שקיימים גם חוקים בעניין הזה, שכן הועדה קבעה לעצמה מספר קריטריונים כדי להחליט איזו אישה תוכל לעבור את התהליך הזה ומתי הועדה תאשר הפלה. בפועל אנחנו רואים שהסיבות שבגינן ניתן יהיה לעבור את הועדה ולקבל אישור הן:

  • כאשר ההיריון הוא תוצאה של התעללות מינית
  • כאשר מדובר על אישה שעברה את גיל 40
  • כאשר האישה צעירה מגיל 18
  • כשמדברים על היריון מחוץ לנישואין
  • כשהעובר עלול להיות בעל מום נפשי או גופני
  • כאשר ההיריון עלול לסכן את חיי האישה

כמו שקורה בכל תחום אחר בחיים, ככל שתגיעי מוכנה יותר לוועדה הזאת, כך הסיכוי שתקבלי את האישור שלו את מייחלת יהיה גדול יותר. לכן חשוב לבדוק את הדברים ולהתייעץ עם המומחים בתחום, כי במידה והוועדה לא תיתן לך את האישור המשך ההליך יהיה מורכב פי כמה.

 

האם ידעת שיש ועדה פרטית להפסקת היריון?

רוב הנשים כלל לא מודעות לכך, שכן הן בטוחות שאפשר לעבור רק ועדה ציבורית. עם זאת, כדאי שתדעי שבפועל זה לא מדויק, שכן בארץ מתקיימות גם הרבה ועדות פרטיות להפסקת היריון ויש להן כמה יתרונות ברורים. היתרון הראשון קשור לפרטיות שלך, שכן בוועדה פרטית איש לא מכיר אותך והפרטיות שלך נשמרת. כמו כן, בוועדה פרטית רואים את האישה וחושבים על טובתה, מה שלא תמיד אפשר להגיד על ועדות מסוגים אחרים. לכן, אם את רוצה לסיים את הועדה כאשר האישור אצלך ואם את לא רוצה לסבול מכל התהליך הזה, קחי בחשבון את האפשרות של ועדה פרטית להפסקת היריון.

 

איך כדאי לבצע את הפסקת ההיריון?

בימינו יש שתי דרכים לביצוע הפסקת היריון, כאשר הראשונה כוללת כדורים שצריך לקחת ואילו השנייה מתבצעת במסגרת הליך כירורגי. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות, אך מה שבטוח זה שאם קיבלת את האישור לבצע הפלה, הרופאים שיטפלו בך ימליצו לך על הדרך הכי נכונה עבורך. חשוב לא לדחות את הדברים שכן אם קיבלת את ההחלטה לבצע הפלה רצוי לגשת כמה שיותר מהר לוועדה. בהמשך תוכלי לבחור את המקום בו תעברי את הטיפול ובסוף התהליך תוכלי להשתקם, להמשיך הלאה בחייך ובעתיד, אם תהיי מעוניינת בכך, תוכלי לחשוב על היריון מתוכנן ורצוי.

בטן

תוכן עניינים