היתרונות של מיחזור משכנתא

מי שחתם על משכנתא כבר יודע, כי התחושה לאחר החתימה וסיום ההליך הבירוקרטי הסבוך הזה בבנק היא נהדרת, תחושת הקלה של מי שמתחיל דרך חדשה, הנכונה לו מאוד מבחינה כלכלית. עם זאת כדאי לדעת שאינכם מחויבים להמשיך בדרך ההיא, זאת שחתמתם עליה לפני הרבה מאוד שנים כשהייתם הרבה יותר צעירים ובוודאי חסרי ניסיון. מסיבה זו מותר ואף רצוי שתשקלו לעשות מיחזור משכנתא, בהנחה והדבר יועיל לכם מאוד ויסייע להתמודדות עם תקופת הפירעון הארוכה של ההלוואה העצומה הזו, שאצל רוב האנשים יכולה להגיע למאות אלפי שקלים.

כיצד אדע אם כדאי לי לעשות מיחזור משכנתא?

רבים רואים בתשלומי המשכנתא החודשיים שלהם כמשהו שתמיד נמצא שם, הוצאה קבועה שיש להתמודד עמה, והם כלל אינם בודקים האם המסלול של אז נכון להם להיום. יתרה מכך, יש כאלה שלא באמת זוכרים מהם הגורמים המשפיעים על התשלומים החודשיים שלהם, מה היו הפרמטרים שהשפיעו על תמהיל המשכנתא הראשוני והאם זה בכלל מתאים לחייהם הפיננסיים הנוכחיים.

על מנת לבצע החלטה מושכלת בעניין, מוטב שתפנו בתחילה להתייעצות אצל מי שאין לו אינטרס, משמע אצל רואה חשבון או עורך דין לענייני משכנתאות. אדם מקצועי כזה יוכל לעזור לכם להבין לעומק את המשכנתא הראשונה שעליה חתמתם, לבחון היכן היא מתאימה לכם והיכן מוטב להכניס בה שינויים, ולסייע לכם להתכונן היטב לפגישה עם אנשי הבנק בנוגע למיחזור המשכנתא.

התועלת הגדולה של מיחזור המשכנתא שלכם

הדבר הכי חשוב וחיובי שעשוי לקרות לכם, אם תחליטו לעשות מיחזור משכנתא, הוא שתקופת הפירעון תיטיב עמכם הרבה יותר בחיי היום-יום וגם לטווח ארוך. בין אם המטרה שלכם היא לקצר את התקופה ולהעלות את סכומן של התשלומים החודשיים, בשל הטבה משמעותית במצב הכלכלי – ובין אם ההפך, תרצו דווקא להאריך את התקופה על מנת שהתשלום החודשי יפחת, כך או כך השורה התחתונה ברורה: המשכנתא החדשה צריכה להתאים לחיים הפיננסיים שאתם מנהלים כיום, לא לאלו שניהלתם לפני עשר שנים.

כיצד אפשר להתכונן לפגישה בבנק בצורה הטובה ביותר?

כאשר אתם ניגשים לבנק שלכם ומבקשים לקבל הצעה לגבי שינוי מסלול המשכנתא, קחו בחשבון שלמיחזור ההלוואה יתלוו גם הוצאות בדמותן של עמלות. שווה לבדוק מסלולי משכנתאות נוספים בבנקים אחרים, ובמידת הצורך אפילו למחוק משכנתא נוכחית בעזרת לקיחת משכנתא בבנק חדש, לאחר שבחנתם היטב את התנאים והגעתם למסקנה שזהו הדבר הטוב ביותר עבורכם ואתם מעדיפים לתכנן את העתיד שלכם במקום אחר.

היתרונות

דברים שעשויים להשפיע על מסלול ההלוואה החדש

ממש כמו בהתחלה, כאשר חתמתם לראשונה על משכנתא, בבואכם לבצע מיחזור משכנתא תצטרכו לחשוב על לא מעט דברים, בעיקר על לאיזה פרמטר תרצו להצמיד את ההלוואה. המסלול ישפיע באופן טבעי על המשכה של תקופה הפירעון, ועליכם לבדוק היטב את הנושא גם במבט "מאקרו". המשמעות היא שייתכן ושינויים כלכליים שמתרחשים במדינה כמו העלאת הריבית על משכנתאות או הורדה שלה, ירידה או עלייה במדד המחירים לצרכן וכדומה – יהוו גורם המשפיע ישירות על התשלום החודשי שלכם.

ייתכן ועם השנים, מצבכם הכלכלי השתנה בצורה משמעותית וכעת התייצבתם, ואתם יכולים להגיד בביטחון כי לא צפויים שינויים גדולים בחייכם, כמו הרחבה נוספת של המשפחה או צעד גדול בקריירה. מיחזור משכנתא צריך להיעשות בתקופה שבה כל היבטי החיים שלכם ברורים באופן יחסי, לחיוב או לשלילה, כך שתוכלו להיום בטוחים שהמסלול החדש של המשכנתא שבו בחרתם, אכן יהיה אפקטיבי לחיוב ויאפשר לכם לחיות ברווחה גדולה יותר, עד לסיום הפירעון של ההלוואה.

רוצים לדעת עוד? https://www.shakoof.org.il

 

תוכן עניינים